שתף קטע נבחר

האם זו הפיז'ו היפה ביותר?

קשה להחליף מכונית יפה כמו ה-406 קופה, אבל אפשר. כך לפחות מוכיחה ה-407 קופה החדשה, שנחשפת לראשונה בימים אלה


 

פיז'ו מציגה בימים האחרונים תמונות ופרטים ראשונים על ה-407 קופה, גרסה ספורטיבית ל-407 המשפחתית שהוצגה לפני קרוב לשנתיים. ועוד לפני שאנחנו יכולים לספר לכם כיצד היא נוסעת, אין לנו שום בעיה לציין כי מדובר באחת המכוניות היפות שראו אור בשנים האחרונות. בדיוק פי שהייתה בזמנו ה-406 קופה, אותה היא מחליפה כעת לאחר כמעט עשור.

 

נעליים גדולות

 

ה-407 קופה הסדרתית מגיעה חמישה חודשים לאחר שנחשפה בגרסת תצוגה בתערוכת ז'נבה 2005, כ"פרולוג". ולשמחתנו, כמו במכונית התצוגה, הסדרתית שואבת השראה מפרארי, עם מראה כמעט-אקזוטי ולבטח עוצר נשימה. בנוסף, מרענן לזהות כי למרות הקרבה המשפחתית ל-407 "הרגילה", הפרופורציות והעיצוב בקופה החדשה נראים שלמים ומחמיאים הרבה יותר לסטודיו העיצוב.


 

ביצועים? לא ממש

 

מתחת למכסה המנוע הארוך תציע ה-407 קופה שלוש יחידות כוח ושתי תיבות הילוכים. את כולן אנו מכירים מדגמים אחרים של קונצרן פיז'ו-סיטרואן. המנוע הראשון, עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.2 ליטר, מספק 160 כ"ס ו-22.4 קג"מ, וישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. בפסגת ההיצע, ניתן יהיה לבחור בין שני מנועי V6 - בנזין בנפח 2.9 ליטר המספק 210 כ"ס ו-29.5 קג"מ, או טורבו-דיזל בנפח 2.7 ליטר המספק 205 כ"ס ו-44.8 קג"מ. זה האחרון, אגב, פותח בשיתוף קונצרן פורד ומשמש גם ביגואר, בין היתר.


 

חבל רק שכמו במקרה של ה-406 קופה, גם ה-407 אינה מציעה ביצועים בסטנדרטים גבוהים במיוחד. למעשה, עם עליה במשקל המכונית, הביצועים כאן

נחותים בחלק מהמקרים לעומת הקודמת. כך עומד המיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש על 9.7 שניות (9.5 בגרסה המקבילה ב-406), או 8.9 שניות בגרסת ה-V6-בנזין (7.7 שניות בלבד ב-406). עם זאת, בשילוב לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (אופציה ב-V6 בנזין, תיקני ב-V6-דיזל), ה-407 מהירה מקודמתה עם 9.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש במקום 9.5 בעבר. חובבי הדיזל ישמחו לדעת שהגרסה החביבה עליהם מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.0 שניות. והמהירות המרבית? 222 קמ"ש בגרסת הבסיס, 243 בבנזין הבכירה (235 עם תיבה אוטומטית) ו-230 קמ"ש בדיזל.

 

לביצועים הלא ממש מרשימים יש הסבר ברור בדף הנתונים: ה-407 קופה גדולה יותר מבעבר, ובאופן משמעותי. האורך צמח ל-481.5 ס"מ (19.5+), הרוחב ל-187 (9+) והגובה גדל בחמישה ס"מ ל-140. בפיז'ו מספרים גם על צמיחה של כ-4.5 ס"מ ברוחב הסרן האחורי לעומת ה-407 הרגילה, לטובת התנהגות כביש משופרת.

 

תוסיפו לכך את תקני הבטיחות המחמירים יותר לעומת אלה שהיו ב-1996, כשהוצגה ה-406, והרי לכם זינוק במשקל: מ-1,525 ק"ג לגרסה הבסיסית, ועד ל-1,724 לדיזל. רק לשם השוואה, ה-406 קופה הכבדה ביותר שקלה 1,520 ק"ג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 407 קופה. עוצרת נשימה
גם מהצד
גם מהצד הזה
ובמיוחד מלפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים