שתף קטע נבחר

מועצת הכבלים והלוויין אישרה כללים לפרסום סמוי

התוכן השיווקי אושר לתקופת ניסיון בערוצים הייעודיים - ערוץ 9 וערוץ המוסיקה, בתוכניות בידור, ריאליטי וטלנובלות. הערוצים יחויבו ליידע את הצופים לגבי שיתופי הפעולה המסחריים

המועצה לשידורי כבלים ולווין אישרה ביום ה' את כללי התוכן השיווקי (פרסום סמוי) בערוצים הייעודיים לתקופת ניסיון של ששה חודשים. פרסום סמוי משמעותו שילוב של מוצרים מסחריים בתוכניות, באופן המהווה פרסומת עבור החברה.

 

על פי כללי המועצה, תוכן שיווקי ייאסר במהדורות חדשות ובתוכניות בענייני היום, בתוכניות המיועדות לילדים, בתעודה ותחקיר. כמו כן, תוכן שיווקי ייאסר בתוכניות מסוג דרמה וסרטים, וזאת בניגוד לכוונתה המקורית של המועצה. בתוכניות בידור, ריאליטי וטלנובלות מותר יהיה לשלב תוכן שיווקי.

 

כללי המועצה קובעים הוראות לגבי חובת גילוי נאות ביחס לשיתופי הפעולה המסחריים ששולבו בשידור: בתחילת כל תוכנית ובסיומה, תוקרן על המרקע הודעה המבהירה כי במימון התוכנית השתתפו גורמים מסחריים ושולבו בה מוצרים שלהם. בנוסף, ערוץ שיהיה מעוניין לכלול בתוכניות תוכן שיווקי, ישדר גם תשדירי הסברה שיבהירו לציבור את משמעותם של שיתופי הפעולה המסחריים ואת אופן סימון המשדרים הכוללים שיתופי פעולה מסחריים.

 

על פי כללי המועצה יותר לשלב בתוכנית תוכן שיווקי רק במקומות בהם קיימת הצדקה ברורה לאזכור מבחינת שיקולי עריכת התוכנית. יחד עם זאת, הצגת המוצרים לא תהיה בולטת ולא תעבור את תחום הסביר מבחינת משך הזמן, התמקדות המצלמה וכדומה.

 

לגבי שידור של קליפים הכוללים אלמנטים מסחריים, החליטה המועצה לבחון שוב את העניין, ועד שתתקבל החלטה בנושא תיתן המועצה אישורים פרטניים על פי בקשה.

 

יורם מוקדי, יו"ר המועצה, אמר כי "הכללים, הרלוונטיים רק לערוצים הייעודיים, מאזנים בין הצורך להתיר שיתופי פעולה מסחריים, המוסיפים מקורות מימון חיוניים, לבין הצורך לשמור על עצמאות היצירה, להגן על הצופים וליידע אותם על קיומם של שיתופי פעולה אלה. זו הפעם הראשונה שהצופים ייזכו לגילוי נאות ולהגנה בפועל".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יורם מוקדי. הצופים יזכו לגילוי נאות
יורם מוקדי. הצופים יזכו לגילוי נאות
מומלצים