שתף קטע נבחר

המכונית המסוכנת בעולם?

לנד-ווינד היא יצרנית סינית ראשונה שמשווקת באירופה. לכן, הייתה גם הראשונה לעבור מבחן ריסוק רשמי לפני ימים אחדים. התוצאות, כפי שמראה הוידאו המצורף, מזעזעות ומעוררות חלחלה

"בטיחות נוסעים מחפירה, סכנת חיים מיידית ליושבים ברכב במקרה של תאונה שכיחה". כך תיארו בוחני הריסוק המנוסים את תוצאות המבחן שנערך למכונית הסינית הראשונה שמשווקת באירופה. אנחנו משוכנעים שאתם מעוניינים לדעת למה, בעיקר לאור כניסתם הצפויה של מספר מותגים סינים לשוק הרכב המקומי. הוידאו מצורף - הביטו בו בעיון ותארו לעצמכם כיצד היו נראים בני אדם בשר ודם, במקום בובות הניסוי.

 

 

לנד-ווינד בניסוי הריסוק. שימו לב לקריסת הגג, תא הנוסעים, הקונסולה וההגה (הסרטון הועבר ל-ynet באדיבות ADAC)

 

תוצאה מחפירה

 

יצרני הרכב הסינים, הכוח העולה והמאד מאיים על תעשיית הרכב העולמית, ספג בימים האחרונים מהלומה אדירה. מועדון הנהגים הגדול באירופה ומהחשובים והמשפיעים בעולם, ה-ADAC הגרמני, ערך מבחן ריסוק ראשון למכונית סינית. הנבחנת הצפויה הייתה לנד-ווינד, מכונית סינית ראשונה שיצאה לשיווק באירופה.

 

הריסוק החזיתי בוצע תוך פגיעה חלקית במכשול, במהירות "לא-גבוהה-מדי" של 64 קמ"ש. בנוסף בוצע ריסוק צד, בו דימו הבוחנים מכונית שפוגעת בלנד-ווינד בקרבת הנהג, במהירות נמוכה יותר של 50 קמ"ש "בלבד". התוצאות - בריסוק החזיתי כשל הרכב באופן מחפיר, תוך סכנה גדולה מאד לחיי הנוסעים. זכרו, כל זאת במהירות שכיחה למדי, לעיתים אפילו בתוך התחום העירוני. הנפגע העיקרי במבחן היה הנהג. למרות כרית האוויר הוא נחבט קשות בגלגל ההגה (שקרס בניסוי שלא כנדרש), בקונסולה המרכזית והעילית ובמרכב. הביטו שוב.


הגג התעוות, תא הנוסעים קרס

 

למרות שב-ADAC נמנעים מלתאר במדויק את הפציעות מהן עשוי נהג כזה לסבול לאחר התאונה, הרי שלא הייתה להם כל בעיה לציין כי בובת הריסוק סבלה מפגיעות חמורות בכל חלקיה. לטענתם, סיכויי ההישרדות במקרה של תאונה כזו הם נמוכים, לכל היותר. להערכתם, תאונה כזו תביא לפגיעה חריפה בחזה הנהג, רגליו, ידיו וראשו. הנוסע שלצדו יסבול מפגיעות קשות בגפיו העליונות ובחזהו, בראשו וקרסוליו.

 

בסך הכל קיבל הרכב נקודה בודדת מתוך 16 אפשריות בריסוק החזיתי. בריסוק צד קיבל הרכב ציון של 12 מתוך 16 נקודות, ואילו בהגנה על נוסעים קיבל ציון נמוך של 13 מתוך 37 נקודות. מעניין לציין, אך ההגנה על ילדים זכתה דווקא לציון מניח את הדעת.

 

ב-ADAC, מקור סרט הוידאו המצורף, מגדירים את תוצאות הלנד-ווינד כ"קטסטרופליות", ומציינים כי מעולם, ב-20 שנות פעילות הארגון, לא חזו בביצוע כה רע של רכב במבחן ריסוק. בארגון קראו ליצרנית הלנד-ווינד, חברת ג'ינגלינג מוטור, לשפר באופן מיידי וקיצוני את בטיחות הרכב אותו הם מעוניינים לשווק באירופה.

 

מבחני ריסוק, תזכורת

 

תעשיית הרכב, תקשורת מקצועית, ארגונים שונים, זרוע מחוקקת ואוכפת. אפילו משרדי התחבורה והאוצר בישראל. כולם מדברים בשנים האחרונות על בטיחות מכוניות במקרה של תאונה. בצדק גמור. הנזק שגורמות תאונות הדרכים והנפגעים בהן, הוא עצום. לא רק לנפגעים עצמם ובני משפחותיהם, אלא גם למדינה החייבת לתמוך בהם באשפוז, שיקום, פיצוי ותשלומים קבועים.

 

על רקע זה הפכו מבחני ריסוק מכוניות שונים, מי יותר ומי פחות, לאחד האלמנטים החשובים בפיתוח מכוניות חדשות ושיווקן. אם זה ה-EuroNCAP הנחשב, ארגוני נהגים גדולים בארצות אירופה וארה"ב, תאגידי ביטוח ואפילו הממסד. כולם מרסקים מכוניות ומבססים פעילות שיווקית ותכנונית עתידית, לפי התוצאות שהושגו.

 

מועדון ה-ADAC הוא אחד מהחברים הוותיקים בתוכנית מבחני הריסוק של EuroNCAP, ונחשב לגוף מוטורי בעל כוח והשפעה בגרמניה. המבחן, שתוצאותיו לפניכם, בוצע לפי התקן המחמיר של יורואנקאפ ובאותם תנאים. את הלנד-ווינד משווק באירופה צעיר בלגי, שראיון עמו קיים לאחרונה ynet בתערוכת פרנקפורט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ריסוק חזיתי. כשלון מוחלט
ריסוק צד, תוצאה קצת פחות נוראית
אבל לא בהרבה...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים