שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בפיתוח: פאקמן בגודל אנושי
    חוקרים בסינגפור מפתחים גירסה תלת מימדית למשחק, שתאפשר לאנשים לשחק בו ברחובות ובתוך בניינים

    חוקרים במעבדת המציאות המורחבת באוניברסיטה הלאומית של סינגפור מפתחים גירסה תלת מימדית למשחק הארקייד הקלאסי פאקמן, שתאפשר למשתתפיו לשחק בו ברחובות ובתוך בניינים. כך מדווח אתר האינטרנט של הבי בי סי.

     

    השחקנים, המצוידים במחשבים לבישים, אוזניות ומשקפות, יכולים להיכנס לנעליו של פאקמן, הדמות העגלגלה הבולסת עוגיות, או לככב כאחת מהרוחות בעולם המשחק. שרת המשחק עוקב אחר תנועות השחקנים באמצעות מקלטי ה-GSP שברשותם ורשת אלחוטית מקומית.

     

    פרויקט הפאקמן האנושי (The Human Pacman) משלב בין טכנולוגיות שונות, בהן GPS, BlueTooth, מציאות מדומה, אינטרנט אלחוטי וחיישנים. משחק המציאות המורחבת (Augmented Reality) "מלביש" על גבי העולם האמיתי שכבה נוספת של מציאות מדומה. השחקנים רואים בעזרת המשקפות שברשותם עוגיות וירטואליות המפוזרות ברחובות ולאכול אותן תוך כדי הליכה או ריצה.

     

    הרוחות במשחק יכולות לפסול את פאקמן באמצעות טפיחה על כתפו של השחקן. פאקמן, מצידו, יכול לנטרל את הרוחות ולהוסיף לעצמו כוחות וירטואליים בכל פעם שימצא צנצנות סוכר אמיתיות המפוזרות באיזור המשחק, וירים אותן מהמשחק. צנצנות אלה משלבות תמיכה ב-BlueTooth.

     

    מיקום השחקנים במבוך התלת מימדי מתעדכן באופן אלחוטי, והגולשים המשתתפים במשחק יכולים לראות היכן המתחרים נמצאים ולעזור להם או לרוחות באמצעות הודעות SMS. בשלב זה, החוקרים בחנו את המשחק בקמפוס האוניברסיטה, על פני שטח של 70 מטרים על 70 מטרים. אורכו הצפוי של כל משחק יעמוד על כ-10 עד 20 דקות.

     

    מהי מציאות מורחבת

     

    בניגוד למחקר בתחום המציאות המדומה (Virtual Reality ובקיצור, VR), ענף "המציאות המורחבת" (Augmented Reality או AR) לא חותר להחליף את המציאות הקיימת בעולם וירטואלי אלטרנטיבי ומאפשר למשתמשים החמושים במשקפיים דיגיטליים להעשיר את המציאות הנראית לעין בשכבות נוספות של נתונים, תמונות וסרטים שיועברו מהרשת.

     

    למה בכלל להעשיר את המציאות?

     

    התמונה הניבטת מחוץ לחלון הבית עמוסה בפרטים: אנשים, מכוניות, בעלי חיים, בניינים, מטוסים בשמיים, רעשים, אך העיניים רואות תמונה חסרה ומוגבלת. המציאות המורחבת שואפת לאפשר לנו לראות יותר:

    חובש המשקפיים רואה את המציאות הקיימת דרך עדשות שקופות, בעוד מחשב מנתח את התמונה הנראית ומשדר למתבונן מידע נוסף. למשל, תמונת נוף שאינה קיימת עוד במציאות הפיזית יכולה "לקום לתחייה" באמצעות מידע ויזואלי הנשאב ממסדי נתונים באינטרנט ומוקרן לעיני הצופה.

     

    מומחים מאמינים כי טכנולוגיית AR תוביל לעולם חדש בו משחקי המחשב ישולבו במציאות הפיזית ויהיו כרוכים בפעילות חברתית מחוץ לבית. מוסדות נוספים בעולם שוקדים על פיתוח משחקים דומים. למשל, קבוצה של חוקרים באוניברסיטה דרום אוסטרליה פיתחו גירסת AR של משחק המחשב Quake.

     

    החוקרים חובשים קסדות מציאות מורחבת, כאשר הקמפוס שימש כסביבת המשחק. השחקנים יכולים לרוץ בקמפוס ולירות במפלצות שהגיחו מל עבר מתוך המשחק אל העולם האמיתי – פעילות שהיא בוודאי ספורטיבית יותר ממשחק במחשב ביתי.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "בפיתוח: פאקמן בגודל אנושי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ביטוח רכב
    מומלצים