שתף קטע נבחר

למה גוגל לא מצליחה להתרומם בדרום קוריאה?

ענקית החיפוש, שזוכה להצלחה עולמית, לא הצליחה לפרוץ דווקא בדרום קוריאה, המתקדמת מאוד מבחינה טכנולוגית

ענקית החיפוש גוגל מצליחה מאוד בשווקים רבים ברחבי העולם, אך עדיין לא הצליחה לחדור לשוק של דרום קוריאה, אחת המדינות המרושתות ביותר.

 

תושבי המדינה נחשבים לגולשים כבדים יותר ממדינות אחרות, כאשר מיליונים מהם מנהלים בלוגים ומנצלים את חיבורי הרשת האלחוטיים שנמצאים בכל פינה. דרום קוריאה נראית כמו כר גידול טבעי למשתמשי גוגל, אך למרות זאת, חברת החיפוש ממלאת תפקיד קטן מאוד בשוק המקומי.

 

רק כ-17 אחוזי חשיפה

 

כ-17 אחוזים בלבד מהגולשים בדרום קוריאה ביקרו בגוגל בחודש מרץ, על פי חברת המחקר WebSideStory. חברת מחקר נוספת, KoreanClick, גילתה כי בחודש פברואר ביקרו רק 10.8 אחוז מהגולשים באתר הקוריאני של גוגל. זאת, בהשוואה ליותר מ-80 אחוזים בישראל, למשל.

 

תחום החיפוש בדרום קוריאה נשלט על ידי חברה מקומית בשם Naver Web site, שהקישורים ממנה מהווים 58.4 אחוז מההפניות לאתרים אחרים, כך על פי WebSideStory. על פי חברת KoreanClick, מדובר ב-80 אחוזים. במקום השני נמצאת חברת Daum Communications עם כ-48 אחוז, ויאהו! נמצאת במקום השלישי עם 32 אחוז.

 

לא ברור מדוע גוגל, שרק בשבוע שעבר הפתיעה את משקיעיה עם דיווח על עליה של 60 אחוז ברווחים ברבעון הראשון, לא מצליחה בחממה הטכנולוגית הזאת. על פי המחקר של WebSdieStory כ-63 אחוזים מהההפניות לאתרים בעולם היו מגוגל. החברה רואה בהצלחה בשווקים עולמיים עניין מאוד חשוב.

 

גורמים יחודיים בדרום קוריאה

 

מומחים אומרים שהקשיים של גוגל במדינה נובעים מגורמים יחודיים למקום, כמו היתרון של המתחרות, המתבססות על מומחיות אנושית במקום על תוכנות אוטומטיות כמו גוגל.

 

קוריאנים מתקשים למצוא חומרים באינטרנט בשפת אימם. על מנת לפתור את הבעיה הזו, אתר Naver, שמזכיר פורטל בסגנון של יאהו!, הקים מאגר מידע בו יכולים משתמשים לכתוב שאלות ולקבל תשובות. המאגר כולל 41 מיליון רשומות. חיפוש באתר משלב תוצאות מהרשת וממאגר המידע, ומאתרי חדשות ובלוגים.

 

אוהבים לענות ולהגיב

 

"אני לא יודע אם הם כיוונו לזה או לא, אך ב-Naver הצליחו ליצור מנוע חיפוש עם התאמה טובה לתרבות הקוריאנית", אומר וויין לי, אנליסט בחברת Woori Securities על השירות של Naver. "תושבי אינטרנט בקוריאה אוהבים אינטראקציה עם אנשים אחרים. הם רוצים לענות על שאלות ולהגיב".

 

השאלות הפופולריות ביותר באתר של Naver הוגעות לאהבה, דיאטה או הגנה מפני וירוסי מחשב. השאלות שזכו להכי הרבה תשובות עוסקות בנושאים מגוונים כמו איך נותנים שמות לדינוזאורים, איך להסיר פצעונים, ואפילו הרהורים על למה עמודי טלפון נמצאים במרחק קבוע של 50 מטרים אחד מהשני.

 

המחשבים של גוגל סורקים את הרשת, ומדרגים את האתרים לפי כמויות הקישורים שיש להם מאחד לשני. בהשוואה למערכת המבוססת על מידע שאספו אנשים של Naver, "אין לגוגל מערכת שיכולה להילחם בכך", אומר דני סאליבן, עורך הניוזלטר Search Engine Watch. "דרום קוריאה היא ייחודית - מקום בו אנשים וחיפוש עדיין שורדים ומצליחים".

 

גוגל לא מספקת את הגולשים

 

יים קוואנג-סון סטודנט בן 25, אומר כי הוא לרוב מעדיף לחפש באמצעות השירות של Naver. "כל עוד השירות שלהם מספק, אני לא חושב שאנשים יעברו לפורטל אחר אלא אם הוא יספק שירותים ממש יחודיים".

  

לי ז'אה-סוק, סטודנט בן 24 מאוניברסיטת סאול אמר שהוא מעדיף את Naver לחיפושים בגלל שהתוצאות מוצגות בקטגוריות. "תוצאות החיפוש בגוגל מאוד מוגבלות", הוא אומר, "אני חושב שגוגל מקדישה פחות מדי תשומת לב לדרישות של הגולשים הקוריאנים".

 

גוגל פועלת בקוריאה

 

גוגל, שהחלה לפעול בקוריאה בשנת 2000, דווקא לא חסכה מאמצים והשיקה מספר שירותים במדינה. תוכנת Google Desktop ושירות הדואר Gmail תורגמו לקוריאנית. החברה גם פתחה משרדים בסיאול בחודש יוני האחרון, אומר שוי מיונג-יו, מנהל מכירות בגוגל קוריאה. החברה מתכננת לחזק את הצוות המקומי עם אנשי מכירות, שיווק ומנהלי מוצר.

 

נוסף על כך, גוגל שלחה את אוטובוס ה-"Google Experience" הדו-קומתי לאוניברסיטאות ומרכזי קניות ברחבי דרום קוריאה וסיפקה מידע על החברה וגישה חופשית לאינטרנט – צעד שיווקי נדיר עבור חברה שבדרך כלל לא משקיעה בפרסום בארה"ב בגלל הדומיננטיות שלה בשוק.

 

שינוי בגישה הפשטנית

 

האתגר שעומד בפני גוגל אינו פשוט, מהסיבה הפשוטה שקשה לשנות הרגלים של גולשים. הם מעדיפים שירותים כמו Naver, שמציעים מדריך אתרים, קניות ברשת, וכותרות מהחדשות. אחוז גבוה מהקוריאנים מחובר לאינטרנט המהיר, ובעקבות כך הם מאמצים את האתרים העשירים גרפית.  

 

אתרים אלה שונים מהותית מהגישה הפשטנית של גוגל, שחוסכת מהגולשים את הגרפיקה הרבה ומציגה רק תיבת חיפוש בודדת. עם זאת, גוגל מצויה בתהליך של שינוי, שבסופו היא עשויה להפוך מאתר המיועד בעיקר לחיפוש לפורטל תוכן, בדיוק כמו יאהו!, MSN או AOL.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גוגל. לא מצליחה לנצח את השירותים המקומיים
מומלצים