שתף קטע נבחר

מחקר: 25% מרוכשי תכנים ברשת - פיראטיים

חברת פורסטר קובעת: רבע מהצרכנים שרכשו תכנים באינטרנט, מפירים זכויות יוצרים בתכנים ומבצעים בהם פעולות פיראטיות

מחקר של פורסטר ריסרץ': רבע מהצרכנים שרכשו תכנים באינטרנט, מפירים זכויות יוצרים בתכנים ומבצעים בהם פעולות פיראטיות

 

רבע מהצרכנים אשר רכשו באופן חוקי תכנים מסוגים שונים ברשת (קובצי טקסט, וידאו, מוזיקה או תמונות), מתכוונים לבצע פעולות אשר יפרו את זכויות היוצרים באותם תכנים, כך עולה ממחקר חדש של חברת פורסטר.

 

מהמחקר עולה כי צרכנים מתכוונים לבצע מעשים כגון העתקת התוכן, עריכתו או שיתופו עם חברים נוספים – פעולות המוגדרות על ידי בעלי הזכויות כהפרת זכויות יוצרים. נוסף על כך, 7 אחוז מרוכשי התכנים מתכננים לצרוב את התכנים על תקליטורי CD או DVD, ומתכוונים למכור תוכן זה.

 

רוב הצרכנים מודעים לכך שיש מגבלות על אפשרויות השימוש בתוכן שרכשו, אולם למרות זאת – 20 אחוז מהצרכנים מתכוונים להפר זכויות יוצרים, בכך שיעתיקו את התוכן שרכשו ויעבירו אותו לשימושם ולמכשיריהם של חברים או קרובי משפחה. מספר קטן אך משמעותי, בשיעור של 7 אחוז מכלל המשתמשים, נכנסים להגדרה של פושעים מקצועיים – בכוונתם להעתיק את התכנים שרכשו, ולמכור את התכנים הללו בעצמם, כדי להרוויח מפעילות בלתי-חוקית זו.

 

בפורסטר מציינים כי קבוצה זו, שפעילותה מהווה עבירה של ממש על החוק, מאופיינת בגיל צעיר יחסית, ברמת השכלה נמוכה, וכן ברמת הכנסה נמוכה מהממוצע באוכלוסיה. הקבוצה מתאפיינת בחלוקה שווה בין המינים – גברים ונשים כאחד עוסקים בפעילות בלתי-חוקית זו.

 

צרכנים צעירים נוטים יותר לפיראטיות

 

מהמחקר של פורסטר עולה כי צרכנים צעירים, בגילאים שמתחת ל-25, הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להיות פיראטים – סיכוייהם לבצע הפרות של זכויות יוצרים, כגון העתקה החומר לחברים ומשפחה, גבוהים ב- 24 אחוז לעומת אלה של כלל המדגם. הסיכויים שקבוצת גיל זו תבצע עבירות הכרוכות בהעתקת התכנים ומכירתם הלאה, קרי, מעשים המוגדרים עבירות פליליות, גבוהה ב-57 אחוז לעומת זו של כלל האוכלוסיה.

 

המחקר שביצעה פורסטר מבוסס על מדגם של יותר מ-6,500 גולשים בצפון אמריקה. בפורסטר מציינים כי רוב הצרכנים הם שומרי חוק, ומתכוונים לעשות שימוש חוקי בלבד בתוכן שרכשו, כגון עריכתו או העתקתו למדיום אחר, אשר ישמש אותם בלבד (למשל, העברת קובץ מוזיקה מהמחשב לנגן MP3 נייד או ברכב שבבעלות הצרכן).

 

מסקנת החוקרים היא כי משתמשים שאינם מייחסים כל חשיבות לזכויות יוצרים, ומורידים תכנים בלתי חוקיים מאתרי שיתוף קבצים, הם גם ברוב המקרים אלה שיפיצו הלאה את התכנים, יחלקו אותם לחברים ולמשפחה, ואף ינסו לצרוב ולמכור אותם. בהשוואה, צרכנים אשר משלמים עבור התכנים שהם רוכשים באינטרנט, יטו הרבה פחות להעביר הלאה את התכנים שהם רכשו, או לבצע פעולות המירות זכויות יוצרים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צעירים נוטים יותר לפיראטיות
מומלצים