שתף קטע נבחר

 

בקרוב: "אבודים" ו"עקרות בית נואשות" לצפייה חינם ברשת

רשת ABC תאפשר צפייה חינם ברשת בכמה מתוכניות הדגל שלה במסגרת ניסוי שיימשך חודשיים

חברת וולט דיסני הודיעה היום (ב'), כי קבוצת הטלוויזיה שלה, ABC, מתכננת להציע לצפייה ברשת חינם פרקים מארבע תוכניות המשודרות בפריים טיים בארצות הברית, בהן "עקרות בית נואשות" ו"אבודים".

 

הסדרות האלה יהיו זמינות לצפייה ברשת במסגרת ניסוי שיימשך חודשיים, החל מחודש מאי. גם תוכניות נוספות, בהן Commander in Chief ו-Alias, יהיו זמינות ברשת יום לאחר שידורן הראשון בטלוויזיה. השידורים ימומנו מפרסומות של מפרסמים גדולים כמו AT&T, פורד, פרוקטר וגמבל, טויוטה, יונילבר ואחרים.

 

אי אפשר לדלג על פרסומות

 

הצופים יוכלו להקפיא את השידור ולעבור בין חלקים מכל פרק, בדיוק כמו ב-DVD, אך הם לא יוכלו לדלג על פרסומות

או להוריד את התוכניות לדיסק הקשיח, לפחות לא באופן לגיטימי.

 

זאת ועוד, ABC הודיעה כי תשיק ערוץ פס רחב לאופרות סבון ב-17 באפריל. הערוץ הקרוי Soapnetic מיועד למנויי הפס הרחב של חברת Verizon. 

 

רשתות הטלוויזיה הגדולות בוחנות זה זמן רב את המודלים העסקיים שלהן ברשת. הרשתות החלו להכיר לאחרונה בפוטנציאל הגדול של האינטרנט, שעשוי להתגלות כערוץ ההפצה הגדול ביותר בעולם מבחינתן.  

 

ההסכם פורץ הדרך נחתם לפני חצי שנה בין רשת ABC לחברת אפל, בעלת חנות המדיה iTunes, למכור תוכניות נטולות פרסומות כמו "אבודים" או "עקרנות בית נואשות" עבור 1.99 דולרים. בעקבות זאת, רשתות טלוויזיה נוספות החלו להציע תכנים להורדה – החל מתוכניות בודדות ועד למנויים על עונות שלמות. הצופים באינטרנט אף יכולים לצפות בחלק מהתוכניות חינם – עם פרסומות.

 

האתגר של חברות הטלוויזיה

 

מומחים מסבירים כי לרשתות הטלוויזיה אין הרבה ברירות אלא לנקוט ביוזמות המתפרשות על פני כמה פלטפורמות שידור, בעקבות המגמה של אנשים רבים לצפות פחות בטלוויזיה בפריים טיים ולאמץ טכנולוגיות חדשות המאפשרות להם לצפות בתכנים בכל זמן ובכל מקום שיירצו, כולל במחשבים ובהתקנים ניידים כמו iPod.

 

נוסף על כך, חברות הטלוויזיה מבקשות להציע אלטרנטיבה חוקית לרשתות שיתוף קבצים, המציעות גירסאות פיראטיות להורדה של תוכניות טלוויזיה חדשות, לעתים מספר שעות בלבד לאחר שידורן.

 

צעד נועז

 

אולם, הצעת תוכניות לצפייה חינם ברשת היא צעד משמעותי ואף נועז מבחינת ABC. צעד זה תואם להערכות של חלק

 מהמומחים, לפיהן תוכניות טלוויזיה חינם עם פרסומות יהפכו למודל הדומיננטי של הפצת תכנים ברשת. "פוטנציאל השוק של וידאו בסטרימינג הנתמך בפרסומות הוא ענק. השוק גדל כל הזמן", אמר לאחרונה ג'וש ברנוף, אנליסט ראשי בחברת פורסטר, "ככל שיועלו לרשת יותר תכניי וידאו, יותר אנשים ינסו אותם וההכנסות מפרסום יגדלו".

 

"מי שרוצה לעשות כסף בטלוויזיה צריך לרתק אל המסך מיליון צופים", הוא אמר, "אך אם תרצו להרוויח מתכניי וידאו באינטרנט, ייתכן מאוד שתוכלו להסתפק בכמה אלפים או אף כמה מאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עקרות בית נואשות. חינם ברשת
מומלצים