שתף קטע נבחר

איך דיאנה מתה? "נדע בעוד 100 שנה"

ה"דיילי אקספרס" הבריטי חשף כי לפי פרצה בחוק הצרפתי, הרשויות רשאיות להסתיר מידע על נסיבות מותה של דיאנה למשך מאה שנים

נסיבות מותה של הנסיכה דיאנה יישארו בגדר תעלומה למאה השנים הקרובות. זאת, בשל פרצה בחוק הצרפתי, המאפשרת לרשויות לשמור לעצמן מידע על מקרי מוות למשך מאה שלמה.

 

ה"דיילי אקספרס" הלונדוני, המנהל חקירה בנושא, חשף הבוקר (יום ד') כי נסיבות מותה של דיאנה ומלוויה לא מצויינות בתעודות הפטירה שהוצאו להם, וכי לפי החוק בצרפת, רק המשפחה הקרובה רשאית לקבל פרטים מחקירת המוות.

 

מפקד המשטרה הבריטית לשעבר שממונה על החקירה, בה השקיעו עד כה 4 מיליון ליש"ט, מעוניין לקבל תשובות נוספות לגבי זהות 24 הגופות וסיבת מותן. עד כה טענו הרשויות הצרפתיות כין אין בידיהן את הרישומים המתאימים, כעת מסתבר כי רישומים אולי ישנם - אך גישה אליהם איין.

 

ההתפתחויות החדשות מוסיפות משקל כבד להאשמות שהשמיע אביו של דודי אל פאייד, מוחמד אל פאייד, לפיהן היה נסיון לטייח את החקירה על ידי הרשויות הבריטיות והצרפתיות. הרשויות הצפתיות סירבו בתוקף לחשוף את זהותן של 24 הגופות שנהרגו באותו ערב. 

 

רק ביום שני האחרון חשף העיתון כי דגימות הדם שקבעו כי נהגה של הנסיכה דיאנה היה שיכור בזמן התאונה שגרמה למותה, היו מזוייפות. על פי הפרסום, שירותי הביטחון הצרפתים והבריטים שיתפו פעולה בנסיון לטשטש את מאורעות הערב הטראגי, ובמגמה להתייחס לארוע כתאונת דרכים רגילה נתנו הוראה להחליף את דגימות הנהג, הנרי פול, בדגימות של קורבן התאבדות. כך מסרו גורמים המקורבים לחקירה. 

 

התאונה ארעה ב-31.8.1997. הנהג האיץ את מהירות המכונית כשהוא בורח מצלמי פפראצי שפתחו במרדף אחריו, במטרה לצלם את הנסיכה. המכונית התנגשה בקיר מנהרה בפאריז, ומותם של כל יושביה נקבע במקום. החדשות והעדויות המסעירות מטילות ספק בהודעות החוקרים הצרפתים, שטענו שאצל הנהג נמצאו רמות הגבוהות פי שלוש מהכמות המותרת לשתיה בזמן נהיגה.

 

רמות אלכוהול ופחמן כמו של מתאבד

 

 על פי ה"דיילי אקספרס", גופתו של הנהג פול הנרי, נלקחה לאחר התאונה לחדר המתים בפאריז, שם נמצאו 24 גופות אחרות של אנשים שמתו באותו לילה, שם החליפו את דגימת דמו בדגימה של קורבן התאבדות, ששאף גז מאגזוז מכונית לאחר ששתה לשוכרה.  

 

בנוסף לכמות האלכוהול שנרשמה בבדיקה, בנתיחה שלאחר המוות שביצע ד"ר גילברט פפין ופרופסור דומיניק נמצאה רמה גבוהה מאוד של תחמוצת פחמנית, ברמה של 20.7 - רמה כה גבוהה שלא היתה מאפשרת לפול לא רק לנהוג אלא אפילו לעמוד.

 

מקור המקורב לחקירה הצרפתית אמר שהרשויות העלו השערות, לפיהן התחמוצת הפחמנית נכנסה לקיבה לאחר התאונה. אך שני גורמים שללו זאת, כיוון שפול נהרג במקום, מיד כשהתרחשה התאונה, כך שהוא לא לקח נשימה לאחר הארוע. אבל תמוהה עוד יותר העובדה שבדמו של דודי אל פאייד לא נמצאה תחמוצת הפחמן כלל, למרות שגם הוא היה במכונית.

 

הרשויות הצרפתיות טענו שרמת תחמוצת הפחמן שנמצאה בגופו נבעה מהרגלי העישון של פול. אבל במצלמות שהוצבו במלון ריץ ניתן בבירור לראות שפול כלל לא עישן בשעתיים שקדמו לתאונה. מעבר לכך, גם אצל מעשן כבד לא יכולה להימצא כמות של תחמוצת הפחמן ברמה כזו. רק אצל קורבן התאבדות, ששאף גז ממכונית והחדיר לגופו את תחמוצת הפחמן לאורך זמן ושתה לפני כן כמויות גדולות של וויסקי, ניתן היה בוודאות למצוא רמות גבוהות כל כך של תחמוצת הפחמן. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ממה היא מתה? דיאנה
צילום: איי פי
צילום: איי פי
שיכור? הנהג הנרי פול
צילום: איי פי
מומלצים