שתף קטע נבחר

הדוא"ל של יאהו! - המוביל בעולם, Gmail רק מקום 4

האטה בקצב הגידול של Gmail, על פי חברת המחקר ComScore Networks. סיבות אפשריות: חוסר האפשרות להירשם, ממשק בעייתי וגידול באטרקטיביות של המתחרות

52 מיליון בני אדם השתמשו בחודש פברואר ב-Gmail, על פי חברת המחקר ComScore Networks. נתון זה מציב את שירות הדואר המקוון של גוגל במקום הרביעי בעולם, על פי דיווח של סוכנות הידיעות "בלומברג".

 

שירות הדוא"ל המקוון המוביל הוא Yahoo! Mail עם 226 מיליון משתמשים, ואחריו Hotmail של מיקרוסופט, הכולל 222 מיליון משתמשים, ושירות האימייל של AOL, עם 66 מיליון. הנתונים של השימוש בארה"ב אף טובים פחות מבחינת גוגל: בחודש פברואר השתמשו ב-Gmail 7.1 מיליון משתמשים, לעומת 52 מיליון ליאהו! ו-30 מיליון למיקרוסופט.

 

האטה בקצב ההצטרפות

 

חברת נילסן נטרייטינגס קובעת כי קצב ההצטרפות של משתמשים ל-Gmail בארה"ב הואט ממספר בן שש ספרות באפריל, 2005, לקצב תלת ספרתי בחודש ינואר, 2006. בחודש פברואר גדל קצב המצטרפים בארה"ב ב-144 אחוזים.

 

Gmail, שהחל לפעול ב-1 באפריל, 2004, הציע לראשונה תיבות בנפח של 1 גיגה בייט, פי 250 מכפי שהציעה אז יאהו! המתחרות הגיבו באמצעות הגדלת תיבות הדוא"ל שלהן. יאהו! הגדילה את התיבות של Yahoo! Mail ל-1 גיגה, ואילו מיקרוסופט הגדילה את התיבות של הוטמייל ל-250 מגה בייט בארה"ב. משתמשים רשומים בישראל עדיין מתבקשים להתמודד עם תיבה של שני מגה בייט. גוגל הגדילה מאז את נפח התיבות ב-Gmail עד 2.5 גיגה בייט.

 

הגדלת נפח התיבות היא אחד ההסברים להצלחת המתחרות לשמור על ההובלה על פני Gmail. הסבר אחר לכך היא העובדה כי השירות עדיין לא הושק רשמית והוא מוגדר כשלב בטא. גולשים הנכנסים לדף הבית של Gmail עדיין לא יכולים להירשם לשירות והם נדרשים לקבל הזמנה ממשתמש רשום. עם זאת, לכל משתמש רשום יש הזמנות רבות, והזמנות כאלה מחולקות גם בפורומים ובאתרים שונים.

 

חוסר שביעות רצון אפשרית

 

סיבה אחרת להאטה בקצב ההצטרפות עשויה להיות חוסר שביעות הרצון של חלק מהמשתמשים. חלק מהגולשים מתלוננים כי השירות מסובך לשימוש. בשלב ראשון, גוגל לא כללה ב-Gmail כפתור עבור מחיקת הודעות, והחביאה אפשרות זו באחד התפריטים.

 

דוגמה אחרת לחוסר האינטואיטיביות של הממשק היא באפשרויות התגובה. כדי להגיב על הודעה או להעביר הלאה, יש ללחוץ על הקישור More Options. אפשרויות התגובה לא מוצגות כברירת מחדל. נוסף על כך, לא ניתן לסדר הודעות בתיקיות כמו בתוכנות אחרות. אנשי גוגל בחרו בשיטה קצת שונה של Lables (תוויות), שפירושה המעשי הוא שימוש בתגים ומילות מפתח למיון ההודעות.

 

תכונות אלה מצביעות על כך ש-Gmail עשוי להיות מורכב מדי למשתמש המתחיל. "הממשק של Gmail לא טוב", קובע חד משמעית רוברט מאוולד, אנליסט בחברת המחקר IDC, "תעיד על כך העובדה שצריך לחפש היכן ללחוץ כדי לפתוח הודעה" (הכפתור שמתחבא בצד שמאל למעלה בממשק Gmail).

 

גוגל מעוניינת להגדיל את ההכנסות

 

גוגל הוסיפה לדף ההודעות של Gmail לחצן המיועד למחיקה של הודעות דוא"ל בחודש ינואר, כאשר שילבה בשירות את Google Talk, תוכנת המסרים המידיים של גוגל, כמו גם הגנה מפני וירוסים ותמיכה בקריאת אימיילים בטלפונים סלולריים.

 

גוגל רשמה בשנה שעברה מכירות בסך כשישה מיליארד דולרים, אך נדרשת לפתח ערוצי הכנסות נוספים כדי להמשיך לצמוח, על פי החברה.

 

ההכנסות משירות Gmail נובעות מפרסום. טכנולוגיית הפרסום של החברה סורקת את ההודעות באופן אוטומטי ומציבה לצידן מודעות מילים בנושאים רלוונטיים. האתגר העיקרי של החברה הוא להגדיל את ההכנסות מהפרסום ב-Gmail. אחד ממייסדי גוגל, סרגיי ברין, אמר בחודש ינואר כי יום אחד השירות יספק לחברה "הטבות כלכליות ניכרות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים