שתף קטע נבחר

איכות הסביבה: ישראל מקדימה את אירופה

משרד התשתיות החליט לעבור לתקן יורו 5 לדלקים עוד השנה, צעד שאמור לתמוך ברמת זיהום נמוכה יותר. בכך תקדים ישראל את שאר אירופה. הללויה

ישראל תעבור לדלק בתקן יורו 5 עוד השנה, ולפני מרבית מדינות אירופה. כך הוחלט במשרד התשתיות הלאומיות. בכך תקדים ישראל את שלב חובת העמידה בתקן, המתוכננת כיום ל-1 בינואר 2009. בדלק החדש יוכלו להשתמש מכוניות מדגמי 2007, והוא יוצע הן למנועי בנזין והן למנועי דיזל.

 

דלק בתקן יורו 5 מוגדר כבעל תכולת גופרית בשיעור מרבי של 10 חלקיקים למיליון. לדברי משרד התשתיות הלאומיות, דלק מתקדם מסוג זה כמעט ואינו מזהם את הסביבה, ויסייע בכך להפחית את זיהום האוויר הנגרם מכלי רכב בישראל - מגורמי הזיהום העיקריים.

 

על-פי התכנון האירופי, אמור דלק יורו 5 להיכנס לשימוש מלא רק בשנת 2009, אז גם יהיו כל המכוניות החדשות חייבות להתאים לשימוש בדלק הידידותי. יש לציין כי גם מכוניות ישנות יותר יכולות להשתמש בדלק החדש, אך עם תועלת נמוכה יותר או לא קיימת כלל מבחינת זיהום האוויר.

 

ממשרד התשתיות נמסר כי המעבר לתקן יורו 5 יבוצע בהדרגה, עם מספר תחנות מצומצם שיציעו דלק כזה בשלב הראשון. פרסומים בנוגע לתחנות המציעות דלק יורו 5 יפורסמו בחודשים הקרובים, ומספרן יגדל עד שיגיע ל-100% מכלל התחנות בשנת 2009.

 

אלי רונן, מנכ"ל משרד התשתיות, אמר כי הוא מקווה שבכך יתאפשר שיפור באיכות הסביבה ואיכות האוויר, לרווחת תושבי מדינת ישראל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
הדלק יהיה ידידותי יותר?
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים