שתף קטע נבחר

הריון: גם מעט אלכוהול יכול לפגוע בעובר

מחקר חדש מגלה כי נשים בהריון השותות גם כמויות קטנות של אלכוהול עשויות לגרום לפגיעה בהתפתחות העובר

נשים בהריון השותות כמויות קטנות של אלכוהול, עלולות לגרום לנזק תמידי לעובר, כך גילו חוקרים אמריקנים. על הממצא מדווח כתב העת Alcoholism: Clinical and Experimental Research בגליונו החדש.

 

כבר בעבר מקובלת היתה הדעה כי נשים הרות הצורכות כמויות גבוהות של אלכוהול גורמות לתסמונת אלכוהול עוברי המביא לפגיעה התפתחותית ומוחית בעובר. על פי ההערכות, אחד מכל 3,000 תינוקות סובל מהתסמונת. המחקר החדש מגלה כי חשיפה של העובר לכמויות קטנות יותר, עלולה אף היא לתת את אותותיה ולסכן את התפתחות התינוק.

 

במחקר שכלל 337 ילדים אפרו-אמריקנים בגילאי שבע וחצי, מצאו החוקרים כי אלה שנחשפו לכמויות נמוכות של אלכוהול בעודם ברחם אמם, היו בעלי תוצאות אייקיו נמוכות, כמו גם קשיים בזיכרון ובפתרון בעיות.

 

החוקרים עוד מצאו כי ילדים אלה הצליחו להשיג במבדקי זיכרון תוצאות דומות לילדים אחרים, רק כאשר המשימות היו פשוטות, כמו לנקוב בשמות צבעים בפרק זמן קצוב. עם זאת, כאשר האיצו בנבדקים להשיב במהירות, הרי שתגובותיהם היו איטיות עוד יותר.

 

במאמרם ציינו החוקרים המלצות מומחים בריטיים מהשנה החולפת לפיהן נשים בהריון או כאלה המנסות להתעבר, צריכות להקפיד שלא לשתות מעל שתי כוסיות אלכוהול לשבוע.  

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלכוהול. פגיעה מוחית בעובר
אלכוהול. פגיעה מוחית בעובר
צילום: איתי גל
מומלצים