שתף קטע נבחר

 

סקר TIM: המסנג'ר ניצח את האימייל בקרב הצעירים

תוכנות המסרים המידיים הן אמצעי התקשורת המועדף על רוב מכריע מבין בני הנוער, על פי סקר האינטרנט התקופתי של TNS טלסקר. עוד בסקר: גוגל ישראל שומר על מעמדו כאתר הנחשף בישראל ואף מתחזק בראש

גוגל ממשיך להיות האתר הנחשף ביותר בישראל ואף רשם גידול של שבעה אחוזים לעומת המחצית הראשונה של 2005, על פי TIM, סקר האינטרנט התקופתי של חברת TNS טלסקר, שנערך בחודשים יולי עד דצמבר, 2005.

 

שיעור החשיפה השבועית של אתר וואלה גדל בכארבעה אחוזים, שיעור החשיפה של ynet עמד על 44.3 אחוזים (עליה קלה), אתר MSN ישראל (ביחד עם הוטמייל - הישראלי והעולמי) הגיע לכ-37.4 אחוזים

 (עליה קלה). בשאר האתרים לא חלו שינויים משמעותיים. הנתונים נחשפו לראשונה היום (ב') בכנס "הפרסום באינטרנט – העתיד כבר כאן", שנערך בקריה האקדמית קרית אונו.

 

הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של 1,700 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה מקרב האוכלוסייה היהודית בישראל. כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין באופן בלתי נעזר אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו בשבוע שקדם לסקר.

 

יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל. הנתונים לא מייצגים את שיעור המבקרים באתר בפועל, אלא אומדן החשיפה (Reach) בלבד, או שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר בשבוע שקדם לסקר.

 

בסקר נבדקו שיעורי החשיפה של אתרי מסחר אלקטרוני ותוכנות מסרים מידיים. לפי הממצאים, תוכנת המסרים המידיים MSN מסנג'ר היא הפופולרית ביותר בישראל עם 37.5 אחוז חשיפה (עליה קלה), לאחריה ICQ עם 30.8 אחוזי חשיפה (עמידה במקום), ואילו ל-יאהו! מסנג'ר 3.9 אחוזי חשיפה בלבד (ירידה לעומת סקר קודם).

 

מה עושים הגולשים ברשת?

 

נתוני הסקר מצביעים על הבדלים מעניינים בין השימושים העיקריים ברשת בקרב בוגרים (גילאי 18 ומעלה) לבין נוער (גילאי 13-17). מסתבר שהנוער נוטה פחות לחפש מידע ברשת וגם להשתמש בדואר אלקטרוני, כפי

שמעידה הטבלה הבאה. למעשה, תוכנות המסרים המידיים (MSN מסנג'ר, ICQ) הן אמצעי התקשורת המועדף על רוב מכריע מבין בני הנוער.

 

עוד הבדלים ראויים לציון: הדור הצעיר נוטה יותר לצפות בווידאו ברשת ולבצע שיחות טלפון ברשת (VoIP) - לתשומת לב מנהלי בזק.

 


סקר TIM - שימושי האינטרנט הנפוצים. דצמבר, 2005

סקר TIM: שימושי האינטרנט הנפוצים, דצמבר, 2005
סוג השימוש גילאי 18+ (באחוזים) נוער (13-17) (באחוזים)
חיפוש מידע 93.0 84.9
דואר אלקטרוני 86.4 67.5
קריאת חדשות/תכנים 73.7 46.1
הורדת תוכנות/קבצים 55.2 81.3
פעולות בנקאיות 54.9 10.5
מסרים מידיים 49.6 94.2
צפייה בווידאו 47.6 59.7
קניות ברשת 44.9 16.7
פורומים/צ'טים 44.1 80.4
משחקים 40.1 74.8
האזנה לרדיו 27.9 38.3
ביצוע שיחות קוליות (VoIP) 25.6 33.6

 

על פי נתונים ראשוניים מסקר TIM, שפורסמו בשבוע שעבר, אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מקיפה כ-3.6 מיליון גולשים (בגילאים 13 ומעלה), המהווים כ-51% מכלל האוכלוסייה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים