שתף קטע נבחר

טויוטה יאריס: המשפחה מתרחבת

ארצות הברית תזכה בקרוב לגרסת סדאן ליאריס החדשה, עם עיצוב שונה ומידות גדולות. לישראל, לפחות בעתיד הקרוב, היא לא צפויה להגיע

טויוטה חשפה תמונות ופרטים של יאריס סדאן החדשה. זוהי גרסת ארבע דלתות עם תא מטען נפרד ליאריס הקומפקטית, אותה ראינו לראשונה בתערוכת פרנקפורט. את הגרסה החדשה, שמכוונת בראש ובראשונה לשוק האמריקני, תציג יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם בתערוכת דטרויט הקרובה. אלינו, לפחות בעתיד הנראה לעין, אין כל כוונה לשווק את המכונית. מיוניון מוטורס נמסר כי הם לא מכירים את המכונית, וכל עוד אין כוונה לשווק אותה באירופה, היא לא תוכל להגיע לישראל.


טויוטה יאריס סדאן (ימין). שונה מאחותה הקטנה

 

היאריס סדאן מחליפה בארצות הברית את ה"אקו", מכונית סדאן קטנה שהתבססה על פלטפורמת היאריס הקודמת. אז היא שווקה כדגם בודד, מעתה תשווק הסדאן לצד אחותה ההאצ'בק. בשלב ראשון תוצע זו האחרונה עם שלוש דלתות בלבד, אם כי גרסת חמש דלתות עשויה להצטרף לשוק האמריקני בעתיד.

 

יותר ארוכה, יותר נמוכה

 

גרסת הסדאן ליאריס מציגה ממדים שונים למדי מאלה של גרסת ההאצ'בק. היא לא רק ארוכה יותר משמעותית (430 ס"מ לעומת 381), אלא גם בסיס הגלגלים בה צמח - מ-246 לקומפקטית ל-255 ס"מ בגרסת הסדאן. כך, מסבירים בטויוטה, ניתן להציע מרווח מספק ליושבים מאחור (רוב תוספת האורך בבסיס הגלגלים היא לנוסעים מאחור), ולהתחרות במכוניות דוגמת יונדאי אקסנט וקאיה ריו.

 

אבל לא הכל גדול יותר. הסדאן דווקא צרה מאחותה הקומפקטית בכחצי ס"מ (רוחבה 169 ס"מ), וגם נמוכה יותר משמעותית - 144 ס"מ לעומת 152 לאחות הקטנה. אגב, באופן מפתיע מציגות שתי הגרסאות נתון משקל זהה לחלוטין, מה שיבטיח גם ביצועים ותצרוכת דלק זהים.


 

וההבדלים בין השתיים לא מתרכזים רק במידות. גם העיצוב החיצוני נבדל משמעותית, עם חרטום שונה לחלוטין. הסדאן תוצע מהתחלה בשני עיצובים, רגיל ו-"S". השני מביניהם מציג מראה מעט ספורטיבי יותר, הכולל ספויילר מלפנים ומאחור וחצאיות לצידי המרכב. גרסת ה-S תוצע גם עם חישוקים קלים ותוספות אבזור שיהיו בתוספת תשלום בגרסה הרגילה.

 

כמו גרסת ההאצ'בק, גם הסדאן תוצע בארצות הברית עם מנוע ה-1.5 ליטר, 106 כ"ס המוכר. למנוע זה ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים (עם תזמון משתנה), והוא משודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או אוטומטית עם ארבעה.

 

אגב, מעניין לציין כי בניגוד לאירופה, שם היא מוצעת עם שבע כריות אוויר (השביעית לברכי הנהג), בשוק האמריקני תשווק היאריס עם שתי כריות אוויר תקניות, או ארבע נוספות בתוספת תשלום. שתי גרסאות המרכב יוצעו בסוכנויות טויוטה-אמריקה החל באביב הקרוב.

 

בהכנת הכתבה השתתף אלי שאולי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה יאריס סדאן
גרסת S "ספורטיבית"
סביבת הנהג
מקום לחמישה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים