שתף קטע נבחר

משטרת גרמניה משפרת פורשה

אופנת השיפורים כל-כך פופולארית בגרמניה, שאפילו המשטרה מצטיידת בפורשה משופרת. והכל במאמץ לחנך נהגים צעירים לשפר בחוכמה

נהג, עצור בצד... ניידת פורשה משופרת של משטרת גרמניה

 

משרד התחבורה הגרמני, בשיתוף המשטרה המקומית, התאחדות משפרי המכוניות ומארגני תערוכת אסן, פתח בקמפיין חדש ומעניין: "שפר את זה! בבטיחות!" ("!Tune it! Safe"). הקמפיין נחנך במסיבת עיתונאים חגיגית בראשות שר התחבורה הגרמני מנפרד סטולפ, ומטרתו לעורר מודעות בקרב צעירים לסכנות שבשיפורי מכוניות לא מקצועיים.

 

בגרמניה נחשבים שיפורי הרכב לענף מפותח במיוחד, עם שוק חלפים ושיפורים המוערך ב-4.4 מיליארד יורו מדי שנה. כ-500 משפרים מקצועיים פועלים שם, ומעסיקים במצטבר לא פחות מ-30,000 בני אדם. רבים מעוניינים להפוך את המכוניות שלהם לשונות, משונות, מיוחדות וחזקות יותר, אבל במקרים רבים מדובר בצעירים שמהעדר ניסיון, תמימות או מחסור במזומנים, בוחרים בחלקים זולים, לא חוקיים - ומסוכנים.

 

המצב דומה לזה הקיים גם בישראל, כשספקי חלפים מפוקפקים מוכרים חלקים זולים ממקורות לא ידועים, כאלה שאינם עומדים בתקנים הנדרשים ושבמקום לשפר, רק מזיקים. הבעיה, אומרים הגרמנים, היא בהעלאת הנושא למודעות בקרב צעירים, מקהלי היעד הבולטים ביותר של ענף השיפורים.

 

אז מה עושים? נוהגים כרומאים...

 

כדי להראות שאפשר לשפר באופן איכותי ובטוח, וכדי להעלות את הנושא למודעות, בחרו הגרמנים בדרך מקורית ומעניינת. במקום לפצוח בעוד מבצע אכיפת מהירות או הורדה מהכביש למכוניות משופרות, כפי שלבטח היו עושים בישראל, הלכו על משהו הרבה יותר הגיוני ומסקרן. במקום להילחם בתופעה, החליטו שם להצטרף אליה - אבל להדגים כיצד ניתן לעשות זאת נכון.

שר התחבורה הגרמני, מנפרד סטולפ, מציג את הניידת המשופרת באירוע השקת הקמפיין. מדמיינים את מאיר שטרית באותה תנוחה?

 

יחד עם סדנת טק-ארט (TechArt), שיפרו השוטרים ניידת מסוג פורשה 911, ושידרגו אותה לאחת מניידות השיטור המהירות בעולם. ה-911 המשופרת מבוססת על ה-997 קאררה S, אך מפיקה 370 כ"ס (355 במקור) ומהירה ממנה - 4.6 שניות ל-100 קמ"ש (4.8 במקור) ו-297 קמ"ש מרביים, לעומת 293. כל זה הופך אותה לאחת מניידות המשטרה המהירות ביותר בעולם, כאשר אולי רק זו של למבורגיני באיטליה יכולה להשתוות...

 

מלבד תוספת הביצועים, נהנית הניידת המשופרת גם מפגושים שונים, ספויילר אחורי, חישוקי "20 וצמיגים נמוכי חתך - 235/30 מלפנים, 305/25 מאחור. גם מערכת הבלימה שודרגה, כדי לעמוד בעומסים הגדולים, ועל התנהגות הכביש אמונים כעת בולמי זעזועים מתכווננים.

 

ועכשיו אתגר לקוראים: נסו לדמיין את שר התחבורה, מאיר שטרית, משיק ביחד עם ניצב שחר איילון, ראש אגף תנועה במשטרה, ניידת פורשה 911 משופרת בישראל. קשה, הא?

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קמפיין לעידוד שיפורים חוקיים
קמפיין לעידוד שיפורים חוקיים
ניידת המשטרה החדשה
ניידת המשטרה החדשה
אל תנסו לברוח...
אל תנסו לברוח...
לחצו לאתר הקמפיין
לחצו לאתר הקמפיין
מומלצים