אוטובוס נתקע על הפסים, הרכבת בלמה
נהג הקטר הבחין באוטובוס על הפסים בבני-ברק והצליח לעצור לפני המסילה. בהנהלת הרכבת טוענים כי הנהג חצה את המסילה למרות ירידת המחסום; ב"דן" מבהירים: לא הייתה כל סכנה לנוסעים
אסון כבד נמנע הבוקר (ג') בבני ברק, כאשר רכבת נוסעים כמעט והתנגשה באוטובוס של חברת דן במפגש הכביש והמסילה. למרבה המזל הצליח נהג הקטר לעצור את הרכבת לפני המחסום ובמקביל הצליח נהג האוטובוס (קו 42 של דן) לחלץ אותו מהפסים, למרות שהמחסום כבר ירד.
עוזרת מנכ"ל רכבת ישראל, יעל ארנון, סיפרה ל-ynet כי מפרטים ראשונים עולה שהאוטובוס עבר על המסילה בעת שהמחסום החל לרדת והאורות הבהבו: "המחסום ירד על גג האוטובוס, נהג הרכבת הבחין בו, האט את המהירות ועצר את הרכבת. המחסום באותה נקודה היה תקין לגמרי".
לדברי ארנון, "בימים אלה מוקם גשר לביצוע הפרדה מפלסית בין הכביש למסילה. אנחנו מבקשים עד אז לנקוט משנה זהירות מכל מי שעובר שם". כיום ישנן ברחבי הארץ כ-150 מפגשים בין כבישים למסילות לגביהן יש תכניות לבניית מפלסים. סדר העדיפויות לבנייתם הוא על פי דו"ח של הטכניון.
מחברת דן נמסר כי נהג האוטובוס הינו נהג וותיק (עובד החברה מאז 1983) ומצטיין, שמכיר את מסלול הנסיעה שלו היטב ועובר את המחסום עשרות פעמים במהלך השבוע. על הטענה לפיה החל הנהג לחצות את הפסים למרות שהמחסום החל לרדת ואורות
האזהרה הבהבו, אומרים בדן: "לטענתו, הוא חצה את מחסום הרכבת בבטחה מלאה, בתנועה זורמת, לא היה אור אדום, לא היה צלצול ולא הייתה ירידת מחסום. הוא נהג על אוטובוס ארוך ולדבריו, כאשר חצה את המסילה והיה עם החלק האחורי על הפסים, נתקע הרכב הפרטי שהיה לפניו על הכביש.
"הנהג הדגיש בפנינו שאם הייתה סכנה כלשהי הוא היה פועל מיידית ומוריד את הנוסעים, אבל הוא החליט להמשיך בנסיעה קדימה. לא הייתה התנגשות והרכבת לא הייתה קרובה. תתבצע בדיקה פנימית שלנו".