שתף קטע נבחר

תביעה: "קשת" העתיקה את "השגריר" מ"המתמחה"

מפיקי ומפיצי הריאליטי האמריקני תובעים את הזכיינית הישראלית: "הקול, קול יעקב, אבל הידיים, ידי דונלד". "קשת": התביעה חסרת בסיס

תביעה על סך 250 אלף דולר (עם אפשרות עתידית להגדלת הסכום) הוגשה היום (ד') לבית השפט המחוזי בתל אביב נגד "קשת" בטענה שהתוכנית "השגריר" מבוססת על הפורמט של "המתמחה", הסדרה האמריקנית של דונלד טראמפ. "הקול - קול יעקב (פרי), אבל הידיים - ידי דונאלד (טראמפ)", נכתב בתביעה.

 

התובעות הן חברת ההפקה האמריקנית וחברת ההפצה של הפורמט מבריטניה, שמיוצגות על ידי עוה"ד זוהר לנדה ומיקי ברנע. התובעים טוענים כי בוצעה "הפרה בוטה וגסה מצידה של הנתבעת לזכויות התובעות".

 

לטענתם, "במהלך שנת 2004 פנתה התובעת לנתבעת והציעה לה לרכוש את מכלול הזכויות הכרוכות ב'מתמחה', ובכלל זה שידור פרקי התוכנית כמו גם הזכות לעשות שימוש בפורמט התוכנית להפקת סדרה דומה - וההצעה נענתה בסירוב מצידה של הנתבעת, שהוסבר ב'לוח שידורים עמוס'. בהתאם, ולאחר משא ומתן, הוענקו הזכויות הכרוכות לישראל 10, וזו שידרה את התוכנית בזמני שיא בלוח שידוריה".

 

"זמן קצר לאחר זאת", טוענים התובעים, "נתברר, כי 'העומס' שהיה אצל הנתבעת נובע מפעילותה המאומצת והאינטנסיבית, שנעשתה מאחורי גבן של התובעות, להעביר את 'המתמחה' הליך גיור מזורז, אגב הכנת כפיל בדמות סדרת הטלוויזיה - 'השגריר' - כאילו יהיה בשינוי השם, כדי לשנות את המסקנה הברורה: מה שנראה כמו 'המתמחה', הולך כמו 'המתמחה' (אפילו עם תיק דומה) ועושה קולות כמו 'המתמחה' - הוא, הלכה ולמעשה, גירסה מועתקת של פורמט 'המתמחה'".

 

התובעים מצטטים בכתב התביעהביקורת שכתב רענן שקד ובה אזכר את הדימיון בין התוכניות ומוסיפים כי "ניסיונות הנתבעת לשנות את הפורמט באמצעות אלמנטים כאלה ואחרים לא יכלו להסתיר את העובדה, שעיקר היצירה המקורית של התובעות, הועתקה", וכי "גם לאחר מלאכת העידון הגסה שביצעה הנתבעת, נותרה 'השגריר' בגדר אח-תאום ומשובט של 'המתמחה'".

 

מ"קשת", שמכניה בימים אלה את העונה השניה של "השגריר, נמסר בתגובה כי "התביעה חסרת בסיס. 'השגריר' הינו פורמט מקורי שפותחה ע"י 'קשת' והעוסק בתופעה ישראלית ייחודית – נושא ההסברה של ישראל כלפי העולם.  'השגריר' שייכת לז'אנר העולמי החדש של תוכניות ריאליטי מתקדמות וזכתה לאחר עלייתה לאוויר לסיקור נרחב בתקשורת העולמית. רוב תוכניות הריאליטי דומות במבנה (מתמודדים, שופטים, הדחות) ונבדלות ביניהן בעולם התוכן שבו מתמודדים (שירה, סטנד-אפ, ריקוד). 'המתמחה' ממוקמת בעולם העסקים הציני ומתחריה מתמודדים מי יעשה יותר כסף. 'השגריר' עוסקת בעולם הדיפלומטיה ומשתתפיה מתנדבים לשמש כמסבירים למען ארצם. אין מרחק גדול מזה. לראייה: כל כלי התקשורת הגדולים בעולם (CNN, BBC, סקי, ניו-יורק טיימס, וכו') הקדישו כתבות נרחבות ל'שגריר', כינו אותה "מקורית וחדשנית", והדגישו שתכנית כזאת יכולה לקרות רק במדינה כמו ישראל שכל כך עסוקה בדימויה בעולם".

 

ובתוך כך, בעוד "קשת" מסתבכת עם פורמטים אחרים, "קשת פורמט'ס", זרוע הפצת התוכן הבינלאומית שלה, חוברת להסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת SevenOne International הגרמנית לשיווק תוכניותיה בעולם. החברה תשווק פורמטים של קשת ותשיק לראשונה את "המוח" בעולם, בפסטיבל MIPCOM בצרפת. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ 2
המשתתפים הישראלים ב"שגריר"
צילום: ערוץ 2
המתמחה של טראמפ
לאתר ההטבות
מומלצים