שתף קטע נבחר

בריטניה מודה: המצלמות לא עובדות

לידיעת משרד התחבורה: הבריטים, המשמשים בכל פרסום הנוגע למצלמות מהירות כדוגמה ומופת, בוחנים מחדש את דרכם ומקטינים את מספר המצלמות. ולא במקרה

הישג למתנגדים להצבת מצלמות מהירות בכבישים. ממשלת בריטניה הודיעה כי היא עומדת להקטין את מספר מצלמות המהירות שימוקמו בעתיד בכבישים, תוך שהיא מבטלת חלק ניכר מהקיימות. במקום יוצבו בכבישי בריטניה שלטי אזהרה, פסי האטה ותתוגבר פעילות האכיפה.

 

ההחלטה הגיעה לאחר שנים של דיון ציבורי סוער בנושא, שסוקר באופן קבוע ב-ynet, בו הטיחו הצדדים - ממשלת בריטניה וארגוני הנהגים - האשמות הדדיות. אלה טענו שמצלמות המהירות הן אמצעי יעיל לטיפול בנגע התאונות, ואילו האחרים הוכיחו כי לא רק שהן אינן מועילות, הן אפילו מסוכנות. ארגוני הנהגים ניצחו אם כך, הממשל הודה בכישלונו.


 

פשרה בשני הצדדים

 

עם זאת, בתוכנית האכיפה החדשה שפורסמה בבריטניה מתעקש הממשל להציג נתונים מחמיאים למצלמות. שר התחבורה אליסטר דרלינג התגאה פומבית

בהורדת מספר ההרוגים באתרים בהם הוצבו מצלמות לאחר תאונות קטלניות. אלא שלעומתו טענו מייד ארגוני הנהגים כי מדובר בנתונים מסולפים ומטעים במכוון.

 

עיקרי התוכנית החדשה הם "בהפקעת" זכות הרשויות המקומיות להציב מצלמות מהירות. בשיטה הישנה, להזכירכם, הוסמכו הרשויות השונות להציב מצלמה בכל כביש בו אירעו מספר תאונות קטלניות, בקרבה קבועה מראש לנקודה המסוכנת. הרווחים מהקנסות שהנפיקו המצלמות עברו ישירות לרשויות. מספר המצלמות - 6,000 כיום - יקטן ובמקומן יוצבו שלטי התראה ואזהרה, אמצעי בלימה (דוגמת פסי האטה), ויבוצעו פעולות אכיפה חלופיות.

 

בכל מקרה, כך מודים ההבריטים, הצבת מצלמות לא יכולה להיות פתרון בודד. הרשויות הבריטיות פותחות כעת במחקר המתוכנן לחמש השנים הקרובות כדי לחקור מחדש את הסכנות בכביש.

 

מתהדרים בנתונים - ומטעים?

 

ולמרות זאת, הממשל הבריטי מתעקש ממש בימים אלה לשחרר הודעה לעיתונות, בה מתגאה שר התחבורה שם בהישגי המצלמות אותן הציב. לדבריו, בזכותן נרשמה ירידה משמעותית במספר התאונות והנפגעים באתרים בהם הוצבו. הוא מצטט מחקר עצמאי שנערך וסקר ארבע שנות שימוש במצלמות, המגלה כי מספר הנפגעים באתרי מצלמות צנח ב-42% לעומת התקופה המקבילה לפני שהוצבו.

 

אבל בארגוני הנהגים טוענים כי הדו"ח שפורסם הוא לא יותר מהטעייה בוטה. לדבריהם, המחקר בדק את מספר התאונות והנפגעים באתרי המצלמות בהשוואה לתקופה שלפני הצבתן, אך התעלם מכך שהצבת מצלמה מבוצעת במקומות בהם התרחשו מספר גבוה של תאונות על-פני תקופת זמן קצרה. לדבריהם, הסטטיסטיקה מראה כי מספר התאונות הגבוה פשוט עבר למקום אחר. בסופו של דבר, כך הם טוענים, מספר התאונות בבריטניה עלה, אך נתון סטטיסטי זה הושמט מהמחקר "מטעם".

 

בכל מקרה, על עניין אחד אין עוררין. רעיון ה"כמה-שיותר-מצלמות-מהירות" ירד כנראה סופית מהפרק בבריטניה. לתשומת לב המצדדים אצלנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
מצלמת מהירות. מאבדת מכוחה בבריטניה
צילום: מאיר פרטוש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים