שתף קטע נבחר
 

פורד מאמינה בגודל

פורד מרעננת את רכב השטח הגדול, האקספדישן. יזכה מעתה לעיצוב חדש ולגרסת בסיס גלגלים (עוד יותר) ארוך

תשעה נוסעים, 2,800 ק"ג, חמישה מטרים ו-60 ס"מ אורך. אלו הנתונים העיקריים של רכב השטח הגדול של פורד, שהוצג במהדורה מחודשת. וזהו האקספדישן, מי שצריך לבלום את מתקפת רכבי השטח הגדולים של ג'נרל מוטורס, בראשות שברולט טאהו וקאדילק אסקלייד, ובו בעת גם לסייע בחילוץ פורד מהבוץ בו היא שרויה.


אקספדישן EL. אקסטרה-לארג', תרתי משמע

 

יותר גדול, יותר מודרני

 

לראשונה מציעים בפורד שני אורכים לאקספדישן - "ארוך", ו"איפה לעזאזל נמצא לזה חניה". למי שבסיס גלגלים באורך 302 ס"מ ו-523 ס"מ מפגוש לפגוש אינם מספיקים, יוצע מעתה אקספדישן אקסטרה-לארג', פשוטו כמשמעו. הוא מוסף 31 ס"מ לבסיס הגלגלים, ו-37 ס"מ לאורך הכללי. וזה אומר שעם 560 ס"מ, יוכלו להתרווח בתוכו תשעה נוסעים בשלוש שורות. חוששים למרווח הכתפיים? אל תדאגו. האקספדישן מציג רוחב של שני מטרים בדיוק. וכדי שגם התסרוקת של מארג' סימפסון תוכל להיכנס ללא חשש, עומד ממד הגובה על 195 ס"מ. אגב, מרווח הגחון - נתון חשוב למי שמתעתד לרדת לשטח, מסתכם ב-22 ס"מ בלבד.

 

בפורד מבטיחים לעומת זאת כי יכולת הכביש של האקספדישן שופרה ללא היכר. זאת, באמצעות מערך מתלים חדש מאחור, שכולל מתלה עצמאי לכל גלגל במבנה רב-חיבורי, סלילים ומוט מייצב בשלושה קטרים בהתאם לגרסה. חזון אחרית הימים. האקספדישן מצויד גם במערכות בקרה שיסייעו לו להישאר על הכביש, ולא על הגג.


מקום לתשעה נוסעים

 

כן מספרים בפורד כי מנוע ה-5.4 ליטר (V8) נותר בחרטום, אם כי כעת הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית במקום ארבעה כבעבר. ההנעה תהיה אחורית או כפולה, בהתאם לגרסה. הקשר הסופי לכביש מתבצע באמצעות צמיגי 265/70 וחישוקי "17, או 255/70 וחישוקי "18. בעלי חוליות גב חזקות, עורכי קליפים ב-MTV בייס וכוכבי קולנוע באשר הם, יוכלו לבחור גם בחישוקי "20 נוצצים עם צמיגי 275/50.

 

ורק נתון אחד בחרו בפורד שלא לפרסם בשלב זה. צריכת הדלק...


מעולם חישוקי "20 לא נראו קטנים כל-כך...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד אקספדישן, הגרסה ה"קצרה"
סביבת הנהג - לא קטנה בכלל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים