שתף קטע נבחר
 

בלוגרית חדשה מכה גלים בביצת העיתונות

קריקטורה שפורסמה ב"ניו יורקר", והספיקה כבר להפוך לקלישאת רשת, מראה כלב יושב ליד מחשב ואומר לכלב שלצדו: "באינטרנט, אף אחד לא יודע שאתה כלב". האפשרות לצ'וטט עם כלבים ברשת תלהיב רק מעטים, עם זאת, ייתכן שמאחורי הכינוי "בקי גריפין", "המפכ"ל, משה קראדי" או "שלי יחימוביץ'" עומדים האנשים האמיתיים.

 

משחק המסיכות הזה הוא שמספק לנוכחות האנונימית באינטרנט את כוחה (אך גם את חסרונותיה). כותבת הבלוג החדש Velvet Underground (על שם הלהקה) מודעת לכך, ומפזרת מדי פעם רמזים מטעים לגבי זהותה האמיתית.

 

היא כותבת על "החיים במעמקי הביצה, הברנז'ה ותעשיית התקשורת", כהגדרתה - הערות שוליים, רכילות, פרשנות וביקורת לא מצונזרת על מה שמתרחש בעולם הטלוויזיה, הפרסום, העיתונות ומה שביניהם.

 

לכותבת נטיה מגונה להדגיש קטעי טקסט בצבעים שונים (ועל כן, ברור שהיא לא מעצבת). הבחנותיה לא תמיד מבוססות, מקוריות או שונות מאלה שאפשר לקלוט בכל שיחת מסדרון, אך לשיחת המסדרון הזו יכול לצותת כל גולש, ואולי זה מה שהופך את Velvet Underground לבלוג שמדברים עליו בתעשייה.

 

"כמו שאתה בטח מבין, אני לא יכולה לחשוף את זהותי, כי אז לא אוכל לבקר את כל המבוקרים באופן חופשי", כותבת Velvet Underground בראיון שנערך בדואר האלקטרוני, "אני חוששת שאם זהותי תיחשף, יקיץ הקץ על הבלוג, ולכן אני אפילו מפצירה בכולם: הניחו לזה. אחרת לא אוכל להיות חופשיה. בעיקר מצחיק אותי שיש החושבים שמשלמים לי על כך, מעסיקי או משהו כזה. לייק הלו? ולכן בכל פעם שאני מבקרת מישהו, חושבים שהמתחרה הוא המעסיק אותי".

 

"פתחתי את הבלוג כי הרי ממילא זה מה שאני עושה כל היום: נחשפת לעבודה של הקולגות, ומלאת הערות וביקורת עליה (גם על העבודה שלי, אגב, שלא יהיו אי הבנות. אני לא כלילת השלמות. לצערי). באופן כללי יותר, אני חושבת שבאמת יש די מעט אנשים שיודעים את העבודה ועושים אותה כהלכה שאנשי התעשייה פחות ופחות משכילים, ושהמטענים התרבותיים והמקצועיים שלהם לוקים בחסר. אז לקחתי על עצמי את תפקיד המחנכת.

 

מה מאפיין את תגובות הקוראים שנחשפים לבלוג?

 

"התגובות היחידות שאני מקבלת הן אלה המתפרסמות בבלוג. הרי אני לא מסתובבת בקנטינה ומספרת שאני זו אני. בשבועיים וחצי שהבלוג קיים, חיי השתנו מקצה לקצה. הוקסמתי לגלות שמתחת לפני השטח של אתרי החדשות והעיתונים מודפסים יש אנדרגראונד מסעיר והורמונלי כל כך".

 

Velvet Underground מזכיר יומני רשת שצמחו בשנים האחרונות בארה"ב, כמו Gawker.com, המסקר את המדיה של מנהטן, "בירת העולם", כהגדרת הבלוג. Gawker.com הוא חלק מחברת הבלוגים המוצלחת Gawker Media, שחתמה לאחרונה על הסכם לשיתוף תכנים עם יאהו!. תל אביב עדיין אינה מנהטן ו-Velvet היא לא תאגיד תקשורת מצליח, אך גם זו התחלה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים