בזק בינלאומי: הוסרה החסימה משרתי הדוא"ל
מנויי החברה סבלו מקשיים במשלוח וקבלה של דוא"ל, לאחר ששרתי החברה נכנסו לרשימה השחורה של שרתי דואר הזבל
עדכון: מחברת בזק בינלאומי נמסר הבוקר, כי החברה הוסרה מהרשימה השחורה של spamhaus. בעקבות זאת, המשלוח והקבלה של הודעות הדוא"ל צפויים לחזור לפעילות תקינה תוך מספר שעות.
מנויים של חברת בזק בינלאומי עשויים לחוות קשיים במשלוח וקבלה של דואר אלקטרוני, בעקבות הכנסת שרתי הדואר האלקטרוני של החברה לרשימה השחורה של חברת spamhaus.
מבזק בינלאומי נמסר, כי החסימה בוצעה היום (ב') בשעות הצהריים בעקבות פעולה בלתי חוקית של אחד מלקוחות חוות השרתים של החברה, המספק שירות לאחסון אתרים. אותו לקוח אירח אתרים אשר הפיצו ספאם ללא ידיעתו.
החסימה מתבצעת רק כאשר לקוחות החברה שולחים הודעות דוא"ל לספקי אינטרנט או לחברות המתבססות על הרשימה השחורה של spamhaus. ההודעות לכל שאר הגורמים יועברו כסדרן.
הסבר קצר
ספקי האינטרנט משתמשים בשיטות שונות כדי לחסום דואר זבל בהגיעו לשרת הדואר המרכזי, שממנו מורידים המנויים את הדואר שלהם ושולחים באמצעותו דואר. בעיית דואר הזבל מחמירה כאשר ספק האינטרנט אינו מקפיד לטפל בבעיה או במקרים בהם שרתי דואר של חברות עסקיות פרוצים למשלוח או קבלה המונית של דואר זבל (open relay).
ספאמרים יכולים להיעזר בשרתי האינטרנט האלה לצורך משלוח המוני של דואר זבל (כפי שקרה לחברת "בזק בינלאומי"), לעתים מבלי שבעלי השרתים יהיו בכלל מודעים לבעיה.
הרשימות השחורות נגד דואר הזבל
הפגיעה הקשה של דואר הזבל הניעה כמה ספקי אינטרנט וחברות לפעול יחד למיגור הבעיה. גופים אלה הקימו רשימות שחורות (RBL), הידועות בהן הן Spamhaus ו-SpamCop, אשר מנהלות רשימות של כתובות IP מהן נשלח דואר זבל בלתי מבוקר.
אם יתברר כי משלוח דואר הזבל משרת הדואר ממשיך ועולה על אחוז מסוים מבין כלל הודעות הדואר האלקטרוני שנשלחו, אנשי הרשימה השחורה יכניסו את השרת לרשימה השחורה.
המשמעות: כל הגופים ששותפים לרשימה השחורה יסרבו לקבל דואר מהשרתים המופיעים ברשימה שחורה עד שבעלי השרתים יטפלו בבעיה. כאשר יתברר בבדיקה חוזרת כי משלוח הספאם פסק, אנשי ה-RBL מסירים את השרת מהרשימה.
"התקלה בטיפול"
מבזק בינלאומי נמסר, כי בדקות אלו התקלה מטופלת מול רשימת Spamhaus. צוות ה-Abuse של בזק בינלאומי פועל להסדרת הנושא בהקדם האפשרי. על פי החברה, מנויים הסובלים מהחסימה יכולים לעקוף אותו דרך שירות הדואר המקוון My-Mail, המתבסס על שרתי דואר חלופיים.
יש לציין, כי ספקי אינטרנט ישראלים מוכנסים מעת לעת לרשימות השחורות, ולרוב אינם נוהגים להודות לכך, על אף שלקוחותיהם סובלים משיבושים במשלוח וקבלת דואר. בזק בינלאומי נהגה הפעם באופן גלוי ופתוח כלפי הלקוחות שלה, והודיעה על התקלה לתקשורת.