שתף קטע נבחר

סיטרואן מותחת את הגבולות

וינסנט בסון, מנהל פיתוח מוצרים בסיטרואן, מחפש את הגבולות הדינמיים של המיניוואן, מבטיח שתהיה C4 סדאן מדבר על מסחרית זולה וחושב שהמותג חייב מכונית יוקרה. מעניין

הצגת הספורט-לאונג', מכונית התצוגה החדשה והכל כך יפה במציאות, מהווה הזדמנות טובה למפגש עם וינסנט בסון, האחראי על פיתוח מוצרים חדשים בסיטרואן. האיש, ששומר קרוב לחזה את כל התוכניות העתידיות של היצרן, יכול מן הסתם לטפוח לעצמו על השכם. בתקופה קצרה שינתה סיטרואן את פניה והחליפה כמעט את כל המבחר. אבל בסון עסוק בעתיד ויכול לספר על כמה חידושים.

 

הספורט-לאונג' הוא פיתוח שני לרעיון המיניוואן העתידי, והוא נראה קרוב יותר לייצור. האם זה אכן כך?

 

"אנחנו מנסים למצוא את האיזון בין דינאמיות למרחב שימושי והאייר-לאונג' (מפרנקפורט 2003, א.ש) הוא חלק מזה. כולם מנסים למצוא יותר מרווח, אנחנו רוצים למצוא את הגבול הדינאמי. הספורט-לאונג' הוא חלק מהמחקר, אבל למרות שאנחנו יכולים לייצר אותו - זה לא עומד לקרות".


סיטרואן ספורט-לאונג'

 

אז זה לא מחליף הפיקאסו?

 

"לא, לפיקאסו אנחנו מתכננים עוד תקופת חיים לא קצרה". 

 

על מה מבוסס הספורט-לאונג'?

 

"על פלטפורמה 2 שלנו, כלומר על ה-C4".

 

כמה דגמים תייצרו בסופו של דבר על הפלטפורמה הזו?

 

"כעת יש לנו שני מרכבים, אבל נגיע לחמישה והם יהיו מפתיעים. היום להזכירך יש לנו רק שלושה דגמים בפלח, אם נכלול גם את הפיקאסו".

 

האם יש סיכוי לראות גרסת סדאן ל-C4?

 

"איך חשבת על כך? כן, מכונית כזו דווקא נשמעת רעיון מעניין מאד עבור סין".

 

אז אני מבין שתהיה אחת כזו ושהיא תיוצר בסין. האם אפשר יהיה למכור אותה גם באירופה?

 

"עד כמה שאני יודע אין איסור על מכירת מכוניות סיניות באירופה. למעשה זו רק החלטה של עלויות, כי להביא משם מכוניות זה מאד יקר".

 

כלומר אתם לא חושבים לבנות את הסדאן באירופה?

 

"לא. השוק באירופה קטן מדי בשביל זה. למעשה, בטווח הקרוב אין תוכנית למכור את הגרסה הזו באירופה, פשוט בגלל שהשוק הסיני גדל בקצב מהיר, ולוקח כל מה שאנו מסוגלים לייצר".

 

הצגתם את ה-C6 בז'נבה. מתי מתחיל השיווק, ועל איזה מספרים מדובר?

 

"נתחיל בצרפת וגרמניה בסוף השנה, שאר אירופה תקבל אותה במרץ או אפריל. אנחנו מצפים ל- 25,000 מכוניות לשנה".


סיטרואן C6

 

האם פחות זה הפסד?

 

"לא. ניגשנו לפרויקט באופן ריאלי, והכל בנוי כך שגם אם נמכור מעט לא נפסיד. מצד שני, אנחנו גם מוכנים לאפשרות למכור יותר..."

 

למה בכלל חזרתם לתחום היוקרה, שהפך שדה מוקשים למי שאינו נמנה על מותגי היוקרה המוכרים?

 

"גם אם אנחנו לא מותג יוקרה בגנים, אנחנו היצרן שיש לו הכי הרבה לגיטימציה לבנות מכוניות כאלה. ההיסטוריה שלנו עשירה במכוניות יוקרה, ולמרות שלא עשינו זאת שנים, אנשים זוכרים לנו את העבר. אנשים מצפים מסיטרואן למכונית יוקרה. מעבר לכך טוב לנו כחברה לדעת לענות לצרכים של השוק הזה, כי פרטים רבים יגיעו מחר למכוניות הרגילות".

 

ה-C6 נחשפה כמכונית תצוגה לפני שש שנים. למה לקח כל הרבה זמן עד שהגיעה לייצור?

 

"בשביל להשיק מכונית יוקרה, צריך קודם כל לחדש את כל המבחר, ולהיות מותג מושך ומוצדק כלכלית. חוץ מזה, לפתח דגם כזה לוקח הרבה יותר זמן ומשאבים".

 

ואם כבר היסטוריה. מה עם איזו קופה גדולה, בסגנון ה-SM?

 

"אה ... (בסון מתרווח ונושם נשימה ארוכה) הייתי מאד רוצה לעשות מכונית כמו ה-SM, אבל כרגע אין שום תוכנית. זה יקבע לפי הצלחת ה-C6".

 

ולנושא אחר. האם שיתוף הפעולה עם פיאט בטורקיה. הוא לייצור יורש לברלינגו?

 

"לא, מדובר ברכב קטן וזול יותר. משהו כמו ה-C15 המנוח, אם כי הוא יהיה שונה למדי. העבודה נעשית ביחד, אבל המובילה בפיתוח היא פיאט".

 

ולאן סיטרואן ממשיכה מכאן?

 

"בשלוש השנים הקרובות נמשיך להציג חידושים, ונפתיע עם שישה דגמים חדשים. בהם גם SUV עם מיצובישי. אחר כך יגיע הזמן להתחיל להחליף את הדגמים הקיימים. אבל החלפה לא אומרת אותה גישה בעדכון אלא שינוי גדול. כעת זה קשה יותר. לפני הדור הנוכחי המבחר היה קטן בהרבה והדגמים היו "פעם ראשונה" עבורנו. נצטרך להמציא את עצמנו שוב".

 

אז לאן צפויה סיטרואן להתפתח?

 

"להרבה כיוונים. והיא תהיה הרבה יותר מושכת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וינסנט בסון, מנהל פיתוח מוצרים בסיטרואן
על הספורט-לאונג'...
...שלא תגיע לייצור
ועל גרסת סדאן ל-C4 - שככל הנראה דווקא כן
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים