שתף קטע נבחר

בזק בינלאומי תציע מסלולי גלישה במחירים קבועים

המשמעות: חברת האינטרנט לא תתמחר עוד את שירותיה רק בהתאם למהירות הגלישה שהיא מציעה, אלא תשווק אותם כחלק ממסלול הכולל גם שירותים ותכנים ספציפיים, שבעבר תומחרו בנפרד

עד כה, גולשים בישראל התקשו לעקוב אחר עלות הגלישה לאינטרנט והספקים לא עשו כל מאמץ להקל עליהם: עבור החודשים הראשונים הם שילמו מחיר זול יחסית, שעלה דרמטית לאחר תום תקופת ההתחייבות, לעתים קרובות מבלי שיקבלו על כך התראה מראש. העובדה כי התשלום עבור האינטרנט מתפצל לעלות הגלישה (באמצעות ספק האינטרנט) ועלות הגישה לתשתית (של בזק או הכבלים) רק הוסיפה לבלבול.

 

בזק בינלאומי יוצאת בקמפיין חדש המבשר על זניחת שיטת המבצעים וחבילות לטובת מסלולי גלישה, המותאמים לקהלי יעד שונים, על פי הרגלי השימוש באינטרנט. המשמעות: חברת האינטרנט לא תתמחר עוד את שירותיה רק בהתאם למהירות הגלישה שהיא מציעה, אלא תשווק אותם כחלק ממסלול הכולל גם שירותים ותכנים ספציפיים, שבעבר תומחרו בנפרד, והחל מהיום יוצעו כחלק מהמחיר הקבוע, שלא ישתנה.

 

הנה פירוט המסלולים:

 

  • מסלול רגוע: כולל שירותי אבטחת מידע הכוללים הגנה מפני וירוסים בדואר האלקטרוני ושירות תמיכה טלפוני אשר מקנה זכאות לשתי פניות בשנה לתמיכה הטכנית בנושאים הקשורים למחשב הביתי (לא רק אינטרנט אלא גם תוכנה וחומרה). מחירים: 64 שקלים עבור 1.5 מגה ביט, 74 שקלים עבור 2 מגה ביט ו-154 עבור 5 מגה ביט. המחירים אינם כוללים תשלום לספק התשתית.

 

  • מסלול משפחה: מיועד לבתים בהם כל בני המשפחה גולשים. כולל עד ארבעה תאי דואר, שירות סינון התכנים IKEEPER, ושירותים לבחירה כמו מנוי לאתר "מפה" או מנוי לאנציקלופדיה של ynet. מחירים: 69 שקלים עבור גלישה במהירות 1.5 מגה ביט, 79 שקלים עבור 2 מגה ביט ו-159 שקלים עבור 5 מגה ביט. המחירים אינם כוללים תשלום לספק התשתית.
     
  • מסלול גיימרים: מיועד עבור גולשים המשחקים במשחקי רשת, שייהנו מקישור מהיר לשרתי המשחקים בחו"ל,מהירות חזור (upload) של 150-250Kb. מחירים: 79 שקלים עבור שני מגה ביט הורדה ו-150Kb בערוץ החזור, ו-169 שקלים עבור חמישה מגה ביט הורדה וקצב חזור של 250Kb. 
     
  • מסלול בינלאומי: מיועד עבור גולשים המתקשרים לחו"ל וכולל שיחות לחו"ל ללא תשלום נוסף עד גובה מחיר חבילת האינטרנט. בקרוב יושקו מסלולים נוספים.

 

"לאחר שבחנו את הרגלי השימוש באינטרנט והמגמות בשוק הגענו למסקנה ששיטת התימחור הקיימת נשארה מאחור, כאשר הטכנולוגיה, השירותים והצרכנים התקדמו הלאה", אומר אבי גבאי, מנכ"ל בזק בינלאומי, "החלטנו לעבור לשיטת המסלולים כדי להתאים את עצמנו לצרכיהם המשתנים של הלקוחות".

  

ניסיון להגדיל הכנסות

 

בחברה מציגים נתונים לפיהם המעבר למסלולים עשוי לחסוך לגולשים עד כשליש מהמחיר לעומת המחיר הרגיל של החבילה והשירותים המוצעים במסלול. עם זאת, מסלולים כאלה יהיו אטרקטיביים רק עבור גולשים שתכננו ממילא לרכוש את השירותים הנוספים (אנטי וירוס, סינון תכנים, שיחות לחו"ל וכו').

 

ספקי האינטרנט מזמן אינם מספקים רק גלישה באינטרנט - כיום מדובר בחברות תקשורת המציעות גם שיחות לחו"ל, שירותי תוכן ומסחר אלקטרוני. בעוד ההכנסות משירותי ערך המוסף גדלות, החברות לא רואות רווחים מחבילות הגלישה, שעלותן נמוכה, גם ביחס לחו"ל. 

 

עד כה, נאלצו מוקדני המכירות של ספקי האינטרנט לשכנע את הלקוחות לרכוש את חבילות התוכן והשירותים ולעתים השתמשו לשם כך בשיטות לא מקובלות (למשל, צירוף הלקוח לחודש ניסיון חינם מבלי לומר לו שיחויב אוטומטית החל מהחודש השני).

 

שיטת המסלולים החדשה עשויה לאפשר בזק בינלאומי להגדיל את ההכנסות מהמוצרים והשירותים הנלווים. על אף שבחברה מצהירים כי לא יכפו את המסלולים על הגולשים ומי שמעוניין בכך יוכל להמשיך לשלם עבור חבילות הגלישה הרגילות, על פי מהירות, יש להניח כי מעתה ישווקו המסלולים באגריסיביות ואילו החבילות הרגילות יוצנעו.

 

אם התחזית של גבאי נכונה, וספקי אינטרנט נוספים ילכו בעקבות בזק בינלאומי, הרי שבעתיד הלא רחוק התשלום עבור האינטרנט לא יהיה שונה מהאופן בו משווקים לנו חבילות הטלוויזיה הרב ערוצית או הטלפון הסלולרי. אם מביטים קצת יותר רחוק, לא מן הנמנע כי בעתיד נשלם עבור מסלולים הכוללים טלפון, טלוויזיה, אינטרנט על פי הרגלי השימוש וההעדפות שלנו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם שאר הספקים יעברו למסלולים?
מומלצים