שתף קטע נבחר

מכרז הרכבת הקלה בת"א נדחה לפברואר 2006

הדחייה היא בשל תיקונים במכרז שהחליטה ועדת המכרזים הבין-משרדית לבצע, לקראת ביצוע פרויקט התשתיות המורכב. אי לכך נדחה מועד הגשת ההצעות ל-27 בפברואר 2006

ועדת המכרזים הבין משרדית החליטה לעכב את מכרז הרכבת הקלה בתל אביב. בוועדה טוענים כי העיכוב הוא "לצורך שיפורים אחרונים במכרז שמטרתם הצלחתו במכרז".

 

השיפורים במכרז הם בהמלצת חברת הייעוץ הבינלאומית (LBG) שאת שירותיה שכרה המדינה, בהוראת החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, לצורך קיום פרויקט התחבורה והתשתיות המורכב. אי לכך יידחה מועד הגשת ההצעות ל-27 בפברואר 2006. זליכה ערך לאחרונה סדרת פגישות עם ראשי כל הקבוצות המתמודדות במכרז על מנת להבטיח את הגשת ההצעות במועד.

 

בין השיפורים עליהם הוחלט: הקטנת התחנות התת-קרקעיות ברכבת מ-105 מטר ל-70 מטר והתאמתן לנתוני הביקוש הצפויים, מתן אפשרות לפתיחה מוקדמת של מקטע הרכבת שבין בת-ים ליפו, אפשרות לביצוע תכנון מוקדם טרם הגעה לסגירה פיננסית על מנת לקצר את לוחות הזמנים, ביטול אלמנטים הנדסיים מיותרים והסרת אי הוודאות בתחומי החשבונאות והמיסוי בפרויקט. 

 

הקבוצות המתמודדות במכרז הרכבת הקלה: קבוצת MTS כוללת את חברת אפריקה ישראל, קואופרטיב אגד, חברת הענק הגרמנית סימנס, חברת התשתיות הגדולה בסין CCECC וחברת התשתיות מפורטוגל SOARES DA COSTA.

 

קבוצת מטרו-רייל מורכבת משתי חברות הבנייה והתשתית הישראליות שיכון ובינוי ואשטרום, יצרנית הקרונות והקטרים אלסטום, מפעילת התחבורה הצרפתית CONEX, VINCI הצרפתית וחברת התשתיות הגרמנית ZUBLIN .

 

הקבוצה השלישית, ספידן, כוללת את חברת התיכנון האמריקנית PB אשר תוביל את הקונסורציום, החברות הישראליות קרדן ותה"ל, שפיר ואביב וכן יצרנית הקרונות והקטרים הקנדית בומברדייה ומפעילת התחבורה הציבורית מגרמניה BVG.

 

פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן נחשב לפרוייקט התשתית הגדול והמורכב שבוצע בישראל אי פעם וגם אחד מפרוייקט ה-BOT הגדולים בעולם כיום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים