שתף קטע נבחר

סודות מתעשיית הרכב

רנו רוצה להחזיר את "אלפין", סאאב רוצה ספורטיבית, אינפיניטי בדרך לאירופה, סוזוקי בדרך לאמריקה ועוד סודות מתעשיית הרכב

סאאב ספורטיבית בקרוב?

 

סאאב מתכננת לחזור לעולם מכוניות הספורט, אותו עזבה לפני שנים רבות. כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2006) תחשוף מכונית תצוגה עם תכניות ייצור ברורות. למעשה, על תכניות כאלה מדובר זה זמן מה. בתחילה עם רמזים לגרסה נוספת על בסיס פונטיאק סולסטיס עם תג של סאאב, אלא שאפשרות זו

זכתה לתגובה שלילית וחד-משמעית מהנהלת ג'נרל מוטורס, בעלי הבית של סאאב.

 

אז מה נותר? הרי סאאב אינה במצב להקצות עלויות פיתוח אדירות עבור מכונית שתמכר בכל מקרה במספרים קטנים. אז פונים לחברה אחרת בבית GM, הרי היא אופל. זו עשויה להעניק את הפלטפורמה הנדרשת, היישר מהאסטרה OPC. וזה אומר לא רק הנעה קדמית, אלא גם 240 כ"ס לפחות ממנוע ארבעה צילינדרים מוגדש. אפשרות נוספת היא לקחת את ה-V6 המרשים של סאאב, אך זו נראית סבירה הרבה פחות. נחיה ונראה. שם אפשרי: סונט (Sonett), על שם הספורטיבית של שנות ה-50 וה-60.

 

דודג' משפרת את הניטרו

 

אוקיי, רכב השטח של דודג' עדיין לא הוצג. אבל זה לא מונע מאנשי המותג להכין בימים אלה גרסה ספורטיבית שלו, שתכונה כנראה SRT-6. זו תצויד

במנוע V6 עם "יותר מ-330 כ"ס", ובנוסחת ביצועים מוכרת - פגושים מנופחים, עיצוב אגרסיבי יותר וחישוקים גדולים. בדודג' שומרים את הפרטים על דגם זה קרוב לחזה, וכך אנו למדים פרטים סותרים ממספר מקורות. לטענת אחד, בדודג' יבחרו בכלל במנוע "המי" (5.7 ליטר, שמונה צילינדרים), אך הערכה זו נשמעת לנו אופטימית בהתחשב בכך שהניטרו מבוסס על פלטפורמת הליברטי (צ'ירוקי) של ג'יפ.

 

רכב שטח חדש (וגדול) לסוזוקי

 

זוכרים את הקונספט-X, מכונית התצוגה מדטרויט 2005? ובכן, אם לא, כדאי לכם ללחוץ כאן ולרענן את הזכרון. כי על-פי התוכניות הנוכחיות, בסוזוקי צפויים לחשוף את הגרסה הסדרתית שלו כבר בתערוכת דטרויט הקרובה (ינואר 2006). למרות שיהיה שגרתי יותר מדגם התצוגה המיוחד, סממני העיצוב

הכלליים ישארו ככל הנראה ללא שינוי. וזה אומר שניתן יהיה לזהות סממנים מהחרטום ומהצללית גם במכונית הסדרתית.

 

בשלב זה עדיין לא ברור כיצד ייקרא רכב השטח החדש, שצפוי להיות גדול ביחס למקובל בסוזוקי. מתחת למכסה המנוע צפויה יחידת V6 עתירת מומנט שתתאים לממדים, ותנסה לפנות ישירות לשוק האמריקני. רכב זה - ככל הנראה - לא ישווק מחוץ לאמריקה, לפחות לא בתחילה.

 

ניסאן נערכת לשיווק אינפיניטי באירופה

 

מותג היוקרה, שנועד בעיקר לשוק האמריקני, צפוי להגיע בשנים הקרובות לאירופה. זאת כדי להתחרות שם במותגי יוקרה גרמניים ובמותג לקסוס של טויוטה. אחת המכוניות הראשונות להופיע באירופה, תהיה ככל הנראה ה-G35

קופה הבאה. זו תוצג בתערוכת דטרויט הקרובה, תציע מקום לארבעה ועיצוב שעשוי להזכיר את הפוריה מתערוכת טוקיו. יתכן כי אפילו מבנה הדלתות המעניין, שמזכיר את זה שבמאזדה RX-8, יגיע לייצור. בשלב מאוחר יותר צפויה גם גרסת סדאן, אף היא לשוק האירופי. מאוחר עוד יותר תצטרף גם 350Z חדשה. ה-G35 קופה הנוכחית, יש לציין, היא סוג של גרסת ארבעה מושבים מוגדלת לאותה Z נאווה.

 

ורנו מצטרפת לחגיגה עם אלפין

 

מאז ראשית שנות ה-90, מותג אלפין (Alpine) ברנו - שעבור חובבי הרכב פירושו מכוניות ספורט מעניינות - אינו פעיל. אבל כל זה עומד להשתנות בקרוב.

ברנו שוקלים בחיוב להחזיר את שם המותג לחיים, עם גרסה משלהם לניסאן 350Z. מקורות ברנו טוענים שהאלפין תהיה קיצונית מהקופה של ניסאן, ותהווה בסיס לליגת מירוצים חדשה. יותר מכך. אם אכן תתקבל ההחלטה להחזיר את המותג, ניתן לצפות גם למכונית ספורט על בסיס ה-GT-R של ניסאן. השקת המותג ושתי המכוניות? ככל הנראה לא לפני סוף 2007.

 

וגם רצינו להגיד ל...

 

  • סאאב: לפני שאתם רצים להציג מכוניות ספורט, לא כדאי להציג מכוניות רגילות, כמו למשל יורשת אמיתית במקום (עוד) מתיחת פנים ל-9-5 הישישה? ותחשבו על זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים