שתף קטע נבחר

קסטרו ממשיכה להפתיע

שלושה שבועות אחרי שהודיעה כי "תפסיק לייצר ולעצב מוצרים העשויים פרווה", משיקה קסטרו קטלוג חדש ובו הפתעה: מוצרים העשויים פרווה

"קסטרו ממשיכה לרגש ולהפתיע", נכתב בהודעה לעיתונות ששלחה רשת האופנה לרגל השקת קטלוג אופנה שני לקולקציית חורף 2006. ומכיוון שאני אוהב ריגושים והפתעות פיניתי לעצמי כמה דקות כדי לעיין בקטלוגים. והאמת - הופתעתי. כי עיון זריז בקטלוג גילה כי הפרווה ממשיכה לככב על עמודי הכרומו המשובחים בקטלוג לאופנת הנשים שהנפיקה החברה.

 

למה הופתעתי? כי נזכרתי שלא מזמן, לפני שלושה שבועות ליתר דיוק, הודיעה קסטרו כי היא מפסיקה לייצר ולעצב מוצרי פרווה. וכך כתבה אז הרשת במודעות ענק בעיתונים: "לקוחות קסטרו היקרים, בהתאם להבטחתנו ולאור הערות שקיבלנו מחלקכם, ערכנו בדיקה בנושא השימוש בפרוות. בעקבות הבדיקה הגענו להחלטה להפסיק את עיצוב וייצור המוצרים העשויים פרווה. שיווק המוצרים ייפסק לאחר מכירת המלאי. בברכת שנה טובה, הנהלת קסטרו".

 

ההודעה הזו של קסטרו באה בעקבות מאבק עיקש שהתנהל שבועות קודם לכן נגד מכירת מוצרי פרווה בחנויות הרשת. המאבק כלל הפגנות מול סניפים, ידיעות שליליות בעיתונות וקריאה באמצעות האינטרנט לחרם צרכנים. והנה, באופן "מפתיע", מציגה הרשת שוב בקטלוגים שלה מעיל צווארון פרווה וג'קט פרווה (529 שקל למעוניינים).

 

כנראה שבקסטרו סומכים על הזיכרון הקצר שלנו. בהנהלת הרשת יוכלו לתרץ את התמונות גם בכך שהקטלוג הודפס לפני ההחלטה על סיום שיווק המוצרים. אבל מצד שני, בהודעה לעיתונות שנשלחה עם הקטלוג נכתב כי "באמצעות ה-FASHION GUIDE לקוחות החברה מעודכנים בבהתאם להתחדשות הקולקציה במהלך העונה". כל אחד שסיים קורס בסיסי בהבנת הנקרא יבין כי מדובר בפריטים חדשים.

 

עם זאת, כשחושבים על כך לעומק, קסטרו בעצם עבדה עלינו. היא כאילו נכנעה ללחץ הצרכנים, אבל כשקוראים טוב את ההודעה שלה מלפני 3 שבועות "ללקוחות היקרים" רואים כי מוצרי הפרווה שבמלאי ימשיכו להימכר בסניפים. לכן, שמחת הצרכנים היתה מוקדמת וקסטרו בעצם לא ממש נכנעה ללחץ.

 

אומרים שהתגובה הראשונית והאימפולסיבית היא האמיתית ביותר. התגובה הראשונית של קסטרו לקריאה לחרם נגדה בעקבות מכירת מוצרי הפרווה היתה כי "השימוש בפרווה אינו שונה מהשימוש בתרנגולות שמהן אנו אוכלים שניצלים או שימוש בפרות ובכבשים שמהם אנו אוכלים סטייקים והמבורגרים". אז זו, ככל הנראה, האמת של קסטרו.

 

ומה האמת של הצרכנים שקראו לחרם? את זה יגידו הקופות בסניפי הרשת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרווה בקטלוג החדש של קסטרו
מומלצים