שתף קטע נבחר

גוגל השיקה שירות יומן מקוון

Google Calendar מציע ממשק פשוט ונקי, במראה והתחושה המוכרים של מנוע החיפוש, ומאפשר למשתמשים להוסיף בקלות אירועים חדשים על פי לוח זמנים

גוגל השיקה שירות יומן מבוסס רשת המאפשר לגולשים לנהל באמצעותו את סדר היום שלהם, לקבל תזכורות על פגישות ואירועים חשובים, ולשתף אחרים בתוכניות העתידיות שלהם. קרל סיוגרין, מנהל המוצר של Google Calendar, ציין כי השירות החדש, הזמין חינם בגירסת בטא החל מהיום (ה'), תואם למחויבות של גוגל, "לארגן את המידע של העולם ולהופכו לנגיש ומועיל".

  

Google Calendar מציע ממשק פשוט ונקי, במראה והתחושה המוכרים של מנוע החיפוש, ומאפשר למשתמשים

 להוסיף בקלות אירועים חדשים על פי לוח זמנים.

 

ניתן להוסיף אירועים חדשים באמצעות הקלקה על המועד המבוקש במסך היומן, הוספת פרטים על האירוע בכמה מילים – גם בעברית – בחלון הקטן שצץ על המסך (למשל, "פגישה עם אמא בבית הקפה 'נחלת אבות'" ביום חמישי בין השעות 14:00-14:30).

 

הוספת אירועים בשפה טבעית

 

תכונה מועילה במיוחד בשם QuickAdd מאפשרת למשתמשים להוסיף אירועים בשפה טבעית (רק באנגלית, בשלב זה. למשל, world domination with eric and sergey, noon, Friday), והשירות ידע ליצור אוטומטית אירוע ביומן בזמן שצוין.

 

Gmail, שירות הדוא"ל המקוון של גוגל, הותאם כדי לזהות אוטומטית ציון של אירועים (בשלב זה, באנגלית) בתוך הודעות, כך שניתן להוסיפם בקלות לתוך היומן האישי. אפשר לקבל תזכורות על אירועים בדואר האלקטרוני (ב-Gmail בלבד) או ב-SMS (רק בארה"ב, בשלב זה).

 

תכונה נוספת מאפשרת להזמין משתתפים נוספים לכל אירוע באמצעות הוספת כתובת הדואר האלקטרוני שלהם לחלון האירוע, ולנהל את כל רשימת המשתתפים המוזמנים. כדי להשתתף באירוע מתבקשים המוזמנים להירשם בעצמם לשירות, ובאמצעות הגדלת מספר

המשתמשים גוגל יכולה לשפר הכנסותיה מפרסום (בשלב זה, מודעות המילים של גוגל, Adwords, עדיין אינן מוצגות בממשק היומן).

 

אפשר לשתף אחרים

 

משתמשי היומן יכולים להוסיף שמות של גולשים נוספים הרשאים לחלוק איתם את היומן - אם כמשתתפים פאסיביים שיכולים רק להציץ בלוח הזמנים שלהם או משתמשים פעילים, שרשאים לשנות אירועים ולהוסיף אירועים חדשים.

 

לחילופין, הם יכולים לבחור לחשוף את כל היומן ברשת ולאפשר לגולשים אחרים לראות את כל האירועים. נוסף על כך, ניתן לנהל יותר מיומן אחד. מנוע החיפוש של גוגל משולב, כמובן, גם בשירות החדש, והמשתמשים יכולים לבחור אם לחפש אירועים על פי מילות מפתח ביומנים שלהם, ביומנים של חברים ובכלל היומנים הציבוריים ברשת.

 

השירות החדש נהנה מתאימות עם כל תוכנה המבוססת על הסטנדרטים של XML, והמשמעות היא כי נוכל לשתף מידע עם תוכנות יומן אחרות, כמו אאוטלוק בגירסה הבאה של Office 2007 ושירותי יומן ברשת. בשלב זה, אפשר כבר לייבא ל-Google Calendar את כל אירועי היומן שלנו מתוך אאוטלוק.

 

יישור קו עם המתחרות

 

Google Calendar היה סוד גלוי בתעשייה זה חודשים, ועל פי הערכות, מהווה צעד אחד קדימה באסטרטגיה של החברה

להשיק מערך של שירותי רשת שיתחרו ב-Outlook של מיקרוסופט. שירות זה מהווה צעד נוסף בדרך של גוגל להפוך לחברה שאינה מתבססת עוד על חיפוש, אלא גם על מגוון של שירותים המתחרים בפורטלים של יאהו! ומיקרוסופט.

 

יאהו! מציעה שירות יומן מקוון מאז 1998 ובחודש אוקטובר רכשה את Upcoming.org, אתר לתכנון אירועים, ומיקרוסופט מפעילה שירות יומן בשם MSN Calendar מאז 1999, המשולב בשירות Hotmail. גוגל כבר מפעילה שירותים של דוא"ל, תמונות, מסרים מידיים, שירות מפות, אתר חדשות, אתר פיננסי ואתר להשוואת מחירים. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים