שתף קטע נבחר

שירות "נאפסטר" שוב חינם

מודל ההכנסות מפרסום מחלחל גם לתחום שירותי המוזיקה: נאפסטר השיקה גירסה בסיסית של השירות, המאפשרת לגולשים להאזין חינם לשני מיליון שירים. המילכוד: אי אפשר להוריד את השירים וניתן להאזין רק חמש פעמים לכל שיר. השירות החדש לא זמין לגולשים מישראל

כל השירים ב"נאפסטר" שוב ניתנים להאזנה חינם.

 

לא, הימים העליזים של שנת 1999 לא חוזרים. "נאפסטר" לא חוזרת להיות גן עדן למוזיקה פיראטית – הכל חוקי לחלוטין.

 

חברת "רוקסיו", שרכשה את הסימן המסחרי של החברה פורצת הדרך בתחום שיתוף הקבצים, השיקה באוקטובר, 2003, שירות מוזיקה חוקי תחת השם "נאפסטר 2.0". משתמשי השירות יכולים להוריד שירים בודדים בתשלום או להוריד כמות מסוימת עבור דמי מנוי חודשיים.

 

iTunes, חנות המוזיקה של אפל, שהושקה במאי 2003, הפכה עם הזמן לדומיננטית בתחום

 והעמידה את נאפסטר 2.0 בצלה. נאפסטר הפסידה יותר מ-73 מיליון דולרים בשנתיים האחרונות, על פי חברת המחקר American Technology Research. החברה השקיעה סכום גדול בפרסום במהלך 2005, אשר הגדיל את ההכנסות ב-100 אחוזים, לטענת נאפסטר.

 

כעת, בניסיון לבדל את עצמה מהמתחרה ולחתור לרווחים, מודיעה נאפסטר על מעבר למודל הכנסות מפרסום. משתמשי האתר יכולים להאזין לכל אחד משני מיליון השירים בקטלוג המוזיקלי - חינם ומבלי שיידרשו למסור כרטיס אשראי.

 

נאפסטר הוא שירות המוזיקה החוקי הראשון המציע מוזיקה חינם. בעולם קיימים שירותי מוזיקה חינם נוספים, כמו Pandora.com, אך אלה פועלים במתכונת של רדיו אינטרנט. כלומר, השירים מוגשים ברצף והגולש אינו יכול לבחור אילו שירים ברצונו להאזין.

 

אתר נאפסטר ששודרג לרכל הגירסה החדשה, מאפשר להאזין לשירים באמצעות נגן מוזיקה מקוון. עוד באתר: תוכנה חדשה המאפשרת לגולשים להוסיף קישורים לשירים בנאפסטר להודעות דואר אלקטרוני, מסרים מידיים, בלוגים ועוד. בקרוב יעלה איזור בשם Narchive, קהילה שתאפשר למשתתפיה להעלות תמונות, סיפורים ופריטים נוספים שקשורים באמנים ובלהקות. השירות החדש זמין רק למשתמשים מארצות הברית בגלל מגבלות של זכויות יוצרים.

 

היכן המילכוד?

 

אי אפשר להוריד את השירים למחשב האישי אלא רק להאזין להם באתר. ניתן להאזין לכל שיר חמש פעמים בלבד, לכל היותר. לאחר מכן, המשתמש יכול לרכוש את השיר להורדה עבור 99 סנט או לרכוש מנוי חודשי, שיאפשר לו להוריד שירים לדיסק הקשיח.

 

"מדובר במודל הקרוב ביותר האפשרי לחזון המקורי של שירות נאפסטר, שסחף את העולם ב-1999", אמר מנכ"ל החברה, כריס גורוג, "ההבדל העיקרי – כעת זה חוקי".

 

600,000 גולשים מנויים כיום על שירות נאפסטר, ונהנים מהאזנה מקוונת בלתי מוגבלת לשירים עבור כ-10 דולרים בחודש.

 

לחילופין, אפשר לרכוש מנוי בכ-15 דולרים בחודש, תמורתו ניתן גם להוריד שירים למחשב ולנגנים ניידים של Sandisk ו-Samsung אך לא iPod של אפל, החולש על כ-78 אחוזים משוק הנגנים בארצות הברית, על פי חברת NDP.

 

גורוג סבור כי הצמיחה הגדולה בפרסום המקוון עשויה להשתלם לנאפסטר, אשר שני מיליון גולשים מבקרים באתרה מדי חודש. חברת וולט דיסני כבר רכשה פרסום בשירות החינם, ומפרסמים נוספים יוכרזו השבוע.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים