שתף קטע נבחר

האם כדאי לעשות ביטוח לטלפון סלולרי?

ככל שהטלפונים הסלולריים נעשים קטנים יותר כך הם נוטים יותר ללכת לאיבוד, וככל שהם יקרים קורצים לגנבים. ועוד לא דיברנו על התאונות היומיומיות שעלולות לקרות להם. כמה עולה ביטוח לסלולר והאם זה משתלם

מכשיר הסלולר הולך איתנו כל היום. לאן שאנחנו הולכים - גם הוא בא. לכן אין זה מפתיע שמכשירי הסלולר חוטפים מכות, נחשפים לשמש, נרטבים, מתמלאים חול ולכלוך ועוברים תלאות שמוציאות אותם מכלל שימוש.

 

למרות הנטייה של המכשירים הניידים לפתח תקלות שונות ולהיות חשופים לנזקים שונים, רוב בעלי המכשירים הסלולריים נמנעים מלבטח אותם. הבעיה היא, כך נראה, בדמי הביטוח הגבוהים שהחברות דורשות, עד 49 שקל לחודש. ואם זה לא מספיק, נדרשת השתתפות עצמית במקרה של אובדן מכשיר או נזק מוחלט (טוטאל לוס).

 

רק כ-40% מלקוחות הסלולר מבטחים את המכשיר שלהם. בראשם נמצאים הלקוחות העסקיים, אחריהם הלקוחות הפרטיים (משקי בית). אלה שאינם מבטחים את המכשירים בכלל הם הלקוחות המנויים במסלולים של תשלום מראש, כמו איזי (פלאפון), טוקמן (סלקום) וטו-גו (אורנג').

 

התקלות הנפוצות במכשירי הסלולר ממחישות את השימוש האינטנסיבי שאנחנו עושים בהם כל יום. מדובר בתקלות כמו תקלות של קורוזיה (הנגרמות בדרך כלל על ידי מגע עם מים), בעיות של מגעים במכשיר, תקלות תצוגה, מסכים שנשרטים, שברים בחלקי הפלסטיק של המכשיר, ובמכשירים הוותיקים יותר גם תקלות באנטנה הנשלפת.

 

השתתפות עצמית גבוהה

 

חברות הסלולר הן כיום הגורם היחיד שמציע שירותי תיקונים וביטוח למכשירי סלולר. לפני כמה שנים הציעה חברת טלטיב שירותי ביטוח ותיקונים, במטרה לשבור את המונופול של חברות הסלולר, אולם היא חדלה לפעול לפני כמה חודשים. אולי זה יכול ללמד אותנו על הרווחיות של שירותי התיקונים.

 

כדי לתמחר את שירותי הביטוח והתיקונים מחלקות החברות את המכשירים לפני מחיר. בפלאפון מחלקים את המכשירים ל-2 קבוצות מחיר: הקבוצה הראשונה מתייחסת למכשירים שעולים עד 1,000 שקל, והקבוצה השנייה מתייחסת למכשירים היקרים יותר. מרבית מכשירי פלאפון בשוק שייכים לקבוצה הראשונה. בסלקום ובאורנג' מחלקים את המכשירים ל-3 קבוצות מחיר, כאשר מרבית המכשירים נמצאים בקבוצת המחיר השנייה.

 

החברות מציעות שני שירותים עיקריים: תיקונים ואחריות מלאה. ההבדל ביניהם הוא שאחריות מלאה כוללת גם מקרים של אובדן מכשיר, גניבה או טוטאל לוס. למרות המחיר הגבוה יותר של חבילת האחריות המלאה, החברות דורשים גם השתתפות עצמית בשיעור של כ-30% משווי המכשיר (כ-400 שקל בממוצע). כלומר, גם אם שילמתם מדי חודש עשרות שקלים עבור ביטוח, תידרשו לשלם כמה מאות שקלים אם יהיה צורך לספק לכם מכשיר חדש.

 

כמה עולה הביטוח?

 

מחירי הביטוח של פלאפון (אחריות מלאה) נעים בין 33.8 ל-46.9 שקל בחודש למכשירים הזולים יותר, ועד 48.9 שקל בחודש למכשירים היקרים יותר. בסלקום יבקשו מכם עבור ביטוח מלא למכשירים הזולים 46.8-33.9 שקל בחודש ועד 51.9 שקל בחודש למכשירים היקרים. אורנג' גובה על הביטוח המלא למכשירים הזולים שלה 35-27 שקל בחודש, ותעריף של 77-66 שקל בחודש לביטוח המכשירים היקרים.

 

אז האם כדאי לעשות ביטוח למכשיר הסלולר?

 

כמו בכל ביטוח, הכל עניין של סיכונים. אחת הדרכים הפשוטות לחשב את זה היא לבדוק כמה פעמים הייתם במוקד שירות בשנה האחרונה, או מתי היתה הפעם האחרונה שהמכשיר שלכם ניזוק או התקלקל. אם תדירות הביקורים שלכם נמוכה, והמכשירים שלכם מצליחים לשרוד אצלכם קצת יותר משנה, לא כדאי לבטח את המכשיר. לעומת זאת, אם הילדים נוטים להשתמש במכשיר הסלולר כדי לתופף בעזרתו על הקיר או לקלוע לסל, כנראה שאין מנוס מלבטח אותו.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סלולר. ביטוח עולה בין 33 ל-46 שקל
סלולר. ביטוח עולה בין 33 ל-46 שקל
מומלצים