אני כבר מודיעה: יהיה לי קשה
פלורנסיה ברטוטי, מלכת הדרדקים החדשה, תנחת אצלנו בשבוע הבא עם כוכבי ממלכת "פלוריסיינטה". לא ברור אם היסטריית "המורדים" תשחזר את עצמה, אבל אין ספק שזה הכיוון אליו מושכים המפיקים. ובינתיים פלור חוששת מקצב ההופעות בארץ (שלוש ליום) ושמעה עלינו פה ושם (לא מספיק, תקראו ותבינו)
כשבריטני ספירס ומפיקיה יושבים ושוקדים על הטור שלה בעולם, הם לא ששים להכניס את ישראל כאחד מהיעדים הנתונים לכיבוש. גם לא "יו-2" וגם לא ה"רולינג סטונס". אפילו מדונה לא רואה ערך כלכלי-אמנותי בהופעה אצלנו, סתם מנצלת אותנו לצרכים רוחניים בלבד, ואחר כך עושה "ויברח" לכל העיתונאים. ואני בכלל לא מדבר על כדורגלנים, שעושים טובה שמגיעים אלינו. בואו נודה, אנחנו לא יעד אטרקטיבי לכיבוש פסגות ולדפיקת קופות. עד שמדובר בממלכת הטלנובלות של ארגנטינה.
מבחינת הכוכבים הארגנטינאים, ישראל נחשבת לפסגת הקריירה, ולרוב כאן, על אדמתנו, הם מתחילים ומסיימים את מסעם הבינלאומי. הארגנטינאים לא רוקמים חלומות על הוליווד, ומסתפקים בנערות מרוחות על שמשות במלון הנושק לחוף ימה של תל אביב. גם להם קשה להסביר את התופעה, גם הם המומים כשדלת המטוס נפתחת, וגם הם לא מבינים מה הקשר בין מדינה חדשה ועשירה במלחמות לבין תעשיית טלנובלות בצידו השני של העולם. אבל כמו שלימדו אותי, כך כנראה גם לימדו אותם - "תשתקו ואל תשאלו שאלות".
למגפה הבאה שתכבוש את ישראל קוראים "פלוריסיינטה". גירסת המסטיק לסיפורה של סינדרלה, הנמרחת על 180 פרקים כפול שתי עונות. בראש הממלכה עומדת פלורנסיה ברטוטי, הבחורה היחידה בארגנטינה שיכולה להתחרות בכמות הפרסום מול אוויטה. רק שתבינו את סדרי הגודל, העיתונים שלה נמכרים בכל פינת רחוב, יש חנויות מיוחדות ל"פלוריסיינטה", שמוכרות מוצרים המתחילים בילקוטים ומסתיימים בשרוכי נעליים, הדיסקים שלה בטופ10- חודשים רבים, הסידרה היומית ממוקמת בערוץ מרכזי מאוד בפריים טיים, והופעות הבמה בארגנטינה רצו לאורך כל השנה שעברה.
ההגעה לישראל תוכננה היטב. צילומי העונה השנייה התחילו חודש וחצי לפני העלייה לשידור, כדי לפנות מקום לנסיעה לישראל. הריבים והסכסוכים מי יגיע ומי לא התחילו כבר בסוף השנה שעברה, כשכריס מורנה, המפיקה, הודיעה שהפעם היא כן תעשה לנו טובה ותגיע. אז המעצמה הכלכלית הזו נגררת לישראל, והיא תנחת אצלנו ב-19 באפריל. מלבד המלכה האם פלור, שמגיעה לכאן בפעם הראשונה, יגיעו עוד כמה טובלרונים ופאקטים בדמותם של בנחמין רוחאס (פעם רביעית בארץ), קוקו מג'יו (פעם רביעית בארץ) וחואן חיל נבארו, שפרש מהסידרה ולא התכוון לבוא, אבל הבין שלהסתבך עם הישראלים זה לא טוב לקריירה.
אם כבר עסקנו בהשוואה בין ברטוטי לאוויטה, לפעמים קיימת בי התחושה ששיחה עם אוויטה המנוחה היתה יכולה להיות קלה יותר לביצוע מאשר עם ברטוטי. פעמיים נקבע לנו הראיון עם הגברת הראשונה של תעשיית הסבון. בפעם הראשונה אבדה התקווה לשוחח עימה, ובפעם השנייה היא ענתה לטלפון אחרי חצי שעה של נדנודים בלתי פוסקים. "אני כבר מודיעה שיהיה לי קשה מאוד לקיים שלוש הופעות ביום", היא מכינה את עצמה נפשית. "אני ממש לא רגילה לזה. כאן היינו עושים הופעה אחת בערב, ובישראל נידרש לשלוש. אני מקווה שאחזיק מעמד, והרבה אנשים יוכלו לצפות בהופעה". בעקבות המעמסה הכבדה, היא מודה, חלק מהשירים יושרו בפלייבק וחלק בחי. "אחרי הכל, אל תשכח שאני נמצאת על הבמה במשך כל ההופעה, וזה דורש ממני אנרגיות עצומות". על חזרות והכנות מיוחדות החברים לא כל כך שוקדים בבואנוס איירס הרחוקה. "הפעם האחרונה שהופענו היתה בסוף דצמבר, כך שלא ממש שכחנו מה אנחנו צריכים לעשות על הבמה", היא מסבירה. "בטח נעשה מעט חזרות, אבל את הרוב אנחנו יודעים ומוכנים לעשות כבר בישראל".
ההופעה הנוכחית תהווה איחוד בין הזוג הטלוויזיוני של העונה הראשונה - פלור וחיל נבארו, שספק עף ספק הועף מהסידרה - והיא אפילו מצליחה לעורר גלים בעיתונות הארגנטינאית. פלור לא מסתירה את התרגשותה: "זה יהיה כיף גדול לחזור לעבוד עם חואן. הוא חבר טוב ושחקן מצוין, ואנחנו שמחים לחיות שוב את השנה שעברה".
יש משהו קסום בתמימות של פלור לגבי המעריצים מישראל. עושה רושם שלא פירטו בפניה מול מה היא תצטרך להתמודד ברגע שתנחת. "עד היום הישראלים שפגשתי הם קומץ מעריצים שהגיע לאולפני 'פמפה' (האולפנים בה מצולמת הסידרה). אין לי אימייל, כך שאני לא יכולה ממש לעמוד בקשר עם מעריצים, אבל שמעתי המון על הישראלים ואני מתה לראות אותם".
לגבי השאלה מה מחכה לה בארץ, הדעות חלוקות. פעוטות יודעי דבר, קרי אלה שמחוברים בווריד לפורומים, טוענים שהיסטריית "המורדים" לא תחזור. "ההערצה היום לא דומה לזו שהיתה כאן בתקופת 'המורדים'", אומר אלון, 15, מעריץ לשעבר. "הרבה מצופי 'המורדים' עברו ל'פלוריסיינטה', אבל לא מדובר בהערצה של ממש. היא בכל זאת פונה יותר לבנות ולילדים קטנים. אין סיכוי שאשים פוסטר של פלוריסיינטה בחדר, או אלך עם חולצה שלה. זו ממש פדיחה".
"'המורדים' השאירו כאן מעריצים רבים שרק מחכים שהם יחזרו", אומרת מנגד בר, 16, הטוענת כי ההצלחה תכה שנית. "השילוב בין אנשים מקצה העולם שאנחנו רואים יום יום על המסך, עם השירים הכיפיים של הסידרה ועם הכוכבים שיבואו אלינו, כמו בנחה (בנחמין רוחס) המושלם, ימלא את האיצטדיון", היא אומרת.
את העמדה הזו מאששת גם הילי חורב, סמנכ"ל ומנהלת הרכש של ג'טיקס, לשעבר פוקס קידס, הערוץ המשדר את "פלוריסיינטה". "אני לא חושבת שהאהדה פחתה, אלא התרככה", היא אומרת. "ב'פלוריסיינטה' האווירה הרבה יותר משפחתית ונעימה, והיא פונה לקהלים רחבים יותר".
ממשרד הכרטיסים "לאן" נמסר על מכירה ערה של כרטיסים. "עד כה מכרנו 30,000 כרטיסים מתוך 70,000 הקיימים", אומר דוד לוי, הבעלים. אם אתם לא שייכים לוועדי עובדים או למשפחת יאיר דורי, תיאלצו להיפרד מסכום של 199-140 ש"ח לכרטיס.
בינתיים נותר לנו להמתין לנחיתתם של גיבורי תרבות הנוער של ימינו. בעשרים שעות הטיסה של פלור לארץ כבר כדאי לה להתעדכן מחברים עתירי ידע בפרטים על ארצנו. במיוחד לאחר אכזבה בבוחן פתע שערכתי לה (ראו מסגרת). את הציון תתנו אתם.
"פלוריסיינטה - המופע", 30-24.4, היכל נוקיה ת"א