שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תיקון מחשבים: בדיקת שירות
    לקחנו כמה מחשבים לא חדשים במיוחד, הכנסנו בהם קלקולים ומסרנו לכמה מעבדות מחשבים. מסקנות: הבעיות העיקריות: ניסיונות רמייה וחוסר מקצועיות, שבגללם תאלצו לעתים לשלם יותר

    מסירת מחשב לתיקון אינה שונה בהרבה מהבאת רכב למוסך: אמנם, רכב וחלפיו יקרים בהרבה מעלות מחשב, חדש או משומש, אך בשני המקרים, רוב הצרכנים אינם מבינים בתחום ואפשר בקלות לדחוף להם "אלמנט", ולבקש סכום לא מבוטל עבור תיקון שעלותו אפסית.

     

    החלטנו לבדוק עד כמה רווחת התופעה. לשם כך, ציידנו את אנשי המערכת במצלמה
    נסתרת ושלחנו אותם לשטח עם מחשבים ש"טיפלנו" בהם מראש.

     

    חשוב לציין, כי לא מדובר במחקר ואין בכוונתנו לגזור ממנו מסקנות חותכות לגבי היושרה של טכנאי המחשב. רובם, בוודאי, עושים עבודתם נאמנה. הבדיקה שלנו היא אקראית, והקיפה ביקורים בשש מעבדות מחשבים קטנות המספקות שירותי תיקון. החלטנו לא לחשוף בכתבה זו את שמות החנויות - לטוב או לרע - אך אנו שומרים לעצמנו את הזכות לעשות כן בהמשך.

     

    דגימה קטנה מהממצאים שלנו מוצגת בכתבת הווידאו לפניכם. הפרטים המלאים - מיד לאחר מכן.

     

     

    צילום וידאו: שי רוזנצוויג, מיכה דומן

     

    את הבדיקה ערכנו בשני שלבים. בשלב הראשון, ביקשנו מעופר, הטכנאי שלנו, להכין שלושה מחשבים לא חדשים, המצוידים בפנטיום 2 או 3. סיפור הכיסוי שלנו: המחשבים משמשים סטודנטית בעיקר לצורך גלישה באינטרנט ועיבוד תמלילים.

     

    עופר פתח את המארזים של שלושה מחשבים ולשחרר מעט את כרטיס המסך מהמקום במחשבים אלה. תקלה זו תמנע הפעלה תקינה של המחשב. יש לציין, כי מלבד בעיה זו, המחשבים היו תקינים לחלוטין, על פי בדיקה. תקלה מעין זו היא פשוטה מאוד, וקל לעלות עליה.

     

    בסולם שבצדו האחד יושר ובקצהו השני רמאות, המעבדה הראשונה בה ביקרנו הייתה ללא רבב. שם פתחו את מארז המחשב על המקום, הכניסו את כרטיס המסך למקום ושלחו אותנו לדרך בלי לבקש תמורה. במעבדה השנייה נאלצנו להמתין יום-יומיים, אך גם שם פתרו את הבעיה ולא דרשו כסף.

     

    במעבדה השלישית היחס כבר היה יותר בעייתי: טענו שהכרטיס לא היה תקין, החליפו אותו מבלי לשאול אותנו ודרשו 150 שקלים. ההסבר שנמסר לנו לאחר שהזדהינו כעיתונאים: התיקון בוצע על פי מדיניות המעבדה, לפיה תקלות מתוקנות מבלי להודיע ללקוחות עד סכום מסוים.

     

    סבב מעבדות: שלב ב'

     

    בשלב השני החלטנו להרים את רף התקלות. הפעם, בחרנו בתקלה מורכבת יותר, אך כזו שכל בעל מקצוע מיומן יבחין בה במהרה. שילבנו במחשבים כרטיסי זיכרון פגומים, ועל פי בדיקה של עופר הטכנאי, מחשבים אלה "נתקעו" בשלב ההרצה הראשונית ומערכת ההפעלה לא נטענה. מלבד תקלה זו, עופר וידא בבדיקה חוזרת כי המחשבים פעלו כשורה.

     

    העמסנו את המחשבים על מכונית ויצאנו לשטח, לשלוש מעבדות שונות מאלה בהן ביקרנו בשלב הראשון. הפעם התוצאות היו מעודדות הרבה פחות.

     

    בשתי מעבדות נאמר לנו כי המעבד ולוח האם פגומים ודורשים החלפה. עלות התיקון: כ-400-500 שקלים בשני המקרים, אך הודיעו לנו על התקלה לפני התיקון ולא דרשו כסף עבור הבדיקה. במעבדה אחת אף המליצו לנו לזנוח את המחשב הישן לאנחות ולרכוש חדש.

     

    תגובות

     

    לאחר שהזדהינו ממעבדה אחת נמסר: "ייתכן שנפלה טעות באבחנה. אנו ממליצים ללקוחות לשדרג מחשבים ישנים לחדשים יותר כי הם מועדים לפורענות". ממעבדה שנייה נמסר: "גם לאחר החלפת הזיכרון, לוח האם לא פעל ולכן הוחלף".

     

    את ההפתעה המרה ביותר סיפקה לנו המעבדה השלישית: לאחר שמסרנו את המחשב לתיקון, בעל המעבדה נעלם כאילו בלעה אותו האדמה. ניסיונות להשיג אותו בטלפון הקווי, בנייד וב-SMS נכשלו. ביקורים בחנות לא הועילו: המקום היה סגור, ונאלצנו להרים ידיים. נשארו רק עם חשבונית על סך 75 שקלים - עלות הבדיקה שאמורה להיות מקוזזת מעלות התיקון (שכאמור, כבר לא יתבצע לעולם).

     

    מסקנות

     

    הבעיות העיקריות שעולות מהבדיקה הן ניסיונות רמייה וחוסר מקצועיות ושירות לקוי. זאת, על אף שהסכומים בהם מדובר זניחים יחסית לתחומים אחרים כמו רכב ואפילו מוצרי חשמל. ניתן להבחין בעיקר בתופעות של

     

    חוסר מקצועיות - כאשר טכנאי המחשב אינם מאבחנים כראוי את התקלה, מגמדים את הבעיה או טועים לחשוב כי היא חמורה מכפי שהיא, ללא כוונת זדון.

     

    שירות לקוי - כאשר במעבדת מחשב לא מדווחים לכם מראש על הבעיות שאובחנו ואומדים את עלות התיקון, וכך מעמידים את הלקוח בפני עובדה מוגמרת.

     

    כיצד למסור מחשב לתיקון ולחזור הביתה בשלום - על כך בכתבה המפורטת הבאה של שוקי גלילי.

     

    השתתפו בהכנת הכתבה: מיכל כרמון, מישל דורושינסקי, שוקי גלילי, רוני שני, ערן טל, גל מור

     

    תודה לחנות spyshop.co.il על ציוד המצלמה הנסתרת ששימש לצורך הכנת הכתבה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "תיקון מחשבים: בדיקת שירות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: שי רוזנצוויג
    אחד המחשבים. בעיה של חוסר מקצועיות
    צילום: שי רוזנצוויג
    מומלצים