שתף קטע נבחר

המועצה לצרכנות: צרכנים לא קיבלו מוצרים מ-best4u

טוענת: האתר לא סיפק 3 מוצרי מחשוב לצרכנים כבר מספר חודשים, וגם לא מחזיר להם את הכסף. פנתה לחברות כרטיסי האשראי בבקשה לעצור תשלומים עתידיים של צרכנים שנפגעו. BEST4U: מדובר בשקרים

צרכנים שרכשו מאתר האינטרנט best4u שלושה סוגי מוצרים בתחום המחשוב שסופקו על ידי חברת קוויקנט, לא קיבלו את המוצרים וכל ניסיונותיהם לקבל את כספם בחזרה עלו בתוהו. כך מוסרת המועצה לצרכנות שקיבלה תלונות בנושא מצרכנים רבים.

 

מהמועצה נמסר עוד, כי גם פניותיה לשתי החברות לא נענו ובעקבות כך היא פנתה לחברות האשראי בבקשה כי יעצרו את התשלומים העתידיים של הצרכנים שנפגעו מהתופעה, כמתחייב מחוק כרטיסי חיוב. 

 

מהמועצה לצרכנות נמסר, כי משך כל התקופה בה בוצעו העסקאות נשואות התלונות (אוקטובר–דצמבר 2005) ועד היום,  מציע האתר למכירה את המוצרים שלא סופקו למתלוננים. מהמועצה נמסר, כי כשפנו הנפגעים לאתר הם נשלחו ליצרן שהפנה אותם בחזרה לאתר. עם זאת, במועצה לצרכנות מציינים כי חומרת התופעה מתעצמת נוכח העובדה כי האתר "בסט 4 יו" הוא למעשה חברה בת של הספקית "קוויקנט" שמחזיקה ב-50% ממניות האתר ביחד עם חברת "אטיאס ייצור ושיווק בע"מ, שעוסקת בתחום הריהוט.

 

סוגי המוצרים בהם מדובר:  צורב DVD GSA4163B תוצרת LG , צורב DVD GSA4165B תוצרת LG ומחשב פנטיום GHZ 2.66; עלות הצורבים 255 – 291 שקל ועלות המחשב 2,184 שקל.  

 

עו"ד יעל כהן-שאואט מהמחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות, מציינת כי התנהלות האתר מעוררת תהיות רבות לאור העובדה שהוא המשיך להציע למכירה מוצרים זהים לאלו שלא סופקו למתלוננים. לדבריה, קיים חשש להצגת מצג שווא ולמספר הפרות של החוק כשבמרכזן חובת העוסק להשיב לצרכן את כספו בכל מקרה בו לא סיפק לו את המוצר, וכן במקרה של עסקת מכר מרחוק בה ביטל הצרכן את העסקה עד 14 יום מהמועד בו קיבל את המוצר.

 

עו"ד כהן מזכירה כי בית המשפט נדרש לסוגייה דומה, כאשר חברת "המכרז הישיר" שהפעילה אתר לסחר אלקטרוני הורשעה בעבירות על חוק הגנת הצרכן כאשר המוצרים שנרכשו באמצעותו לא סופקו, והאתר סרב להחזיר להם את כספם בטענה כי הוא אינו המשווק אלא מתווך. בית המשפט התייחס בחומרה לכך שצרכנים רבים לא פוצו על ידי האתר בגין נזקיהם, על החברה נגזר קנס של 50,000 שקל, ועל מנהלה נגזר עונש מאסר של שלושה חודשים בפועל ושישה חודשים על תנאי.

 

BEST4U: מדובר בשקרים

 

מאתר BEST4U נמסר בתגובה: "צר לנו כי המועצה לצרכנות מוציאה הודעות כה קיצוניות לעיתונות אשר פוגעות בצורה משמעותית בעסק על לא עוול בכפו, מבלי לאמת את הפרטים, מבלי לפנות לאתר לקבלת התייחסות לטענות ומבלי לבדוק מול חברות האשראי האם הלקוחות אשר פנו אליה אכן לא זוכו. התנהלות רשלנית זו הועברה לידי בא כוחנו ונראה שבימים הקרובים יחלו הליכים משפטיים כנגד המועצה וכנגד כל מי שנתן יד לפרסום הדברים השקריים מבלי לאמתם ולקבל תגובה בגינם.

 

"אתר BEST4U מבצע מאות מכירות ביום ונציגי השירות השונים משוחחים עם מאות ואלפי לקוחות מדי יום, ותמוה מאוד כיצד דווקא המועצה לצרכנות לא הצליחה ליצור קשר עם החברה ו/או עם הספק. עד עתה, כשלוש שעות לאחר הוצאת ההודעה חסרת האחריות לא התקבלה במשרדנו כל פנייה המסבירה באיזה לקוחות מדובר שכביכול לא זוכו על כספם, זאת למרות שבאתר מפורסמת כתובת, כתובת דואר אלקטרוני וטלפון לפניות בכל נושא שהוא.

 

"משיחה עם נציגי המועצה מדובר ככל הנראה בכ-9 לקוחות שמבדיקה ראשונית עולה כי רובם קיבלו את המוצר באיחור ובהסכמה, ואלה שויתרו על קבלת המוצר זוכו באופן מלא בכרטיס האשראי. מספר לקוחות זה מהווה פרומיל אחוז מהמכירות של הספק באתרנו בשנה וחצי האחרונות ועל כן נראה שלמעלה מ-5000 לקוחות המרוצים משירות הספק מעידים כי אין בסיס לטענת המועצה לצרכנות.

 

"בניגוד לדבר המועצה לצרכנות, בידינו מסמכים המאשרים כי כל הלקוחות שביקשו לבטל עסקה עד השבוע האחרון זוכו על ידי הספק באופן מלא. עקב בעיה באספקת צורבי DVD בחודשים אוקטובר נובמבר נאלץ הספק לבטל מספר הזמנות ולזכות את הלקוחות שבחרו לבטל את העסקה, בצורה מלאה ועל פי החוק.

 

"למרות זאת, מיד עם פרסום הידיעה והבאת הדברים לידיעתנו, ועד לסיום הבירור בנושא, הורדו כל מוצרי הספק מהאתר על מנת לבדוק האם אכן ישנה בעיה כלשהי. בשל העובדה שהאתר הינו חברת בת של הספק, ולמרות שעל פי החוק לא ניתן לקשור בין החברות שהינן אישיות משפטית נפרדת, האתר עומד מאחורי כל רכישה שמתבצעת אצל ספק זה וכל לקוח שלא זוכה או לא יזוכה בעתיד על ידי ספק זה, יקבל את מלוא כספו מהאתר.

 

BEST4U", כאתר סחר אלקטרוני, מהווה פלטפורמה לספקים המציעים את מוצריהם באתר. ספקים אלה עוברים בדיקות קפדניות של BEST4U ומחויבים לפעול בסטנדרטי השירות הגבוהים ביותר הקיימים בשוק. גם ספק זה עבר את הבדיקות הללו ואין כל שחר לטענה כי יצר מצג שווא כלשהו ו/או לא העביר זיכוי במקרה הצורך.

 

"אתר BEST4U שם לנגד עיניו, מלבד המחירים האטרקטיביים, את שביעות רצון הלקוחות. אנו מאמינים שלמרות שאנו רק מדיית פרסום, בכדי שלקוח יהיה מרוצה, אנו חייבים לקשר בינו לבין הספקים ולתת את השרות הטוב ביותר".

 

מהמועצה לצרכנות נמסר בתגובה לדברים אלו, כי היא עומדת מאחורי הודעתה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניות ברשת. הלקוחות לא קיבלו למרות ששילמו
מומלצים