שתף קטע נבחר

מי יבצע המתת חסד ל"אודיגו"?

תוכנת המסרים המידיים המיתולוגית, שנרכשה על ידי קומברס, אינה פעילה מזה כשבועיים, במהלכם חברת האם לא רק לא טרחה לתקן את התקלה, אלא אפילו מכחישה את קיומה. האם זה הסוף או תחילת הסוף?

זה לא סוד ש"אודיגו", תוכנת המסרים המידיים המיתולוגית שפעם שימשה פלטפורמה לוהטת לפלירטוטים ומפגשים ליליים חפוזים, אינה מה שהייתה פעם.

 

התוכנה הישראלית בעלת הממשק הסופר-ידידותי, נחשבה בעבר לשירות המסרים המידיים המוביל לצורך היכרויות, מאחר ואיפשרה למצוא חברים על בסיס פרופיל מדויק. בניגוד לממשקים הדלים שאפיינו אז את ICQ או MSN מסנג'ר, היא הצטיינה בממשק חכם, תמיכה עברית וגירסת ה-Java, שאיפשרה להפעילה מכל מחשב או התקן נייד. כל אלה הפכו אותה לחביבת הגולשים, כשבתקופת השיא שלה, שירתה שמונה מיליון גולשים מכל העולם.

 

מאז נרכשה על ידי קומברס, בחודש מאי, 2002, עבור 20 מיליון דולרים, החלה ההידרדות. "אודיגו" לא שודרגה ותקלות שונות פגעו בתפקודה הרציף. בינתיים, תוכנות מסרים מידיים חדשות צצו בשטח, ותוכנות ותיקות השתכללו. למרות הקהילתיות המתקדמת, "אודיגו" נשארה מאחור.

 

תקלות זמניות ללא הפסקה

 

בעבר דיווחנו מספר פעמים על שיבושים בתפעול השירות. לפני כחודשיים דיווחנו על תקלה בתוכנת המסרים המידיים "אודיגו", שמנעה ממנויי השירות לצ'טט עם אנשי קשר, כשבמקביל, נמנעה הגישה לאתר התוכנה. אז אמרו בקומברס, חברת האם של אודיגו, כי מדובר בתקלה זמנית בשירות ולא בהפסקה יזומה של פעילותו, אולם נראה כי גם אם טרם פורסמה ההודעה הרשמית, בפועל המצב שונה.

 

מצב דומה אירע בספטמבר 2004, אז הושבת השירות למשך שבועות רבים, ולמרות טענותיה של קומברס, שמדובר בתקלה זמנית, הקשיים בחיבור נותרו בעינם. נציין עוד, כי כשאתר החברה היה פעיל, הוצעה בו להורדה גירסה 4.0 של אודיגו, שהושקה ביולי, 2003, והובהר כי התמיכה הטכנית במוצר מוגבלת.

 

כאילו כדי לבסס את השמועות, ב-1 בינואר השנה הודיעה קומברס על ביטולו של אחד היתרונות המשמעותיים של התוכנה: תאימות ויכולת התקשרות עם תוכנות מתחרות כמו ICQ, מסנג'ר של MSN ויאהו! מסנג'ר.

 

על פי התקלות החוזרות ומראה האתר הלא עדכני של התוכנה, ברור לעין כי "קומברס" מחזיקה את "אודיגו" מחוברת לצינורות ההנשמה המלאכותית, ואין לה עניין לשדרג את השירות או להשקיע בו את ההון הדרוש על מנת ליישר קו עם החברות המובילות בתחום.

 

קומברס: "שרשרת תקלות מקרית"

 

התקלה האחרונה, שהחלה לפני יותר משבועיים, היא הממושכת מכולן. בקומברס מתעקשים כי מדובר בשרשרת תקלות מקרית לגמרי, וטוענים בתוקף שמדובר בבעיה באתר בלבד, ולא בשירות המסרים המידיים עצמו: "מערכת המסרים המיידים של אודיגו זמינה. בימים האחרונים לא ניתן היה להשתמש באתר הבית בשל בעיה טכנית, אודיגו עושה כל שביכולתה לתקן את התקלה", נמסר לנו מדוברות החברה.

 

זאת, למרות עדויות של גולשים הטוענים בתוקף כי אינם מצליחים להתחבר לשירות זה כשבועיים. גם סמוך לפרסום ידיעה זו, לא ניתן היה להוריד את התוכנה או להיכנס לאתר.

 

לשחרר את הקוד

 

גולשים רבים מבכים את אובדנה של התוכנה. הגולש גבי קרא לה "ראש וראשון השדכנים בעולם מופלא זה של האינטרנט, שתודות לו אני וכל משתמשיו זכינו להכיר אנשים נפלאים מהעולם כולו". ואילו גולש בשם עמית ציין בעבר כי היא "חשובה לגולשים לא פחות מהמסנג'ר של מיקרוסופט".

 

אחרים קוראים לקומברס "לחסל את עסקיה באודיגו ולשחרר את הקוד המקור של התוכנה לקהילה. שחרור הקוד המקור לא יפגע בהכרח בזכויות הקניין שלה בתוכנה, אלא יצור קהילה של מתכנתים, שיפתחו אותה. קיימים תוכנות מסרים מיידים ופרוטוקולים מבוססי קוד פתוח נוספים, אך גיוון מעולם לא הזיק. שילוב אודיגו במערכות פתוחות יתן לה חיות וחיוניות", כתב אחד הבלוגרים הישראלים.

 

על אף דברי "קומברס", נראה כי המצב בשטח - סגירה של שירות מקוון לזמן רב כל כך - גוזרת מוות איטי על "אודיגו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים