שתף קטע נבחר

מכונית ליסינג - מה שלא ידעתם

חברות גדולות בישראל עוברות בשנים האחרונות לנהל את צי הרכב שלהן דרך חברות ליסינג, כנהוג בעולם המערבי. גם את העלייה במספר תאונות הדרכים והירידה בבטיחות בעקבות השינוי, לקחנו משם. שוקלים רכישת מכונית כזו? תקראו קודם את הכתוב

האם אתם מודעים לנתון המדאיג הבא? חברות ענק בעלות מספר גדול של כלי רכב, שהעבירו את צי הרכב שלהן לניהול חברות ליסינג, מדווחות על עליה משמעותית במספר התאונות. מדובר בעיקר בגידול במספר התאונות הקלות, אלה המסתיימות בתיקוני פחחות-צבע, אבל העלייה בפירוש מורגשת. רציתם לדעת למה?

 

לא שומרים, אבל חוסכים

 

מומחה הבטיחות דני שטרוזמן, מסביר כי הסיבה לכך מאד פשוטה: "מכונית מליסינג היא מכונית מסוג ג'" הוא אומר. "מכוניות פרטית ניצבת כמובן בראש 'סולם הערך', כיוון שבעליהן יודע כי כל תאונה תשפיע מיידית ובאופן כבד על כיסו, ולכן שומר עליה כבבת עינו".

 

"לעומתה, מכונית בבעלות חברה היא מכונית סוג ב'. הסיבה לכך היא כי עלות התיקון אמנם אינה באה מכיסו של הנוהג במכונית, אולם התאונה מלווה באי נעימות גדולה ובטרחה לא קטנה. ומכונית ליסינג? במקרה של תאונה היא מוחלפת מיד במכונית אחרת, בדרך כלל ללא כל עלות לנוהג בה, או לחברה בה הוא עובד. אז למה לשמור עליה במיוחד?"

 

אלא שסיפור המכונית המוזנחת אינו נגמר כאן. ליתר דיוק, רק אז הוא מתחיל. משום שחברות הליסינג, בבואן לתקן את המכוניות, אינן מתעקשות - כפי שכנראה היה מנסה להתעקש בעל המכונית - להשתמש בחלפים מקוריים ויקרים. ההיפך הוא הנכון.

 

לנו דווח כי חברות הליסינג, עסק המעוניין ברווח גדול ככל הניתן, כופות לא פעם על המוסכים חלפים זולים ולעתים נחותים, על מנת לחסוך בכסף. באופן טבעי, לאחר כל תיקון שכזה, מכונית הליסינג מאבדת מאיכותה המקורית. לעיתים היא עשויה להיות פשוט פחות בטוחה.

 

ומי מודע לכך?

 

בשלב זה, כדאי להבהיר נקודה אחת חשובה. למצב המתואר כאן מודעים כולם: חברות הליסינג יודעות את זה, קציני הבטיחות של החברות המשתמשות במכוניות יודעים את זה, המוסכים יודעים את זה, משרד התחבורה יודע את זה. ומה כולם עושים בעניין? ניחשתם נכון - כלום.

 

וזה כבר חמור. העובדה כי בכל טיפול שוטף למכוניות למשל, "דואגות" חברות הליסינג שהמוסכים ישתמשו בחלפים אותן הן מספקות להם, ולא בחלפים מקוריים או אפילו תחליפיים שהמוסך מציע ללקוחותיו הרגילים, חמורה. כן, גם כאן כולם יודעים, וכולם שותקים.

 

התוצאה

 

לפי השתלשלות דברים זו, ברור כי מכונית הנמצאת שלוש שנים או יותר בבעלות חברת ליסינג, היא מוצר נחות בבירור ממכונית שהייתה בבעלות פרטית, טופלה כדת וכדין עם יד אוהבת וכיס נדיב - בלית ברירה. בוודאי שמכונית הליסינג הופכת לפחות כדאית, אם עברה תאונה כלשהי במהלך תקופה זו. זוכרים את פתיחת הדברים, כאשר סיפרנו שמספר תאונות הדרכים במכוניות ליסינג גבוה משמעותית...?

 

אז כדאי שתחשבו טוב-טוב לפני רכישה כזו, ואולי גם תבהירו למעסיק מה דעתכם על העניין. וזה עוד לפני שהזכרנו שוב את העובדה כי מכוניות הליסינג מאובזרות פחות טוב מבחינה בטיחותית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכב משומש מליסינג? לא בטוח שזה כדאי...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים