שתף קטע נבחר
 

פרסומאים: תנו לגלוש בשקט

ההתחלה הייתה של גוגל. הם אלו שהגיעו עם מסך לבן, חלונית חיפוש ושני לינקים. אחר כך עבר השקט לכל האתרים שמחשיבים את עצמם, וכולם התחילו למלמל שימושיות וממשק משתמש. עכשיו רק נותר לפרסומאי הרשת להפנים את המסר: השקט הוא המלך

רוצים לדעת אם אתר אינטרנט חדש שאתם גולשים אליו בפעם הראשונה יצליח או ייכשל? שימו לב לעיצוב שלו. העתיד היום שייך ללא ספק רק לאתרים שהפנימו את החוק שכמה שפחות עיצוב = כמה שיותר הצלחה.

 

אל תבינו אותי לא נכון, זה לא שאפשר לזרוק מעכשיו את כל המעצבים הגרפיים לסל המיחזור ולהסתפק בעיצוב בסיסי וחובבני ברמה של תכנת מתחיל, חסר טעם ועיוור צבעים. בדיוק להפך – המעצבים החדשים, אלו שקובעים ממש עכשיו עוד ועוד עובדות וטרנדים ברשת, עושים בזמן האחרון עבודה מעולה יותר מאשר אי פעם.

 

עיצוב חייב להיות נעים

 

בדיוק כמו שאיפור על פניה של אשה צריך להיראות טבעי, בלתי מורגש ולהחמיא לה ולא למאפר, ממש כמו שתיבול אמור להשתלב בעדינות בטעמים הבסיסיים של התבשיל, להדגיש אותם ולא את השתלטנות של השף, כך הבינו סוף סוף מעצבי הרשת החדשים שהעיצוב חייב להיות נעים, רך ומשתלב בהרמוניה עם צרכי האתר והגולשים. לא עוד מלכודות עיצוב מהבהבות, עמוסות ומכאיבות לעיני הגולשים שנועדו רק כדי לפאר את המקוריות והיצירתיות חסרות הגבולות של מעצבי האתרים. מעכשיו שקט.

 

שקט עיצובי מוחלט מתוך בחירה ומודעות שיאפשר לגולשים להתמקד במהירות במטרה שהביאה אותם אל האתר ולהפיק לעצמם בקלות חווית גלישה נעימה ומספקת. "שימושיות" – זאת המנטרה החדשה שנלחשת פתאום בכל סטודיו. "ממשק משתמש", ממלמלים מעצבי הרשת החדשים כשהם עמלים על האתרים המינימליסטיים שצצים עכשיו מסביבנו.

 

הגולש קודם לכל

 

Del.icio.us , Technorati ושלל אחיהם הצעירים והפופולריים מסמנים בקו דק, חד, ברור וממוקד את המגמה העיצובית החדשה – קודם הגולש ורק אחר כך המעצב.

 

רק בעולם רזה וצנוע כזה יכול היה משחק עני כמו סודוקו לכבוש את הרשת. חידה מתימטית שאין בה צבעים, אין צלילים, אין קטעי וידאו, אין פיצוצים, אין רעש ואין שום צלצולים – אבל יש בה כל מה שצריך כדי להעביר אינסוף שעות של משחק מאתגר. משחק שהפשטות היא קסם ההצלחה שלו.

 

רק ביקום עיצובי נקי, ספרטני וסגפני יכלו הקהילות החברתיות מבוססות תוכן גולשים כ-Myspace ו- Flickr לכבוש לעצמן את צמרת האינטרנט. כשהעיצוב הוא רק כלי מתוחכם להצגת התוכן, התוכן זוכה סוף סוף למקום המכובד והטבעי שמגיע לו.

לא משנה עד כמה מתקדמים המודמים שלנו, לא חשובה המהירות המסחררת שבה אנחנו יכולים להוריד כל דבר שנרצה למחשב שלנו - מעניין רק התוכן.

 

לא נתעכב על שטויות

 

אנחנו לא נתעכב על שטויות עיצוביות מטופשות ומיושנות רק כי החיבור שלנו מהיר מאי פעם. בדיוק להיפך – זה שיש לנו מודם מהיר בטח לא אומר שמעכשיו מגיע לנו עונש. אנחנו לא נשתהה כדי לראות סרטוני וידאו מקרטעים ונדלג על פתיחי פלאש ארוכים, מעיקים וכבדים. נשים עליהם פס רחב ונקליק בזריזות קדימה לעבר מה שמעניין, חשוב ונוגע לנו באמת.

 

כמובן שכמו כל דבר טוב אחר ברשת, גם הפעם הקרדיט מגיע לאנשים החכמים של גוגל. המפתחים שהאמינו שמנוע חיפוש מנצח בנוי בסך הכל מחלונית חיפוש צנועה ומתחתיה שני כפתורים. זה הכל. אם המנוע שלך טוב מספיק, אתה לא זקוק לזיקוקי דינור ופצצות תאורה שיימשכו אליך את הגולשים – השימושיות כבר תקרא להם פנימה לבד ותחזיר אותם אליך פעם אחר פעם, עד שתהפוך לכלי עבודה יעיל שאי אפשר לדמיין את החיים ברשת בלעדיו.

 

נלחמים ברעשים הלבנים

 

ועכשיו רק נשאר שמישהו יגלה את כל זה לפרסומאי הרשת. חבורת האנשים שכנראה היו עסוקים כל כך בשנים האחרונות ביצירת באנרים מטרידים ופרסומות צעקניות, עד שלא נותר להם זמן לגלוש ברשת ולגלות עד כמה הם כבר לא מחוברים למה שקורה כאן.

 

אם אתם רואים בזמן הגלישה משהו שמפריע לכם, נלחם בכם, מסנוור אתכם ולא נותן ליהנות מהאתר שאליו נכנסתם, אתם יכולים להיות בטוחים שזאת פרסומת מטופשת ובזבזנית שבמקום לשכנע אתכם לקנות משהו חדש, רק מזמינה אתכם לשחק שוב במשחק "חפש את האיקס" הישן והמרגיז.

 

כמובן שגם כאן גוגל כבר לימדו את כולנו שהעתיד נמצא בפרסום שקט ומופנם במודעות מילים שמשתלבות בצנעה בעיצוב האתר ולא נלחמות בגולש כמו איש מכירות שעבר זמנו שלא מכיר שום דרך אחרת מלבד לתקוע רגל נודניקית בדלת. אבל אל פרסומאי הרשת שלנו החדשות האלה כנראה עדיין לא הגיעו.

 

ואולי בעצם טוב שכך – כל זמן שמעצבי הפרסומות והבאנרים לא הפנימו עדיין את המינימליזם הגוגלי ולמדו את שפת העיצוב החדשה של הרשת, קל לנו הרבה יותר לזהות אותם ולהתעלם מהשטויות המטופשות שהם מנסים למכור לנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים