שתף קטע נבחר

לכבוד יורם גלובוס, יו"ר גלובוס גרופ

"זה נראה לכם אחראי להקרין ב'סרט לכל המשפחה' בהצגה יומית חצי שעה של פרסומות, ביניהן כאלה שנוטפות אלימות וסקס?". דני, אב לילד בן 3 וחצי שבסך הכל רצה לקחת אותו לסרט, חזר מהקולנוע עצבני

לכבוד

יורם גלובוס, יו"ר גלובוס גרופ

 

אני יודע מר גלובוס, למי יש כוח לתלונות על בתי קולנוע? לרוב אנחנו מעקמים פרצוף, אבל שותקים. על מה אנחנו שותקים אתה שואל? הרשימה ארוכה: על השורות הצפופות באולמות. על המזגן, שלעולם יהיה חם מדי או קר מדי. על המחירים המוגזמים של הכרטיסים - שלא לדבר על תוספת של ארבעה שקלים לכרטיס (!) להזמנה בטלפון או באינטרנט (שאמורה להוזיל עלויות לנותן השירות). לכל הרוחות, אתם גובים 20 שקל על פופקורן והעולם שותק. ומה עם הפרסומות המעצבנות, שכבר ראינו בבית בטלוויזיה ומבזבזות לנו זמן בייביסיטר.

 

כן, מר גלובוס. מדובר מבחינתי ומבחינת רבים אחרים בשנים של שירות גרוע. כמעט שהתרגלנו. האמת – גם לא הייתי טורח לכתוב את המכתב הזה אם לא הייתם מקפיצים לי את הפיוז בנקודה הכי רגישה: הילדים שלי.

 

יש לי, מר גלובוס, ילד בן שלוש וחצי. לקחת אותו לסרט – זו צריכה להיות חגיגה. השבוע הבטחתי לו לראות את "הלהיט הגדול של הקיץ", על פי הפרסומים שלכם. מדובר בסרט לכל המשפחה, בגרסה מדובבת. חמקתי מהמשרד מוקדם והלכתי איתו לקולנוע שבקניון עזריאלי. האולם היה די ריק, ואוכלס ברובו, כצפוי, על-ידי זאטוטים. בחמש הוחשך המסך והתחילו הפרסומות. "זה כמו בטלוויזיה", ניסיתי להסביר לו. לא העליתי על דעתי כמה גרוע זה הולך להיות.

 

עשר דקות. רבע שעה. עשרים דקות. פרסומת רודפת פרסומת. הלו? זה אמור להיות סרט לילדים. כמה זמן אתם חושבים שאפשר להושיב אותם מול פרסומות? ומישהו אצלכם חשב על התכנים שאתם מציגים לילדים? זה נראה לכם אחראי להקרין ב"סרט לכל המשפחה" פרסומות נוטפות אלימות וסקס? הפרסומת של "יס" עם החיילים המעונים והמתפוצצים היתה רק ההתחלה. ניסיתי בכל דרך להסיח את דעתו של הפעוט מהמתרחש על המסך, וזה לא פשוט באולם קולנוע חשוך. אחרי 10 דקות כבר לא הצלחתי למצוא צורות בפופקורן...

 

אני תוהה גם אם חברת הבירה ששילמה לכם על הפרסום מודעת לכך שהיא פונה לקהל של זאטוטים בני ארבע וחמש. אם יודעים שם כמה זה מעצבן אותנו ההורים כשמישהו מפחיד את הילדים שלנו, או הורס להם את הכיף, או מתערב בצורה כל כך גסה וחסרת רגישות בזמן האיכות היקר לנו מכל.

 

אמהות כועסות שיצאו להתלונן בפני מנהל האולם עמדו חסרות אונים מול האיש שלא מצא שום פסול בפרסומות המטרידות. כנראה שהמכתב ששלח לכם רק לפני כשבוע הממונה על הגנת הצרכן, יצחק קמחי, ובו דרישה שלא להקרין פרסומות לא ראויות בסרטים המיועדים לילדים לא ממש נגע אליכם. ולגבי הסרט? רק אחרי חצי שעה ארוכה נגמרו הפרסומות. הסרט התחיל בשעה טובה, רגע לפני שהילד שלי הגיע לקצה גבול הסבלנות שלו, והרבה אחרי שאני עברתי את שלי.

 

בהפסקה ניגשתי לשוחח עם מנהל הקולנוע. ביקשתי שלפחות יקפידו לא להקרין פרסומות כל כך פוגעניות בהצגה יומית. אני לא בטוח שהוא הבין. הוא הסתכל עלי ודקלם: "אני אמסור את זה להנהלה". גם אני יצאתי קצת מבולבל. חשבתי לתומי שהמנהל קשור להנהלה.

 

כשחזרנו הביתה נדב ביקש בירה...

 

אז פעם אחת אתם יכולים לעשות את זה, גלובוס גרופ. הנה, הצלחתם לנצל את הרצון הטוב שלנו לבלות עם הילדים בחופש. אנסתם אותנו עם הפרסום שלכם, ולא רצינו להרוס לילדים את הכיף. אבל אני מבטיח לכם: זה לא יקרה יותר, לא בבית אצלנו במשפחה בכל אופן. תודה רבה, יש לנו די.וי.די בבית. ואגב - גם הפופקורן שלנו יותר טעים.

 

בכבוד רב,

דני מלמד, אבא של נדב

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אביגיל עוזי
יורם גלובוס
צילום אביגיל עוזי
מומלצים