אופל מחזירה את ה-GT
יצרנית הרכב הגרמנית תחזיר לחיים את השם GT משנות ה-60, הפעם עם רודסטר על בסיס פונטיאק סולסטיס
תערוכת ז'נבה (ראשית חודש מרץ) היא בית מסורתי לכל יצרן שרוצה לחשוף מכונית פתוחת גג. הקירבה לאביב היא מועד מצוין להתחיל במסע שכנוע לרכישת קבריולה או רודסטר באירופה, ומיטב התוצרת מהיבשת הקלאסית נאספת מדי שנה בשוויץ.
אופל GT העתידית (מכוסה) והמקור משנת 1968
בין המציגות השנה תתבלט ללא ספק אופל, שתציג רודסטר חדשה ומעניינת. זו תכונה GT, ותחליף בהיצע את הספידסטר, שהתבססה על לוטוס אליז. הפעם הבסיס יהיה עממי יותר - פונטיאק סולסטיס הנאה, מה שיאפשר גם מחיר תחרותי יותר ורמת מכירות גבוהה.
באופל מקווים גם שיסייע לכך השם הנוסטלגי GT, שבמקור השתייך לקופה קטנה מ-1965. היא הוצגה במקור בתערוכת פרנקפורט ללא כוונת ייצור, אך העיצוב המרשים גרר תגובת קהל נילהבת במיוחד, ושכנע את קברניטי אופל שה-GT ראויה לייצור. ואכן, בין השנים 1968 ל-1973 יוצרה הקופה במספר מכובד של 100,000 יחידות.
פונטיאק סולסטיס. תתרום אברים
הפעם ל-GT יהיה גג בד מתקפל, שני מושבים והיא תתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שמשמשת את פונטיאק ובעתיד גם את סאטורן, ווקסהול ויתכן גם מותגים נוספים בתוך קונצרן ג'נרל מוטורס. אופל GT צפויה גם לעשות שימוש ביחידות כוח דומות לאלה של הסולסטיס, כלומר 2.4 ליטר עם 173 כ"ס או 2.0 ליטר-טורבו עם 260 כ"ס מהסולסטיס GXP. יחידת הטורבו תהיה המנוע הראשון איתו תוצג ה-GT.
המתחרה העיקרית של ה-GT צפויה להיות מאזדה מיאטה, אם כי גם ה-S2000 של הונדה ואפילו פורשה בוקסטר, עשויות להיות על הכוונת.