שתף קטע נבחר

ברכבת: מאות נתקעו בדרך לת"א בגלל תקלה

מאות נוסעים נתקעו הבוקר ברכבת מחיפה לתל-אביב, שאיחרה כשעה בגלל תקלות חוזרות ונשנות. אחת הנוסעות, טל ברג ל-ynet: "אף אחד מהרכבת לא הסביר לנו שום דבר. אף אחד. זה שיא החוצפה"

רכבת יוצאת מחיפה ב-7:15, מתי תגיע לתל-אביב? זה נשמע כמו שאלה בשיעור מתמטיקה, אבל זה בדיוק מה ששאלו הבוקר מאות נוסעים ברכבת שהיתה אמורה להגיע לתל-אביב בשעה 8:00 ונתקעה על הפסים בגלל תקלות חוזרות ונשנות. האיחור נאמד בכשעה וגרם לעיכוב גם בקווים נוספים. דובר הרכבת, בני נאור, מסר ש"היתה תקלה טכנית ובסופו של דבר התקלה תוקנה והרכבת המשיכה בדרכה".

 

גורמים ברכבת מסרו ל-ynet שהתגלו בעיות דלק ברכבת הזו. מקרים דומים התגלו לאחרונה גם ברכבות אחרות. ד"ר טל ברג, רופאת שיניים בת 28, גרה בחיפה ונוסעת מדי יום לעבודה בתל-אביב. גם הבוקר, כמו במקרים רבים בעבר, תיאלץ להסביר לבוס מדוע איחרה: "הגענו ב-9:00 לתחנת האוניברסיטה במקום ב-8:00 ובמשרד מנהל התחנה טענו שלא ידעו 'אין דבר כזה. אין חיה כזו שרכבת מאחרת בשעה'. מה? הם לא מעדכנים שזה אירוע חמור כל כך שצריך לעדכן?".

 

לדברי ברג, "הרכבת לא נכנסה בזמן לרכבת חיפה מרכז ויצאנו ב-7:15. לפני שהגיעה לתחנת בת גלים, נכבה לה המנוע אבל היא עדיין המשיכה בנסיעה. היינו אמורים להגיע ב-8:00 לתל-אביב ורק ב-8:30 התחלנו לצאת מעתלית.

 

"אף אחד מהרכבת לא הסביר לנו שום דבר. אף אחד. זה שיא החוצפה. שתי רכבות חלפו על פנינו בדרך מחיפה לתל-אביב ולא אספו את הנוסעים. אנחנו יושבים פה ומחכים למשיח. ניסינו להתקשר לשירות לקוחות והמוקדניות, שבקושי יודעות עברית, לא ידעו כלום". 

 

שני טכנאים הגיעו לבדוק את תא הניהוג, "כשאנשים ניסו לשאול אותם מה קורה, הם לא ענו. תגיד לדובר, בני נאור, שאני רוצה את הכסף של החופשי חודשי שלי בחזרה. זה גועל נפש. יש כאן טונות של אנשים. כשהגענו לתל-אביב, התבקשתי לשלוח את החופשי-חודשי שלי לשירות הלקוחות כדי לקבל פיצוי. איזה מין שירות זה?".

 

יובל, שנסע ברכבת, סיפר ל-ynet: "בנוסף לזה שהרכבת עצרה כמעט חצי שעה בין עתלית לבנימינה, היא הייתה עמוסת נוסעים ובשעה שהחשמל קרס, שרר מחנק בקרונות. ביקשנו שיפתחו את החלונות (ניתן לפתוח רק עם מברג) אבל לא קיבלנו תגובה. אנשים ישבו על הרצפה והייתה צפיפות נוראית, ולמרות הדוחק המטורף - האיש שמוכר משקאות וחטיפים התעקש לעבור. גם אני נוסע עם חופשי חודשי - איזה פיצוי אני אמור לקבל?".

 

אביאל לזר סיפר: "במשך 20 דקות לא טרחו להודיע לנוסעים מה גורם לרכבת להתעכב ואחר כך נוסח ההודעה היה: 'בעקבות תקלה טכנית הרכבת תתעכב מספר דקות'. לא ציינו את חומרת התקלה שגרמה לעיכוב של שעה". נוסע אחר, אבשלום, סיכם: "לא יתכן שיזלזלו כך באלפי אנשים שנעזרים בשירותי הרכבת יומיום על מנת להגיע למקום עבודתם בזמן".

 

שורה של תקלות ואיחורים

 

באחרונה דווח ב-ynet על שורה של תקלות ושל איחורים ברכבת ישראל. בתחילת החודש אירעה תקלה באחת הרכבות, שגרמה לחסימת הקו בין קריית מוצקין לעכו ולשיבוש בכל לוחות הזמנים. רכבות איחרו חצי שעה ויותר במקומות שונים בארץ.

 

במקרה אחר, החליטו הנוסעים לכפר סבא לפתוח ב"מרד": "עשרות אנשים נתקעו ברציף, חלק היו צריכים להמשיך לבני ברק, פתח תקווה וראש העין. חלק נאלצו לרדת מהרכבת. ואז מספר נוסעים תפסו יוזמה ולא איפשרו לדלתות להיסגר. הודיעו לפקח שאם הרכבת לא תעשה את המסלול הרגיל, היא לא תמשיך", סיפר ל-ynet אחד הנוסעים.

 

בשבוע שעבר הגיש אבנר גבאי, נוסע קבוע ברכבת, בקשה לתביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בסכום של לפחות 25 מיליון שקלים, ש"מציגה לנוסעיה מצגי שווא בדבר דיוק בלוח הזמנים, מהירות הנסיעה ונוחות הנסיעה".

 

בכתב הבקשה לתביעה ייצוגית, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, תובע אבנר גבאי באופן אישי את הרכבת על סכום כרטיס בשווי 36 שקלים: "מתברר כי במערך הרכבות בישראל יש איחורים רבים. רכבת ישראל מפירה את חובתה על-פי דין לפצות את נוסעיה, מטעה אותם בקשר לזכותם לקבל את הפיצוי המגיע להם ואינה עומדת בחובות הגילוי הנאות בקשר עם זכות ציבור נוסעיה לפיצוי בגין איחור רכבת העולה על 30 דקות". 

 

פורסם לראשונה 16.11.05, 08:41

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרון רכבת. ארכיון
קרון רכבת. ארכיון
צילום: שמוליק רחמני
מומלצים