שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מרצדס מלמדת נהיגה
    יצרנית הרכב הגרמנית שלחה לישראל את צוות ה-"Safety On Tour", מדריכי נהיגה בטיחותית מהטובים בעולם. המטרה - הכשרת נהגי מסחריות להתמודד עם מצבי חרום על הכביש. גם אנחנו היינו שם, ולמדנו דבר או שניים...

    לפני מספר ימים, סיימה יצרנית מכוניות היוקרה מרצדס סדנת לימוד נהיגה מתקדמת לנהגי מסחריות. על-פניו, לא אירוע יוצא דופן, שהרי מרבית מותגי הרכב האירופים מתהדרים במרכז הדרכה ואפילו בית ספר נודד ללימוד נהיגה. העניין הוא, שהפעם זה קרה אצלנו, בישראל. בית הספר הנודד לנהיגה מתקדמת של מרצדס ("Safety On Tour") אינו ממוקם דווקא בגרמניה או במדינה אירופית מסוימת, אלא נע ונד ברחבי העולם. כל זאת במטרה להעניק ללקוחות המותג הכשרה בנושא בטיחות בדרכים - תיאורטית, מעשית, וכפי שגילינו עד מהרה, גם מאד מהנה.

     

    אירוע ההדרכה שהתקיים בישראל שם דגש על דגמי המסחריות והמיניוואנים הגדולים של מרצדס. ויטו, ויאנו, וספרינטר. מכאן גם שתוכנית הלימודים התמקדה בתחומים שחשובים לנהגי מסחריות, כמו העמסה נכונה והתחמקות ממכשול. אלא שדגשים רבים חשובים גם לנהגי מכוניות פרטיות, ובהם ההשפעה של הוספת מטען על התנהגות הכביש והיציבות של המכונית, בלימה תוך התחמקות ממכשול ושימוש במערכת ESP - בקרת יציבות אלקטרונית.

     

    צילום וידאו: סטודיו אדי בוי

     

    במסגרת ההדרכה התנסו הלקוחות במגרש ההחלקה הייעודי של בית הספר לנהיגה בטיחותית באשדוד. מגרש ההחלקה הייעודי, בעל משטח חלק במיוחד, מאפשר לדמות נסיעה במהירות גבוהה (סביבות 100-90 קמ"ש), בזמן שהרכב נע במהירות נמוכה בהרבה (50-40 קמ"ש). במהירות זו נדרש הנהג להתחמק ממכשול תוך ביצוע תמרון התחמקות.

     

    בתנאים הסטריליים יחסית של המגרש יכול הנהג להרגיש מה בדיוק קורה לפני, בעת ואחרי שהרכב מאבד את כיוון הנסיעה הנדרש ומחליק ממסלול ההתקדמות הרצוי. זה הזמן ללמוד כיצד לתקן ולבלום נכון. בחלק הארי של ההדגמה נדרשו החניכים ללמוד את תפקוד מערכת ה-ESP, זו המסייעת לשמור על יציבות המכונית באמצעות בלימה נפרדת של כל גלגל, בהתאם לתנאי הדרך.

     

    המחשב השולט על פעולת המערכת, מאפשר לייצב את המכונית בהתאם לרצון הנהג, שמצידו מנחה את המחשב באמצעות גלגל ההגה להיכן להמשיך ולנוע. צריך רק לזכור כי מחשב ה-ESP ינסה תמיד לגרום למכונית לנסוע בכיוון אליון מכוון ההגה, ולכן חשוב שהנהג יכוון אותו לאן שהוא רוצה להגיע - ולא למכשול כפי שקורה כאשר האינסטינקטים הבסיסיים שולטים בתגובות.

     

    תחנות הדרכה נוספות לימדו את הנהגים את חשיבות ההעמסה הנכונה. באמצעות ספרינטר עם מתקן ייחודי למניעת התהפכות, הדגימו הגרמנים כיצד העמסה גבוהה מדי (מרכז כובד גבוה), מוציאה את הרכב מאיזון ועשויה להוביל להתהפכות מהירה. אגב, גם עם ESP. הלקח: אפילו מיטב מערכות הבטיחות האלקטרוניות עדיין לא יכולות לחוקי הפיסיקה הבסיסיים.

     

    לסיום התחרו הנהגים בתחרות "Ball In The Bowl" ("כדור בקערה"). תחרות זו נועדה כדי ללמד את הנהגים כיצד להסתכל קדימה ולהתכונן מבעוד מועד לפנייה הבאה. בחרטום ויאנו שהוכן לצורך התחרות הותקנה קערה ובתוכה כדור טניס. המטרה היתה לנסוע מהר ככל הניתן במסלול עקלקל, בלי שהכדור יפול מהקערה, מה שמצריך הערכות נכונה לסיבוב ומבט הרחק קדימה.

     

    בית הספר הנודד של מרצדס צפוי לחזור לישראל בשנה הבאה, לאחר שיוצגו דגמים מסחריים חדשים עם מערכות ESP מתקדמות יותר. במרצדס מפעילים בתי ספר ללימוד נהיגה לכל דגמי היצרנית, אך בחברת כלמוביל - יבואנית המותג - בחרו לזמן בתחילה את בית הספר לכלי רכב מסחריים, החלטה נבונה בהתחשב בנסועה הגבוהה של נהגי המסחריות.

     

    הכתב היה אורח חברת מרצדס

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מרצדס מלמדת נהיגה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אהוד שם-טוב
    מרצדס ויאנו מדגים התחמקות ממכשול
    צילום: אהוד שם-טוב
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים