שתף קטע נבחר

סמארט נותנת גז

עם 210 כ"ס, לסמארט פורפור אין כל סיבה להתבייש מול גדולות ויקרות ממנה. והכל תודות לסדנת בראבוס הגרמנית, שהפכה את הקטנה למפלצת

סמארט חשפה בתערוכת אסן מכונית תצוגה שצפויה לשלהב את הקהל המקומי. אחרי הכל, זו בדיוק התערוכה לכל מי שאוהב יותר כוח, יותר ביצועים ויותר אגרסיבי.

 

וזו בדיוק הנוסחה של מכונית התצוגה לבית סמארט, ובמקרה זה על בסיס הפורפור (ForFour, "לארבעה"). הסופר-מיני של סמארט, שתוכננה במשותף עם מיצובישי קולט, מוצעת בתערוכה עם לא פחות מ-210 כ"ס, הספק מרשים למדי שיכול להספיק גם לגדולות ויקרות ממנה. יחד עם מומנט של 30.6 קג"מ בין 2,500 ל-4,500 סל"ד, מסוגל מנוע ה-1.5 ליטר מוגדש הטורבו להאיץ את הפורפור בפחות מ-6.5 שניות ל-100 קמ"ש, ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש.


 

כדי לנסות ולרסן את הכוח הרב, מצוידת הבראבוס-פורפור בצמיגי 205-40 מלפנים ו-215-40 מאחור. מדובר בנתונים משעשעים מעט, בהתחשב בכך שהפורפור היא מכונית הנעה קדמית, לא אחורית. בכל מקרה, כל ארבעת הגלגלים נהנים מחישוקי "17 בעלי עיצוב וצבע שמתאימים למראה המאיים.

 

ואם כבר המראה, הרי שגם זה זכה לטיפול מטעם אנשי בראבוס, הסדנה החצי-רשמית של שיפורי מרצדס. את העיצוב המקורי של הפורפור, שאינו לטעמם של כולם, החליפו אנשי הסדנה ביצירה שופעת אגרסיות, תודות לפגושים שונים, חצאיות וספויילרים, וכמובן "תפיחת כוח" (פתח כניסת האוויר למצנן הביניים) על מכסה המנוע.

 

עוד פרטים מעניינים? מלבד תוספת הכוח, נהנית הבראבוס לתצוגה גם מכיול מתלים שונה ובלמים משודרגים, ומפריט מעניין במיוחד - אפשרות לבטל את תגבור ההגה. זאת, כאשר רוצים היגוי ישיר ומתקשר, במקום קל ונעים לנהיגה יומיומית. בתא הנוסעים, הדגש הוא על אבזור מירוצים, ובכלל זה גם כלוב התהפכות. למקרה ששדרוג ההתנהגות בכל זאת לא הספיק בשביל השיקיין השמאלי בפול ריקארד.


 

והמשפט שכולכם חיכיתם לו: נכון לעכשיו, לא מתוכננת הבראבוס-פורפור הזו להגיע לאולמות התצוגה. תחליטו אתם אם זה חבל או לא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמארט פורפור בראבוס
בינתיים לתצוגה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים