שתף קטע נבחר

הונדה אקורד - צליל משופר

הונדה אקורד, אחת המשפחתיות הגדולות הפופולאריות בישראל, עברה מתיחת פנים. יצאנו לראות מה מסתתר מאחורי האדרת המחודשת

אנחנו עדיין קוראים לה הונדה אקורד החדשה, אבל למעשה היא כבר בת שלוש וחצי. המכונית שיותר מכל אחת אחרת בישרה על מהפך גדול בהונדה-אירופה, סימנה שהיפנים הבינו שעבור היבשת הקלאסית עדיף לבנות מכוניות מעניינות יותר עם אווירה יוקרתית.


הפנים החדשות. הונדה אקורד (צילום: רועי צוקרמן)

 

האקורד, יחד עם מאזדה 6, סימנה לידה חדשה ומוצלחת בהרבה למשפחתית הגדולה מיפן, וזכתה גם בארץ להצלחה. היא הפכה מהר למדי לאחת ממובילות השוק בקבוצה שתיים. וממש כמו מאזדה 6, גם היא הגיעה לגיל שמחייב ביקור אצל המנתחים הפלסטיים.

 

מה השתנה

 

כרגיל בניתוחים קוסמטיים, עיקר המאמץ מתמקד בחזית ובאחוריים. במקרה של האקורד השינוי ברור בגלל הכרום הבוהק שמכסה כעת את הסבכה הקדמית, ומקנה לה מראה בולט יותר למרחקים. אבל הוא גם נראה מעט רעשני ביחס לקלאסיות של הדגם היוצא. בנוסף הוחלפו יחידות התאורה והפגוש. מאחור, למרות החלפת פגוש ויחידות תאורה, קשה לשים לב לשינוי. ודווקא החישוקים החדשים שקבלה גרסת הספורט שנבחנה אינם פוטוגניים במיוחד.

 

גם בתא הנוסעים בוצעו מספר שינויים, כאשר הכיוון הכללי הוא ספורטיבי ורועש יותר. דוגמא טובה היא חידוש המחוונים שקבלו גוונים לוהטים ונראים ספורטיביים, אך גם מעט צעקניים. העובדה שהם תמיד מוארים ובאופן כה בולט, תשכיח מרבים את הצורך להדליק את האורות בלילה. כן הצטרף (סוף-סוף) מחשב דרך מפורט ונאה, הבורר הפך קטן וספורטיבי, והגוונים והריפוד עודכנו.


עדכון קל גם לסביבת הנהג (צילום: רועי צוקרמן)

 

בהונדה ניצלו את מקצה השיפורים להוספת רמת גימור מהודרת יותר - "פרמיום" - שעד כה הוצעה רק ב-2.4 ליטר. הפרמיום, כמו רמת ה"ספורט" שנבחנת כאן, קיבלה בקרת יציבות שאף היא הוצעה עד עתה רק עם המנוע הגדול. עוד בתחום הבטיחותי קיבלה האקורד מערכת למניעת סטייה מהנתיב ובקרת שיוט אקטיבית שלוקחת בחשבון התקרבות לרכב שמלפנים. שתי מערכות אלה לא משווקות בארץ כלל.

 

בסך הכל תא הנוסעים נותר קלאסי, ובעל מראה מקורי ואיכותי כאחד. גם הנדסת האנוש טובה. רק העובדה שעימום תאורת המחוונים מכהה מדי גם את צג השמע/אקלים פוגעת בשלמות. גרסת הספורט שנבחנה מוותרת על שילוב גווני הקרם בתא הנוסעים תמורת שחור ייעודי אך קודר. לטעמי גווני הקרם של הגרסאות הבסיסיות מקנים אווירה יוקרתית יותר. מאידך בגימור הספורט יש שילוב של עור ובד נאה בריפוד ובדיפון.

 

כמו בעבר, תנוחת הנהיגה הנמוכה יוצרת תחושה ספורטיבית. מנגד קשה לנצל את הגבהת המושב בגלל שהתקרה קרובה. מאחור המצב סביר אם כי גם המרחב לראש אינו שופע.

 

והכוח

 

כיאה להונדה, אחת הנקודות החזקות באקורד הייתה חטיבת הכוח המצוינת. הונדה ביצעה כאן שינויים קלים, כמו התקנת מצערת אלחוטית ועדכון מחשב הניהול. אלה הביאו להשגת שיא המומנט (19.4 קג"מ) מעט מוקדם מבעבר (4,000 סל"ד לעומת 4,500). ההספק נותר זהה (גם הוא מושג מוקדם יותר) ועם 155 כ"ס, עדיין מדובר באחד ממנועי ה-2.0 ליטר החזקים בתחום. באופן מעניין טוענים בהונדה לשיפור של 0.4 שניות בנתון ההאצה למאה, שעומד כעת על 10.2 שניות.

 

גם אם האקורד כבר אינה מכונית ה-2.0 ליטר החזקה ביותר, עדיין מדובר באחת מחטיבות הכוח המוצלחות בקבוצה. שילוב טוב של מנוע נעים ותיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים מעודנת ומדויקת, פועל כאן היטב. התיבה גם מאפשרת תפעול ידני מלא ואינה נוטלת פיקוד.

 

המנוע עצמו שקט ומעודן, ומציע פעולה זורמת עד לאזור הקו האדום. למרות התעקשות הונדה על יחסי העברה ארוכים בהילוכים הנמוכים, הביצועים טובים, בייחוד כשמטפסים למהירויות גבוהות. יחסי ההעברה הארוכים אומרים שתחת עומס מתמשך תעמוד צריכת הדלק באזור ה-7 ק"מ לליטר. אבל בשיוט מתון אין בעיה להתקרב לאזור ה-10.

 

האיזון

 

בסעיף ההתנהגות אין שינוי אמיתי. כמו בעבר, האקורד ממשיכה להציע התנהגות מאוזנת ויכולת גבוהה, עם ריסון נכון לתנודות המרכב. אלה מסייעים לצלוח פניות במהירות גבוהה למדי ובאופן בטוח. ההגה אינו פטפטן, אך הוא מדויק ומשתלב היטב באופי המדוד של האקורד. צריך הרבה כוח רצון כדי להיזדקק לשירותי בקרת היציבות על כביש יבש, אך על רטוב היא מתגלה כיעילה למדי.


מעטים יבחינו בשינוי בחלק האחורי (צילום: רועי צוקרמן)

 

גרסת הספורט, עם כיול נוקשה יותר וצמיגים רחבים מהקומפורט שבחנו בעבר, מצמצמת מהותית את רכינת המרכב בפניות אך גובה מחיר ברור בתחום נוחות הנסיעה. כאן היא מתקשה לעיתים להתמודד עם מפגעים עירוניים. בנסיעה מהירה מאד מביאה הקשיחות הזו לניתורים על פני כביש גלי שפוגעים בביטחון הנהג. הבלמים תפקדו היטב.

 

תמורה ומחיר

 

האקורד הייתה ונותרה אחת הטובות בקבוצתה, ומקצה השיפורים אינו משנה מהותית את התמונה. היא נראית כעת בולטת יותר, נעימה יותר, ועדיין מציגה שילוב יפה של יכולת ואיכות מזמינה. כך שהצד הבעייתי של האקורד נותר באזור התמורה והמחיר.

 

האקורד 2.0 ליטר בגרסת הספורט שנבחנה אמנם מצוידת למדי, אך נושקת לרף ה-200,000 שקלים. זה בפירוש יקר וירתיע רבים. במיוחד כאשר רמת הקומפורט (הזהה מכאנית וחיצונית) זולה ב-35,500 שקלים שקלים, מחיר שהינו קל יותר לעיכול. הבעיה העיקרית בקומפורט היא רשימת אבזור לא מאוזנת עם חסרונות שקצת קשה לקבל, כמו שתי כריות אוויר בלבד, או העדר בקרת יציבות וחישוקים קלים. אבל כדאי לזכור שלגרסה הבסיסית נוחות עדיפה, ואם הונדה תצליח לאזן את נושא כריות האוויר זה בהחלט יסייע. גם כך נראה שדווקא גרסאות הבסיס הן אלה שמציעות את התמורה הטובה יותר ומהוות עדיין בחירה טובה בשוק שמוצף במתחרות מצוינות.
הונדה אקורד

הונדה אקורד
שם יצרן ודגם הונדה אקורד 2.0 ליטר "ספורט"
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח 1,998 סמ"ק
הספק מרבי 155 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 19.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד
תיבת הילוכים אוטומטית, חמישה הילוכים
אורך 466.5 ס"מ
רוחב 176 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים 267 ס"מ
משקל 1,371 ק"ג
100-0 קמ"ש 10.2 שניות
מהירות מרבית 214 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.5 ק"מ לליטר
מחיר 199,900 שקל
אחריות 36 חודשים
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 4/-/2 לפי EuroNCAP

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה אקורד המחודשת
צילום: רועי צוקרמן
מעט צעקנית
צילום: רועי צוקרמן
מהודרת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים