המשטרה: באגד שיבשו את הטכוגרף
שעות עבודה ארוכות מדי, גרמו לסטיית נהג אגד ממסלולו ולתאונת דרכים קטלנית, בה איבדו את חייהם שני צעירים. כך טוענת המשטרה, המאשימה את נהגי ובכירי אגד בשיבוש פעולת הטכוגרף. דובר החברה: "כשיפנו אלינו נדע להגיב"
כתבי אישום חמורים הוגשו לאחרונה נגד חברת אגד בדימונה, בעקבות תאונת דרכים קטלנית שאירעה לפני תשעה חודשים בירידות לכיוון סדום. לשכת התנועה בנגב, מגישת כתבי האישום, טוענת כי התאונה נגרמה בין היתר עקב חריגה מהותית משעות הנהיגה המותרות על-פי חוק. בכתב האישום נטען כי נהג האוטובוס שפגע ברכב שהגיע מולו, נהג הרבה מעבר לשעות העבודה המותרות, וחמור מכך, כי מעסיקיו ידעו על כך ולא עשו דבר כדי למנוע זאת.
המשטרה הגישה לבית הדין לתעבורה בבאר שבע שני כתבי אישום. הראשון שבהם נגד שמונה מבכירי חברת אגד, בהם מנהל סניף דימונה יעקב שלום ומנכ"ל אגד, אריק פלדמן. השני הוגש נגד 29 מ-40 נהגי אגד דימונה. נגדם טוענת המשטרה כי היו מודעים לזיופים קבועים של מכשיר הטכוגרף, המתעד את שעות הפעילות של כל רכב ונהג.
לטענת המשטרה, נהגי אגד דימונה נהגו בקביעות בשעות עבודה רבות מעבר למותר - עד 15 ואף 16 שעות עבודה ביום. עוד טוענת המשטרה כי הנהגים הוציאו את דיסקת הטכוגרף בזמן נסיעה, והחזירו אותה בסופה, כדי למנוע תיעוד של שעות העבודה. מעסיקיהם, כך נטען, ידעו על כך ולא עשו דבר כדי למנוע זאת.
בתאונת הדרכים הקטלנית נהרגו שני צעירים, שנסעו מכיוון דרום לצפון. ביציאה מדימונה, לכיוון הירידה לסדום, סטה לפתע נהג האוטובוס ממסלולו ופגע בכלי הרכב הפרטי שהגיע מולו חזיתית.
רון רטנר, דובר חברת אגד, הגיב בכעס על פנייתנו לתגובה: "ברגע שיפנו אלינו בצינורות המקובלים, וכתבי האישום יגיעו לידינו, יגיבו אנשינו על הטענות. מה שנצטרך להפריך, נפריך. מה שנצטרך לתקן, נתקן". רטנר גם הפנה אצבע מאשימה לכיוונה של משטרת התנועה: "במקום שיעסקו בהתמודדות עם תאונות דרכים, הם מחפשים להאדיר את שמם בתקשורת".
במשטרת התנועה סירבו להגיב לדבריו של דובר אגד.