שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יום ללא סלולרי. דיווח ומסקנות מחזית המאבק
    אתרי המחאה והחרם נגד החברות הסלולריות לא יצרו רשת חברתית יעילה. הם לא יצרו מקום לדון באסטרטגיות למאבק בסלולרי

    יום ללא סלולרי, דיווח ומסקנות מחזית המאבק: ערב לפני ה"יום ללא סלולרי", תכננתי כיצד אשרוד ללא המכשיר הארור. יום ארוך לפני, בבוקר סידורים, בצהרים ללמד סטודנטים, בערב לפגוש ידידה. מיפיתי את השטח, חיפשתי מקומות בהם אמצא טלפונים קווים של בזק למקרה שאזדקק. בדקה לחצות כיביתי את הסלולרי. לא אשתמש בו במשך 24 השעות הקרובות.

     

    התעוררתי אתמול וצלצלתי לטלפון הקווי של ידידה. היא ציינה לשבח את עמידתי על עקרונותיי והתוודתה שבבוקר צלצלה מטלפון קווי לסלולרי ושלחה מיסרון (SMS). בצהריים נסעתי ללא הסלולרי למכללה באוטובוס. התיישבתי ליד נערה שאחזה בטלפון סלולרי. לפני ישבה אישה בגיל העמידה ושוחחה בטלפון הסלולרי. הבחור שישב מולי האזין לנגן MP3 עד שהטלפון הפריע לשלוותו.

     

    הגעתי למכללה, במהלך השיעור נושא הסלולרי עלה לדיון. סטודנט אחד שאל אם היום הארבעה באפריל ונזכר בחרם. סטודנטית נוספת טענה שהיא לא השתמשה בסלולרי שלה למעט שיחה נכנסת. אחרי השיעור ראיתי אותה משוחחת בטלפון הסלולרי.

     

    בדרך הביתה ראיתי באוטובוס שני צעירים, שדיברו בינהם ואז שוחחו דקות ארוכות בסלולרי. הבחור שישב לידי הקליד מסר ושלח. כמו ביום כיפור, השעות האחרונות של הצום הן הקשות ביותר.

     

    לקחים לבאות

     

    במחאה הסלולרית הבאה, צריך ליישם אסטרטגיות חדשות. ראשית, דואר אלקטרוני אינו היעיל ביותר להעברת מסרים. תוכנת הדואר שלי נוטה לסנן דואר אלקטרוני שאינו ממוען ישירות אלי, כי אני מתעב רשימות תפוצה.

     

     

    אתרי המחאה והחרם נגד החברות הסלולריות לא יצרו רשת חברתית יעילה. הם לא יצרו מקום לדון באסטרטגיות למאבק בסלולרי. אתרים אלה כיוונו לאתרי חדשות אשר דנו בנושא, אך התעלמו לחלוטין מבלוגים ואתרי מחאה מקבילים. התקנת מערכת תכנים דינמית כמו פורום, וויקי, או בלוג הייתה מאפשרת אינטראקטיביות. קישור עמוק לבלוגים, פורומים וכדומה היו יוצרים רשת דינמית, והוספת RSS, הייתה מאפשרת שיתוף תכנים, מרשתת את המחאה, ומרחיבה את המאבק.

     

    הסלולרי הוא אמצעי קשר בלתי נפרד מחיינו, קשה לחיות בלעדיו, לכן, צריך לאפשר מגוון של דרכי פעולה במסגרת המחאה והחרם. לעודד אנשים לצלצל לשירות הלקוחות ולמחות. הפצת המחאה באמצעות מיסרונים למספר חברים.

     

    אני ממליץ לקבוע מסר טקסטואלי קבוע אשר יהוה סימן מוסכם, סמל מסחרי של המחאה. צרוף מספרים שיביע את המחאה ויצורף לכל מסרון. הקלדת "מחאה"

    בלוח המקשים של הסלולרי הוא צרוף המספרים 4632. כשתשלחו מיסרונים (SMS) הוסיפו את צרוף המספרים. ספרו על רעיון זה לחבריכם, תוך פרק זמן מסוים תהיה מאסה קריטית של מחאה, אולי ברוני הסלולרי יועילו בטובם להוזיל את השירותים שלהם. אתמול בערב הסלולרי שלי היה עדיין מכובה. הצלחתי ונשמתי לרווחה - אני ליד טלפון קווי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "יום ללא סלולרי. דיווח ומסקנות מחזית המאבק"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים