שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

הטכנולוגיה עוזרת לרכב השטח

לנד רובר חושפת מכונית תצוגה הכוללת שלל טכנולוגיות חדשות, במטרה להפחית את זיהום האוויר ותצרוכת הדלק, בלי לפגוע ביכולת השטח

לנד רובר, חטיבת רכב השטח של פורד, חשפה לפני ימים אחדים בתערוכת ז'נבה את ה-"Land_e". המכונית בעלת השם המוזר - והעיצוב המוזר עוד יותר - היוותה למעשה במה מוטורית להצגת טכנולוגיות חדשות - רובן המכריע במטרה להקטין את זיהום אוויר ותצרוכת דלק. בלנד רובר מתחייבים לשלב את כל הטכנולוגיות החדשות בדגמי היצרנית, "במהלך השנים הקרובות".

 

אלא שמעבר לשלל הרעיונות המרשימים, מה שאפשר לזהות כאן הוא רמז אמיתי ראשון לרכב שטח בעל הנעת כלאיים (היברידית) מבית לנד רובר, מי שנחשבת לאחת מאבות רכבי השטח ולמותג רב-הילה במיוחד. בלנד רובר, שמודעים היטב לחשיבות תדמית השטח שלהם, הסבירו כי הטכנולוגיות החדשות נועדו אמנם לצמצום הזיהום הסביבתי, אך בו בעת גם כדי לשפר את יכולת השטח.


טכנולוגיה יש, עכשיו חסרה המכונית... תצלומים: רועי צוקרמן

 

הלנד_e משלב מנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל) עם יחידת כוח חשמלית הממוקמת על הסרן האחורי. זו האחרונה תומכת בביצועי מנוע הבעירה הפנימית, מאפשרת להפחית את תצרוכת הדלק ולשפר את הביצועים, ואף לנסוע במצב "נטול זיהום". זה האחרון, בו פועל רק מנוע החשמל, יהיה רלוונטי בעיקר בנסיעה עירונית.

 

מערכת הכלאיים משולבת במנגנון "תגובת השטח" המוכר של לנד-רובר, שמצטייד כעת במצב נוסף - "e-Mode". מצב זה הוא למעשה מצב חשמלי, בו מטרת העל של המערכת היא לחסוך דלק (ולהקטין זיהום) ככל הניתן. בלנד-רובר מבטיחים רמות זיהום שמקבילות למכוניות סופר-מיני קטנות עם מנוע בנזין, או משפחתית-קומפקטית מונעת דיזל.

 

מלבד מצב זה, כל מערכת תגובת השטח, על חמשת המצבים הנוספים בהם היא מצוידת, תעבור כיול מחודש כדי להתאימה לתמהיל המנוע. וכך, מצבים כמו "זחילה", "חול", "כביש חלק" וכו' ידרשו שינויי מסוים בפעולת המערכת.


 

הלנד_e מצויד בנוסף גם במתנע-גנרטור, שמסוגל להפעיל את מנוע הבעירה הפנימית כשהוא נדרש, וגם לטעון את מצברי המנוע החשמלי. טעינה מתבצעת בזמן האטה או בלימה, תוך שימוש באנרגיה שמבוזבזת במכונית רגילה. בנוסף לכל אלה, נהנית מכונית התצוגה ממערכת הנעה כפולה המשתלבת לפי דרישה - בנהיגה רגילה היא מעבירה את כל הכוח לפנים, ובמקרה הצורך משתלב אוטומטית הסרן האחורי. לדברי לנד-רובר זה קורה באמצעות מערכת מהירה ובטוחה משמעותית ממערכות קיימות.

 

לצד אלה צוידה הלנד_e גם במערכת קירור עם שליטה מדויקת יותר על הטמפרטורה לטובת פעולת מנוע יעילה, מערכת ניהול מנוע מתקדמת והיגוי חשמלי, המסייע אף הוא להקטנת תצרוכת הדלק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לנד_e של לנד רובר
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים