שתף קטע נבחר

בגלל קלאבמרקט: ירידה של 25% במכירת תווי קנייה

מנכ"ל ועדים: נתח השוק שאבד לתווי הקנייה עבר למתנות - ובעיקר לאלקטרוניקה. היקף שוק המתנות לקראת החגים: 1.25 מיליארד שקל

בעקבות קריסת רשת קלאבמרקט ופרשת תווי הקנייה שליוותה אותה, הצטמצם היקף תווי הקנייה שנרכשו על ידי ועדי העובדים לקראת ראש שנה ב-25%, ביחס לחג פסח האחרון. כך מסר ל-ynet יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים. להערכתו, נתח השוק שאבד עבר לשוק המתנות והגדיל בעיקר את המתנות מתחום האלקטרוניקה הבידורית. דוד ביקובסקי, מנכ"ל רשת הום סנטר, מעריך כי מדובר בעלייה של 50-70% בקניית מתנות לוועדי עובדים, על חשבון תווים.

 

תווי הקנייה, שהיו פופולריים בשנים קודמות, איבדו מהאטרקטיביות שלהם לאחר התמוטטות קלאבמרקט. בעקבות הפרשה לא מכובדים תווי הקנייה של קרלאבמרקט במרבית ביתי העסק בישראל, למעט ברשת קלאבמרקט עצמה שם כובדו ב- 20% מערכם. היום (ג')  הודיעה גם שופרסל, שרכשה את קלאבמרקט, כי תאפשר למחזיקי אקסטרא תו לממש את התווים בשופרסל ב-50% מערכם.

 

שוק תווי הקנייה מוערך במיליארד שקל לשנה. מחצית מהסכום מהווים תווים שנרכשים בראש השנה ומחצית תווים של פסח. התווים משמשים לרשתות השיווק אמצעי תשלום נוח, אך פרשת קלאבמרקט פגעה ברשתות הגדולות רבוע כחול ושופרסל בתחום התווים. זו ככל הנראה הסיבה לכך ששתי הרשתות יוצאות בימים אלה בפרסום אגרסיבי בעיתונות ובדיוור ישיר במטרה להחזיר את הקונים וועדי העובדים להשתמש בתווים.

 

הרבוע הכחול יצאה בקמפיין דיוור ישיר למקומות עבודה ושופרסל העלתה קמפיין פרסום באינטרנט ובעיתונות בנסיון להחזיר את אמונם של הקונים בתווים. שתי הרשתות מפתות את ועדי העובדים לרכוש את התווים באמצעות הנחות של 20% עד 25% ובתנאים מועדפים. לוועדי העובדים הגדולים אף מוצעות ערבויות. יתרה מזאת, הן מפעילות מערכות טלמרקטינג שפועלות באינטנסיביות רבה יותר משנים קודמות במטרה למכור את התווים שברשותן.   

 

אבל כל זה נעשה מאוחר מדי, כאשר החג בפתח ורוב מקומות העבודה כבר קיבלו החלטה לגבי השי שיעניקו לעובדים. יחד עם זאת, בפני הרבוע הכחול ושופרסל לא עמדו ברירות רבות. הפרסומים על הבעיות בקלאבמרקט החלו כחודש אחרי פסח האחרון וביולי 2005 קרסה הרשת. הרבוע ושופרסל בחרו שלא לצאת באותה תקופה בקמפיין לתווי קנייה, ולא נותר להן אלא לנסות לתפוס אולי בעלי עסקים קטנים.

 

1.25 מיליארד שקל

 

על פי סקר של ועדים, ועדי עובדים והנהלות יוציאו השנה 1.25 מיליארד שקל על רכישת מתנות לעובדים - 15% יותר מתקציב המתנות בחג ראש השנה אשתקד. ערכו של השי הממוצע יעמוד על 550-700 שקל לעובד, וכ- 3,500-4,500 שקל למנהלים בכירים.

 
מתנות לחג - מי מקבל וכמה?

מתנות לחג - מי מקבל וכמה?
החברה הסכום
יוניליוור 900 שקל
עיריית תל אביב 400 שקל
הרבוע הכחול 650 שקל
מקורות 700 שקל
המוסד לביטוח לאומי 900 שקל
בנק ישראל 900 שקל
רפא"ל 500 שקל
חברת דן 550 שקל
חברת חשמל 500 שקל
בתי הזיקוק 600 שקל
משרד הרווחה 650 שקל
שירותי בריאות כללית 500 שקל

 

לדברי אלוש, השנה יוסיפו העובדים מכיסם 700 מיליון שקל על השלמות מחיר למתנות יקרות מתקציב המתנה שהוקצה להם, וכן על רכישת מוצרים במסגרת מבצעי מכירות שייערכו במקומות העבודה השונים.

 

בראש טבלת המתנות יצעדו השנה מכשירי החשמל והאלקטרוניקה, בהם מסכי LCD, שואבי אבק ציקלונים ומחשבי כף יד. מחבת הפלא לטיגון עמוק יחזור להיות פופולרי בקרב מקומות עבודה עם תקציבי מתנות נמוכים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים