שתף קטע נבחר

מרצדס מציגה S חדשה: המכונית הטובה בעולם?

המרצדס S היתה במשך שנים רבות שם נרדף למכונית הטובה בעולם. כעת מציגים הגרמנים דור חדש לחלוטין, עשיר באביזרי בטיחות ומותרות ועם יומרה להיות שוב מספר 1

אי אפשר להפריז בחשיבות של ה-S קלאס עבור אנשי מרצדס. כבר עשרות שנים מדובר במכונית היוקרתית והמפוארת ביותר בהיצע של היצרנית משטוטגרט, ואחת מהטוענות הברורות לכתר "המכונית הטובה ביותר בעולם".

 

וכך, למרות שכיום ישנן כבר מכוניות יקרות ויוקרתיות יותר, אפילו בהיצע מרצדס (מי אמר מייבאך?), החשיבות של S חדשה הינה עצומה. ועם הציפיות הללו, להיות מהמכוניות הטובות בעולם, תצטרך להתמודד החל מהסתיו הקרוב מכונית חדשה לחלוטין בעלת השם המחייב.


 

גדולה יותר, חזקה יותר

 

מאחורי ה-S החדשה עומדת פילוסופיה ברורה. מהנדסי מרצדס ניגשו לתכנון עם מטרה פשוטה לכאורה: להציע "יותר" בכל תחום, לעומת הדור הקודם שנמצא איתנו מאז 1998. האם אכן הצליחו?

 

במבט ראשון ניתן לזהות השפעה ברורה של המייבאך על מראה ה-S החדשה. לעומת הדור היוצא, מתאפיינת כעת הבכירה של מרצדס בעיצוב אגרסיבי ודינמי יותר, ובעיקר כזה שיעזור לה לדמות ללימוזינה הגדולה. כך בחרטום, כך בחלק האחורי - ובמיוחד ביחידות התאורה. גם מבט לתא הנוסעים מגלה השראה ממייבאך. דגמים נוספים שתרמו פרטי עיצוב הם ה-CLS (קו החלונות, למשל), וה-ML החדש, עם ניפוח בתי הגלגלים לטובת מראה שרירי.


 

ה-S גם גדלה בכל ממד לעומת קודמתה: אורכה צמח בשלושה ס"מ לגרסה הרגילה (508 ס"מ) וארבעה ס"מ לגרסת בסיס הגלגלים הארוך, שאורכה 521 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא כעת באורך של 303.5 (תוספת שבעה ס"מ), ו-316.5 בגרסה הארוכה (שמונה ס"מ יותר). ממד הרוחב צמח בשני ס"מ ל-187 ס"מ, והגובה בשלושה ל- 147.

 

וכשגדלים  צריך גם יותר כוח. ה-S תוצע תחילה עם שתי יחידות כוח: V6 עם 272 כ"ס המכונה S350, ובגרסת S500 עם V8 ו-388 כ"ס (לעומת 245 ו-306 כ"ס בהתאמה בעבר). ברבעון הראשון של 2006, מבטיחים במרצדס, תגיע גרסת דיזל (S320 CDI) עם 231 כ"ס, ובפסגת ההיצע: V12 עם 517 כ"ס שיכונה S600. גם כאן נרשם שיפור בהספק, ב-27 ו-17 כ"ס בהתאמה לעומת גרסאות מקבילות בעבר.


 

בטוחה יותר

 

במרצדס מבטיחים שה-S החדשה הינה  מהמכוניות הבטוחות בעולם. וכדי להוכיח זאת מציינים שלל אביזרי בטיחות שמוצעים בה, חלקם לראשונה.

האביזר המרשים שביניהם הוא ה-"PRE-SAFE", מערכת המזהה מצב חירום, מהדקת את חגורות הבטיחות, סוגרת את החלונות ומנפחת כריות במושבים כדי ללפות את הנוסעים. בנוסף מציעה ה-S מערכת המסייעת לבלימה במידה והיא מזהה שהנהג לוחץ חלש מדי על הדוושה ועלול לפגוע ברכב שלפניו.

 

עוד? בקרת שיוט מונחית רדאר, ומערכת ראיית לילה באמצעות קרניים אינפרה-אדומות, ינסו יחד למנוע תאונה עוד לפני שהתרחשה.

 

מהודרת יותר

 

מבט לתא הנוסעים מגלה שבמרצדס בחנו היטב את סדרה 7 של ב.מ.וו ואף רשמו הערות. לא רק שהעיצוב דומה, במיוחד בסביבת הנהג, אלא שבמרצדס מתגאים במערכת המרכזת פקודות רבות במסך בודד. מישהו אמר "I-Drive"?

 

מלבד זאת תציע ה-S גג פנורמי נפתח (בגרסה הארוכה), מסכי טלויזיה עם DVD, נגן תקליטורים, טלפון, מערכת ניווט לוויינית, ומושבים מתכווננים חשמלית. מרבית הפרטים נשלטים ממערכת הפיקוד המרכזית של המכונית.

 

ה-S החדשה תוצע באירופה מהסתיו, וצפויות להצטרף אליה גרסאות נוספות, AMG למשל, כבר בשנה הבאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס S החדשה
השראה מהמייבאך, אבל לא רק
גדולה יותר
שפע פאר ויוקרה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים