שתף קטע נבחר

מכונית לסטודנט התפרן

חייבים רכב שיקח אתכם ללימודים ובחזרה הביתה, מדי פעם להורים ולטיולים של סוף שבוע? נולדתם למשפחה ממוצעת, כזו שאינה שייכת לאלפיון העליון, ובכל זאת רוצים להחזיק ברכב משלכם? ynet מציג לכם לפחות 10 דרכים לעשות זאת, בפחות מ-25 אלף שקל. לפעמים בהרבה פחות

לא יכולים להרשות לעצמכם מכונית משפחתית חדשה ב-150 אלף שקל? גם חצי מכך נשמע לכם כמו משימה בלתי אפשרית מבחינה פיננסית? לא נורא. גם בסכום כסף נמוך יחסית, אתם יכולים "לארגן" לעצמכם הסעה פרטית לחלוטין - לפקולטה, לעבודה, לחברים, להורים ולטיול החודשי בצפון או בדרום. בואו ונחליט ש-25 אלף מהווה רף עליון, ונמשיך משם?

 

רגע, לפני שנגיע לרשימת המכוניות המומלצות, שתי נקודות חשובות. ראשונה - החלטנו עבורכם כי מכוניות קטנות מידה, הן-הן הדרושות והמועדפות לסטודנט(ית). יכול בהחלט להיות שהצרכים שלכם אחרים, והגודל הפיזי עשוי להוות מגבלה ברשימה שלפניכם. קחו זאת בחשבון. נקודה שנייה - כמעט בכל המקרים אנחנו מתייחסים לדגמים עם תיבה אוטומטית, כי זו מבוקשת הרבה יותר מידנית. רצינו רק להזכיר לכם שבחירה בתיבה ידנית יהיה כמעט תמיד עדיף. הרכב יהיה זול משמעותית, ניתן יהיה להתמקח בקלות רבה יחסית על המחיר, צריכת הדלק תהיה טובה יותר ועוד. לחילופין, תוכלו באותו סכום כסף לרכוש דגם משנת ייצור מתקדמת יותר, או ברמת אבזור ופינוק גבוהה משמעותית. עשו בעצמכם את החשבון.

 

מה עוד? זכרו כי קניית מכונית משומשת במחיר של 25 אלף שקלים תהיה זולה במיוחד לא רק מכיוון שאתם מוציאים פחות כסף ונמנעים כנראה מהתחייבויות יקרות. רכב בן למעלה משבע שנים יהיה בממוצע זול לאחזקה בשליש ממכונית חדשה בשקלול מלא. ולבסוף, גם אם מדובר בסכום כסף נמוך יחסית לרכישת מכונית, אל תוותרו על בדיקה במכון מוסמך, למרות הוצאה של כמה מאות שקלים. בעקבותיה טובים הסיכויים שיהיו לכם "נקודות התמקחות" נוספות. ולמקפידים היינו ממליצים - בדיקה במכון, איסוף היסטוריה מתועדת (לפחות של בעל הרכב האחרון) מהמוסך בו מטופל הרכב, וביקורת במוסך שמוכר לכם, יחד עם המידע שאספת עד עתה.

 

כל המחירים בכתבה זו מבוססים על מחירון לוי יצחק, המשמש כיום כמחירון הקובע בעסקאות קניה ומכירה של כלי רכב.

 

דייהטסו שרייד - נתחיל באחת המכוניות היותר-אהובות בישראל של העשור האחרון ויותר. הסיבות ברורות - אמינות יוצאת דופן, תיבה אוטומטית סבירה, מנוע פשוט וחסכוני יחסית, מחירי חלפים נמוכים וקיימים בשפע. מה שהפך את המכונית הקטנה הזו לחביבת סטודנטים. אז נכון שתא הנוסעים וסביבת הנהג לא ממש מפנקים, אם להתבטא בעדינות. ונכון שהנוחות אינה גבוהה והיכולת הדינמית נמוכה יחסית. אבל זו מכונית מאד, מאד אמינה.

 

אם אתם מעוניינים בדגם יותר מודרני, עם רמת נוחות ויכולת דינמית מעט יותר גבוהה, לכו על דגמים שעלו על הכביש לאחר 95'. ומבחינה פיננסית תעמדו הרחק מתחת לרף שקבענו. אפילו דגם 96', עם מנוע 1.3 ליטר, תיבה אוטומטית ומצב חיצוני ומכאני טוב למדי, יעבור לידכם תמורת כ-24 אלף שקלים.

 

יונדאי אקסנט - המכונית הקוריאנית הזו, במיוחד בשנות הייצור הרלוונטיות למחיר הרף שלנו (שנות ה-90'), נחשבות ובצדק לבינוניות לכל היותר. אבל, היו (ויש) לה שני יתרונות גדולים. ראשית היא הייתה ועודנה זולה. שנית, למרות מידות דומות למדי לסופר מיני מאירופה, הצליח היבואן למקם אותה בשוק שלנו כ"משפחתית קטנה". יש לה אבזור עשיר יחסית, מרחב סביר-פלוס לנוסעים ואמינות גבוהה.

 

כיום תוכלו לקנות אקסנט 1.5 ליטר, חמש דלתות ואוטומטית, משנת ייצור משנת ייצור 96' ברמת גימור GL, במחיר של לא יותר מ-25 אלף שקל. מי שמוכן להסתפק בשלוש דלתות בלבד ותיבת הילוכים ידנית, יגיע לשנת הייצור 99'. שווה לבדוק.

 

סוזוקי סוויפט - שיא האמינות על הכביש המקומי. תשאלו כל מוסכניק או בעלים מאושרים לשעבר. תדמית ה"לא מתקלקלת לעולם" של המכונית הזו, נרכשה במשך השנים בצדק. אפילו בין האחיות היפניות היא נחשבת ליוצאת דופן. גם כאן הנוסחה דומה. הרבה פלסטיק משעמם, נוחות מאד בינונית, מראה אפרורי ויכולת דינמית נמוכה. כבר סיפרנו לכם כמה היא אמינה? אגב, גם ירידת הערך שלה, שבכל מקרה יכולה להיחשב כנמוכה בשנים אלה בכל המכוניות ברשימה, נמוכה עוד יותר.

 

סוויפט עם חמש דלתות (גם השלוש מומלצת, ארבע דלתות פחות), מודל 95', עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע ה-1.3 ליטר (וותרו על ה-1.0 ליטר החלש), תעלה כ-25 אלף שקל. אם תמצאו סוויפט עם תיבה ידנית, תוכלו לחסוך עוד כמה אלפי שקלים. מומלץ.

 

סיאט איביזה - האירופאית הראשונה (ולא האחרונה) ברשימה. המכונית הספרדית, כיום חלק מקונצרן פולקסווגן, חלקה כבר בשנות ה-90 המוקדמות מכללים עם הפולו של החברה האם, יחד עם עיצוב רענן וצעיר יותר מהאחות הבכירה. באותן שנים, ואלה חדשות טובות, שופרה ללא הכר האיכות בסיאט. לכן, לזיכרון העבר של מכוניות "מתפרקות", שקבע במידה רבה מחיר נמוך בהרבה מהפולו, לא הייתה הצדקה. רמת האמינות של השתיים בהחלט דומה.

 

האיביזה, נמרצת יחסית, מרווחת ביחס לגודלה ונאה לטעמנו, מציעה עסקה מצוינת. המחירון מציג מחיר של מעט יותר מ-25 אלף שקל עבור מנוע 1.6 ליטר נחמד למדי, תיבה אוטומטית ודגם 98' קוסם. תמיד כדאי להעדיף את רמת הגימור CLX המפנקת יחסית, ולטעמנו נראית שלוש הדלתות טוב יותר.

 

פולקסווגן פולו - האחות הבכירה של הסיאט איביזה נמצאת ברשימה הזו אך ורק מכיוון שיש קהל גדול המעוניין ב"מכונית גרמנית חזקה ובטוחה". וכמו הפאסאט והגולף, גם הסופר מיני של פולקסווגן הלכה כבר בשנות ה-90 לכיוון הרושם "המכובד" יחסית לבנות קטגוריה אחרות. הפולו אכן מעניקה הרגשה מסיבית, כבדה יחסית, ועושה רושם - לאו דווקא מוצדק באותם ימים - כי תגן טוב יותר על נוסעיה במקרה של תאונה חלילה.

 

אם זה מה שאתם מחפשים, לכו על דגם ה-1.4 ליטר עם תיבה אוטומטית משנת הייצור 97'. מחיר המחירון גבוה אמנם במעט מה-25 אלף, אבל אנחנו יודעים כי במקרה של הפולו, מחיר הקניה נמוך יותר בדרך כלל. אם אתם מוכנים ללכת על תיבה ידנית, האפשרויות מעניינות הרבה יותר. החל ממנוע ה-1.6 ליטר 100 כ"ס בחרטום דגם ארבע הדלתות (קלאסיק) ועם קצת יכולת מיקוח, ב-16V החביבה, הספורטיבית יחסית והמאובזרת.

 

פיאט פונטו - נציגת הגדולה-בגוף-קטנה. מסביבות אמצע שנות ה-90, מוכיחה הסופר-מיני האיטלקית כמה מוכשרים אנשי טורינו בתכנון מרחב פנים. למרות ממדים צנועים, תא הנוסעים מציע מרחב נדיב ותא מטען גדול יחסית. רמת האבזור גבוהה, ויש אפילו יכולת מוטורית סבירה. מעבר לכך, ולצד העובדה כי רמת האמינות אינה משתווה לזו של היפניות המוזכרות, יש הרבה פונטו בסביבה. זה אומר לא רק חלקי חילוף רבים וזולים והיצע רחב, אלא גם יכולת מיקוח גבוהה יחסית.

 

אנחנו ממליצים על ה-75 SX, עם אבזור חשמלי מלא ומודרני, מנוע ה-1.25 ליטר הטוב והנמרץ יחסית, שנת יצור 97' ומחיר מחירון של 22 אלף שקל בלבד. מאחר ומדובר בפיאט, הסובלת לעיתים קרובות - ולא תמיד בצדק - מתדמית אמינות נמוכה, האמינו לנו כי מדובר במחיר אופטימי במיוחד. טובים הסיכויים שתוכלו לסגור עסקה גם בפחות מ-20. לטעמנו, קניה סופר-אטרקטיבית.

 

פיז'ו 106 - הסיבה היחידה לנוכחותה של הצרפתייה הקטנה ברשימה אינה נוגעת לתכונה כלשהי שהוזכרה עד עתה. היא לא אמינה במיוחד, אינה נוחה במיוחד, לא מאובזרת במיוחד ולא גדולה במיוחד. אבל, בניגוד לחברות הרשימה עד עתה, היא מאד מהנה לנהיגה בזכות תמהיל מצוין של שלדה-הגה-מתלים-מנוע-גיר. מהנה ברמה שכמוה לא תוכלו למצוא כיום בשום סופר-מיני - באחריות.

 

ומיד נגלה כי היא מאד אטרקטיבית מבחינת מחיר. מומלץ לבחור ברמות גימור גבוהות ובשנתון מ-96' ומעלה. כך למשל, מחיר של דגם 96', עם מנוע 1.6 ברמת גימור XS, תיבה אוטומטית ומרכב שלוש דלתות, יעמוד על 20 אלף שקל בלבד. שתי דלתות נוספות "יעלו" אלף-אלפיים נוספים. לעומת זאת, אם תחליטו ללכת על תיבת הילוכים ידנית, יתקרב המחיר ל-15 אלף. לעומת זאת, אם אתם אוהבים לנהוג, למה לא תנסו למצוא את דגם ה"ראלי" עם מנוע 1.6 משנת הייצור 97'? מחיר המחירון עומד היום על 25 אלף.

 

רנו קליאו - הסופר-מיני הזו, מאמצע שנות ה-90', נחשבת לשומרת ערך טובה במיוחד. כמו במקרה של פיז'ו, גם כאן רמת האמינות אינה מהגבוהות שיש, אך רמת האבזור וסביבת הנוסעים והנהג מפנקות יחסית למקובל בקטגוריה. היכולת הדינמית סיבה-פלוס, והנוחות טובה בהחלט. עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע 1.4 ליטר, תוכלו לתכנן על דגם משנת הייצור 98' בתמורה ל-25 אלף שקל. במידה ואתם מכונים לנהוג בידנית, הוזלה של שלושת אלפים עד חמשת אלפי שקלים יכולה להילקח בחשבון.

 

רכב שטח - רוצים משהו אחר? מוכנים להתמודד עם מבטים של בני משפחה שלא-מבינים-למה-לכם אבל לזכות ביכולת לטייל בשטח? לכו על סוזוקי סמוראי, רכב השטח החביב על חברי מערכת ynet. הוא נראה כמו קופסה קטנה, הוא מרעיש, לא נוח, איטי וחסר כל אבזור מפנק. אבל הוא יהיה מסוגל להגיע לכל מקום - כל מקום, גם כאלה שרכבי כביש-שטח במאות אלפי שקלים יהססו לתקל. הסוד של הסמוראי הקטן היא מערכת הנעה כפולה יעילה, משקל זבוב ומכללים סופר-פשוטים. 25 אלף שקלים יעניקו לכם דגם 95' במצב טוב. ויש ישנים יותר בפחות כסף. מומלץ בחום.

 

רכב על שניים - 7,500 שקל לקניה וביטוחים, תדלוק של כ-100 שקל בחודש וראש נקי מבעיות חניה ופקקי תנועה, עם ניידות מושלמת בתוך העיר. קטנוע 50 סמ"ק משנת ייצור 2002 יהיה בן לוויה מושלם אם אתם זקוקים לרכב בעיר בלבד. ב-10,000 שקל תוכלו לבחור בקטנוע 125 סמ"ק שיסיע אתכם גם על הכביש המהיר. דבר אחד מובטח - אחרי שתתרגלו, לא תבינו איך התניידתם בעיר בצורה אחרת. אגב, חשבתם על אופניים?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו שרייד - אמינה
יונדאי אקסנט - גדולה
סוזוקי סוויפט - ממשיכה
רנו קליאו - מפנקת
פיז'ו 106 - מהנה
סוזוקי סמוראי - לשטח
צילום: תומריקו
קטנועים - אלטרנטיבה
צילום: תומריקו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים