שתף קטע נבחר

הגנים הטיפוליים מלאים, הילד בוהה בטלוויזיה

בגיל 4, הוועדות השונות כבר הסכימו שהוא זכאי לגן טיפולי - אבל לא נותר מקום פנוי בשום גן כזה בסביבתו. העירייה הציעה שיילך בינתיים למוסד רגיל, אבל ההורים מסבירים שזה לא אפשרי: "הוא לא יכול לשבת יותר מ-20 דקות, מה רוצים? שיעמוד בפינה כל היום כי אין לגננת כלים לעזור לו?"

ר', אביו של פעוט בן 4 מתל-אביב אובד עצות. הוועדות השונות הכירו בזכותו לגן טיפולי, אבל הוא עדיין נותר בבית. "הילד שלי זרוק כמו כיסא וזה לא מעניין אף אחד", אומר האב. הילד פונה לאמו בכל בוקר בתקווה שתמצא עבורו גן בו יוכל לשחק עם חבריו. האם, שמכתתת רגליה ממשרד למשרד, עונה לו בכאב שעדיין לא מצאה. אולי מחר. עיריית תל-אביב אומרת שהמשפחה פנתה באיחור, ולכן "נכון לעכשיו, ועד שיתפנה מקום הילד, הילד יכול ללמוד במסגרת רגילה".

 

בשנה שעברה למד הילד בגן רגיל בתל-אביב. אך אמו הרגישה שמשהו אינו כשורה ולקחה אותו לאבחון. "בשנה שעברה הבחנתי שמשהו לא בסדר, אחרי שהוא סיפר שהגננת העמידה אותו בפינה כי הוא לא ישב כמו כולם. למרות שהגננת לא חשבה שיש בעיה, החלטתי לקחת אותו לאבחונים בתל השומר. שם אמרו לי שהוא חייב מסגרת טיפולית".

 

מאותו רגע עברה האם בין הוועדות השונות כדי למצוא לבנה מסגרת מתאימה. למרות שכולם יודעים כי הילד צריך טיפול מיוחד, הוא יושב בבית בגלל מחסור במקום. "שלחו אותי לוועדת שילוב בעיריית תל-אביב עם האבחונים ונקבע שם שהוא חייב גן טיפולי. משם נשלחתי לוועדת השמה שגם בה החליטו על גן טיפולי. אמרו שישלחו לי מכתב בדואר אבל יום לפני תחילת שנת הלימודים עדיין לא נתנו לי תשובה ברורה", סיפרה. 

 

"כשפניתי לעירייה אמרו שאין מקום באף אחד מהגנים ושאני יכולה לרשום אותו לגן רגיל. אני לא חושבת שזה הפיתרון. בתל השומר אמרו שאאבד את הילד אם הוא יהיה בגן רגיל, שהוא יילך וידעך. הוא חייב ריפוי בעיסוק, עזרה בדיבור, חיזוקים וכוח כדי שיוכל להגיע בכלל לבית ספר. הוא מגמגם ולא מסוגל לשבת. אני מבינה לגמרי את הגננת שהעמידה אותו בפינה. הוא לא יושב לרגע, יש לו טווח ריכוז קצר מאוד ומסגרת רגילה יכולה רק לפגוע בו".

 

בינתיים, בוהה בטלוויזיה ומשחק במחשב

 

הפעוט נמצא אם כן במשך כל היום בבית, מתרוצץ בין הכלים במטבח, בוהה בטלוויזיה ומשחק במחשב. הוריו לא מצליחים להועיל. האב סיפר: "כל אחד אומר שאותו זה לא מעניין. מצד אחד הם אומרים שהוא בעייתי ומצד שני לא מודאגים שהוא יושב בבית כל היום. הוא לא עושה כלום כל היום. הוא לא יכול לשבת יותר מ-20 דקות, כל היום אשתי איתו בבית".

 

האם הוסיפה: "הוא הפך לילד עצוב. היום הוא שאל אותי שוב, נו אמא מתי מסדרים לי גן? זה לא פשוט להסביר לו שלא רוצים אותו. זה כואב לראות ככה את הבן שלך. אני מרגישה רע, לא קל לי עם זה. אני רוצה שתהיה לו מסגרת שעליה אני כמובן עדיין משלמת. קשה לכולנו בגלל זה. מה רוצים? שנרשום אותו לגן רגיל, בו הוא יעמוד בפינה רוב הזמן כי אין לגננת כלים לעזור לו? יש בי זעם על כל המערכת כשאני רואה את הילד כל כך מתוסכל מהמצב".

 

תגובת עיריית תל-אביב ומשרד החינוך: "הורי הילד פנו לעירייה באמצע חודש אוגוסט, כחודשיים לאחר סיומן הרשמי של ועדות ההשמה בגני הילדים. עם זאת נעתרנו לפנייה וקיימנו ועדת חריגים מיוחדת, כשבוע לפני תחילת שנת הלימודים, בה הוחלט כי מפאת תפוסה מלאה בגנים המיוחדים, השיבוץ יבוצע על בסיס מקום פנוי (במידה וילד לא מגיע לגן, או שההורה מוותר על זכאותו בשל סיבות שונות). נכון לעכשיו, ועד שיתפנה מקום הילד, הילד יכול להיכנס ללמוד במסגרת רגילה".

 

המידע הראשוני לידיעה הגיע באי-מייל האדום

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
אין מסגרת מתאימה
צילום: תומריקו
מומלצים