התוכנית החדשה של גוגל: דף בית מותאם אישית
דף הבית המותאם אישית מאפשר למשתמשיו להוסיף לדף הראשי של מנוע החיפוש תכונות נוספות, בהן הודעות אחרונות מתיבת הדואר האלקטרוני של Gmail, כותרות חדשות מאתרים שונים, מצב מזג האוויר, ציטוטי מניות, ציטוט היום והוראות נסיעה

גוגל חשפה ביום ה' שירות חדש בשלב ניסוי, המאפשר לכל גולש בעל חשבון באתר לעצב דף בית מותאם אישית, ובכך הסלימה את התחרות ביאהו! ובמיקרוסופט, שכבר מתחרות בה בתחום החיפוש. השירות החדש זמין באתר 'מעבדות גוגל', שדה הניסויים המקוון של החברה.

 

דף הבית המותאם אישית מאפשר למשתמשיו להוסיף לדף הראשי של מנוע החיפוש תכונות נוספות של גוגל, בהן הודעות אחרונות מתיבת הדואר האלקטרוני של Gmail, כותרות חדשות מאתרים שונים בהם BBC, ניו יורק טיימס, סלאשדוט,
מצב מזג האוויר, ציטוטי מניות, ציטוט היום והוראות נסיעה. כל המידע הזה מתווסף לאתר גוגל הרגיל, מתחת לתיבת החיפוש הרגילה, ויוצג למשתמש בכל פעם שיגלוש לאתר.

 

גוגל טוענת זה זמן רב כי אין בכוונה להפוך ל'פורטל אינטרנט', שער כניסה שמטרתו למשוך את המבקרים לשהות זמן רב ככל שניתן באתר, ולא להסתפק ביתרונה כמנוע חיפוש שמכוון את הגולשים ליעדים אחרים ברשת. עם זאת, שירות הדואר האלקטרוני Gmail קצת סותר את ההצהרה הזו והמהלך האחרון מציב את גוגל במסלול התנגשות ישיר מול יאהו!, המפעילה את שירות My Yahoo, ומיקרוסופט, המציעה את My MSN, שניהם אתרים אישיים הניתנים להתאמה על ידי המשתמשים.

 

"אנחנו מקווים בהם כי השירות החדש לא יתפתח בהכרח לפלטפורמה אלא יאפשר למשתמשים לנווט ברשת באופן טוב יותר", אמרה מריסה מאייר, מנהלת מוצרי רשת צרכניים בגוגל, בהתייחסה לתכונת ה'דביקוּת' הנדרשת מפורטלים על מנת להשאיר את הגולשים בתחומם לפרקי זמן ממושכים.

"הפילוסופיה שלנו היא לסייע לאנשים לצאת מאתר גוגל לאתרים הכוללים את המידע שהם מבקשים", אמרה מאייר, אשר ציינה כי הקישורים לאתרי חדשות, הנכללים בשירות החדש.

 

יש לציין, כי השירותים המתחרים מתקדמים בהרבה מזה של גוגל. עם זאת, בעוד חודש עד חודשיים תוסיף גוגל תמיכה ב-RSS לשירות החדש, והמשתמשים יוכלו להוסיף אליו עדכוני חדשות ומידע מכל אתר התומך ב-RSS, תקן מבוסס XML המאפשר לגולשים לאסוף יחד עדכוני מידע מאתרים שונים ברשת ולהציגם במקום אחד.

 

השירות החדש של גוגל הוא הפרי הראשון מפרויקט המכונה בחברה Fusion, אשר מטרתו לקשר בין כל השירותים
של החברה בממשק נוח לשימוש.

 

דף הבית הקלאסי לא יוחלף

 

דף הבית הקלאסי של גוגל, הכולל תיבת חיפוש אחרת, עם כרטיסיות המאפשרות לבחור חיפוש טקסט, תמונות, חדשות ועוד, ימשיך להיות זמין לכל המשתמשים, שיוכלו לבחור אם לצפות בדף הבית המותאם אישית או באתר גוגל ה'נקי', הבטיחה מאייר.

 

גישת האתר הנקי הוכיחה עצמה היטב עד כה, אם כי גוגל עדיין פופולרי פחות ממתחריו. על פי חברת המחקר comScore Media Metrix, גוגל היה האתר הרביעי ברשת על פי רמת פופולריות, ומשך אליו 78.6 מיליון גולשים ייחודים בארה"ב בלבד בחודש שעבר, זאת, לעומת AOL במקום השלישי (86 מיליון), MSN במקום השני (97 מיליון) ויאהו! במקום הראשון (114.8 מיליון).

 

בחודש שעבר גוגל דיווחה על הכנסה ברבעון הראשון של השנה שהייתה גבוהה כמעט פי שישה מהרבעון המקביל בשנה שעברה – 369.2 מיליון דולר, וניפצה את כל התחזיות המוקדמות. זאת, בזכות הגידול מהכנסות בפרסום במנוע החיפוש.

 

לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה התוכנית החדשה של גוגל: דף בית מותאם אישית
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד