שתף קטע נבחר

אלונסו: האלוף הצעיר בהיסטוריה

פרננדו אלונסו, נהג קבוצת רנו בן ה-24, הוא אלוף העולם החדש במירוצי פורמולה 1. מקום שלישי במירוץ שהסתיים לפני דקות אחדות בברזיל הספיק לו כדי לקחת את התואר, שני מירוצים לפני סיום העונה

הוא רק בן 24. לפני ארבע שנים עוד נהג עבור הקבוצה הזניחה ביותר בסבב. הוא חסר כריזמה והשיחות עמו משמימות בכל פרמטר. אבל פרננדו אלונסו הספרדי הוא אלוף העולם החדש במירוצי פורמולה 1. ואת התואר הזה השיג באופן כה מעורר הערכה, עד כי רבים רואים בו את הדמות הדומיננטית בספורט הזה עד סוף העשור הנוכחי. השוואה מתבקשת למיכאל שומאכר הגדול? לא תתפלאו לשמוע כי למעט כושר הביטוי הטוב בהרבה של הגרמני, הם מזכירים אחד את השני באופן מדהים.


 

המירוץ בברזיל

 

לכאורה זה היה מירוץ פשוט מאד עבור אלונסו. כל שנדרש ממנו היה לסיים במקום השלישי, כזה שיבטיח לו את כתר האליפות ללא קשר לתוצאה שישיג קימי רייקונן, הדולק אחריו בטבלת האליפות. הפער ביניהם ערב המירוץ היה 25 נקודות, שלושה מירוצים לסיום העונה. זאת אומרת שגם אם רייקונן היה מנצח בכל שלושת המירוצים הנותרים, וזוכה בכל 30 הנקודות האפשריות, על אלונסו היה לזכות ב-6 בלבד, באותם שלושה מירוצים.

 

הלחץ לבטח היה שם, אבל אלונסו ידע כי רק שטות גדולה מצדו תמנע אליפות. וגם אז, רייקונן צריך היה לנצח את כל המירוצים. עם רמת האמינות של מרצדס העונה, שנטרלה את העובדה כי מדובר בקבוצה המהירה ביותר מאז תום השליש הראשון של העונה, זה כלל לא היה בטוח.  

 

במהלך האימונים לקראת המירוץ, בשישי ושבת, היה אלונסו מהיר מאד, וכך גם צמד המקלארנים. במהלך מקצה הדירוג העלה הספרדי את הרף, וקבע את הזמן המהיר ביותר, לאחר שרייקונן טעה בפתיחת ההקפה. אלונסו נראה כאלוף עולם ודאי, עוד לפני תחילת המירוץ.

 

מהלך המירוץ עצמו היה המשך ישיר לעונה כולה. אלונסו זינק היטב והוביל את חואן פאבלו מונטויה ממקלארן בפניות הראשונות. הנהג הקולומביאני ידע כי הוא יכול לקחת סיכונים, בדיוק מאותה סיבה שאלונסו ימנע מהם. לכן הוא תקף מיד, וראה את האלוף שבדרך מפנה לו מקום די בקלות. מונטויה ראשון, אלונסו שני, רייקונן שלישי. המקלארנים היו גם הפעם מהירות  ממכוניות הרנו, ומנועי המרצדס היו חסכניים לעומת הצרפתים. כך יכולים היו מונטויה ורייקונן לתדלק מאוחר יותר, ולבסוף למצוא עצמם לפנים, מתרחקים מהשאר. יותר נכון, מתרחקים מאלונסו.

 

אלא שזה כבר לא שינה דבר. הרנו הייתה אמינה ומהירה דיה לנגן כינור שני, ולשמור את שאר הנהגים מאחור. מקלארן הייתה ללא תחרות, אך הפעם, בניגוד למספר פעמים מביך העונה, סיימה את המירוץ ללא בעיות. בתמורה, זכתה הקבוצה גם לחלוף על-פני רנו בטבלת היצרנים. אבל זה כבר הרבה פחות חשוב.

 

פחות חשוב גם לציין שמיכאל שומאכר נתן תצוגת נהיגה מרשימה, סיים רביעי ונתן סיבה טובה להאמין כי פרארי מתחילים לחזור לעצמם. המקום השישי של באריקלו, באחד המירוצים האחרונים שלו עבור פרארי, רק הוכיח זאת. חמישי סיים ג'יאנקרלו פיסיקלה, נהג הרנו השניה, שביעי ג'נסון באטון שהחליט להשאר בב.א.ר ולא לעבור בסיום העונה לוויליאמס, לפני ראלף שומאכר בטויוטה.

 

החומר הנכון

 

צריך לשמוע כיצד מדברים עיתונאים זרים המלווים את סדרת הפורמולה 1 כבר שנים ארוכות. אחד מהם, עמו נפגשתי במהלך העונה, סיפר כבר אז מדוע יהיה אלונסו אלוף השנה. ואם תהיה לו המכונית המתאימה, עוד מספר פעמים נוספות בשנים הקרובות. "אלונסו הוא מכונת מירוץ" אמר. "כמו שומאכר, שום דבר לא מעניין אותו יותר מדי, חוץ מהיכולת לנהוג כמה שיותר מהר במכונית פורמולה 1, ולנצח את הנהגים האחרים. אלא שבניגוד לשומאכר המבוגר ממנו, זה שצריך גם לתפקד כבעל ואב במשפחה שהקים, אלונסו נקי מכל הפרעה".

 

"הוא מתכנן את מעשיו עם מיטב היועצים. הוא מניח למנהלו האישי, פלאביו בריאטורה, לקבוע עבורו כל דבר ודבר. החל מסוג האוכל, דרך הספרים שיקרא, הראיונות שיעניק והבחורות שיפגוש. הבחור הזה הולך, ישן, חושב ומדבר פורמולה 1. אין לו חיים אחרים מעבר, והוא גם לא רוצה כאלה. תוסיף לזה כישרון שנולד פעם בדור ומכונית שבסך הכל התגלתה כחבילה הטובה ביותר ב-2005, ותבין מדוע אין שום סיכוי שלא יזכה".

 

אי אפשר היה להסביר טוב יותר את ההצלחה הפנומנלית של הנהג הצעיר. לסיום, אולי תזכורת קלה מדברים שכתבנו במהלך עונת 2003 של מירוצי הפורמולה 1, על נהג צעיר בשם פרננדו אלונסו. כנראה שלא נתנו לו מספיק קרדיט כבר אז: 

 

"... את העניין האמיתי במירוץ הזה סיפקו כאמור אלונסו וקבוצת רנו. צריך אמנם לזכור כי לאלונסו כבר ניסיון של 19 שנים בעולם המירוצים, אך רק מכיוון שאת המירוץ הראשון בחייו ערך בגיל שלוש(!) – על קארטינג כמובן. בתואר אליפות ראשון זכה לפני שנים, כשהיה בן שבע וניצח באליפות מקומית. בגיל 12 היה אלוף ספרד בקארטינג, שנתיים מאוחר יותר דורג שלישי בעולם. בגיל 15 זכה בתואר אלוף עולם וספרד בקארטינג, בגיל 20 החל לנהוג עבור מינרדי בפורמולה 1. אז תגידו אתם, זה לא פרופיל של אלוף-עולם-בדרך?" (גרנד פרי ספרד, לפני שנתיים וחצי...)

 

 


 

תוצאות מירוץ אינטרלגוס, ברזיל

 

1. חואן פאבלו מונטויה, מקלארן, 10 נקודות

2. קימי רייקונן, מקלארן, 8 נקודות

3. פרננדו אלונסו, רנו, 6 נקודות

4. מיכאל שומאכר, פרארי, 5 נקודות

5. ג'יאנקרלו פיסיקלה, רנו, 4 נקודות

6. רובנס באריקלו, פרארי, 3 נקודות

6. ג'נסון באטון, ב.א.ר, 2 נקודות

8. ראלף שומאכר, טויוטה, 1 נקודה

 

טבלת אליפות הנהגים

 

1. פרננדו אלונסו, רנו, 117 נקודות

2. קימי רייקונן, מקלארן, 94 נקודות

3. מיכאל שומאכר, פרארי, 60 נקודות

4. חואן פבלו מונטויה, מקלארן, 60 נקודות

5. ג'נקרלו פיסיקלה, רנו, 45 נקודות

6. יארנו טרולי, טויוטה, 43 נקודות

7. ראלף שומאכר, טויוטה, 38 נקודות

8. רובנס באריקלו, פרארי, 38 נקודות

 

טבלת אליפות הקבוצות

 

1. מקלארן, 164 נקודות

1. רנו, 162 נקודות

3. פרארי, 98 נקודות

4. טויוטה, 81 נקודות

5. וויליאמס, 59 נקודות

6. ב.א.ר, 33 נקודות

7. רד בול, 27 נקודות

8. סאובר, 17 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלונסו בהונגריה
צילום: איי פי
אלונסו בבריטניה
צילום: איי פי
אלונסו בקנדה
צילום: איי פי
אלונסו, נח
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים