שתף קטע נבחר

מיקרוסופט משיקה שירות פרסום המתחרה ל-Adwords

החברה מכרה עד כה פרסומות בתוצאות חיפוש באמצעות יאהו!, אך כעת השיקה רשמית את שירות ה-adCenter

מיקרוסופט הכריזה אתמול (ד') כי השיקה רשמית שירות מודעות טקסט בשם adCenter, וקראה למפרסמים לרכוש ישירות דרכה מודעות שיוצגו באתרי החיפוש של החברה במקום לרכוש אותן מיאהו!, שסיפקה את טכנולוגיית הפרסום של מיקרוסופט עד כה.

 

כמו adWords של גוגל, מודעות הטקסט של adCenter הן תוצאות חיפוש ממומנות, הנרכשות על פי מילות מפתח. כאשר גולש מחפש מילה שנרכשה על ידי מפרסם, הוא יקבל, לצד תוצאות החיפוש הרגילות, את המודעה שנרכשה. השירות פועל כרגע בארה"ב, צרפת וסינגפור, ובהמשך יושק במדינות נוספות.

 

מיקרוסופט הודיעה כי השירות מאפשר למפרסמים לעקוב בצורה נוחה יותר על הוצאות הפרסום, ולקבל יותר מידע שיעזור להם לכוון לצרכנים הפטנציאלים.

 

צעד נוסף בתחרות

 

ההשקה של שירות המודעות היא צעד נוסף במסגרת התחרות של מיקרוסופט ביריבות שלה בשוק הפרסום באינטרנט, בראשן גוגל ויאהו!. שוק הפרסום ברשת בארה"ב מוערך בכ-15 מיליארד דולר.

 

מיקרוסופט לא נכנסה לשוק הזה מיד, ורק בשנים האחרונות החלה להשקיע משאבים רבים לפיתוח מנוע חיפוש ושירות מודעות מבוססות חיפוש.

 

כדי למשוך מפרסמים לשירות החדש, במיקרוסופט מתכוונים להגדיל את מספר הגולשים המשתמשים במנוע החיפוש החדש שלה, Windows Live Search, הכולל אלגוריתם חיפוש משופר וממשק משוכלל.

 

בינתיים, נילסן נטרייטינגס קבעה בפברואר, כי מנוע החיפוש של MSN הפסיד חלק מנתח השוק שלו למתחרות, יאהו! וגוגל. הנתח של MSN בשוק החיפוש בארה"ב ירד מ-14 ל-11 אחוזים, בעוד גוגל עלתה ל-49 אחוזים ויאהו! עלתה ל-22 אחוזים.

 

פרסום - לא רק בחיפוש

 

שירות adCenter יהיה זמין רק בתוצאות חיפוש בשלב ראשון, אך מיקרוסופט מתכוונת להציע באמצעותו למפרסמים לרכוש מודעות בכל המוצרים והפלטפורומות של מיקרוסופט, בהם טלפונים סלולריים ומשחקי Xbox.

 

שירות המודעות אמור לאפשר גם למפרסמים לרכוש מודעות בשירותים המקוונים של מיקרוסופט כמו Windows Live mail, ו-Office Live.

 

אנליסטים מעריכים כי מיקרוסופט תשקיע בשנה הקרובה כ-2 מיליארד דולר על תשתית לשירותים מקוונים מבוססי פרסומות.

 

"קהילת הפרסום מאוד חשובה לנו. אנחנו מפתחים את מיקרוסופט מחברת תוכנה לספקית המדיה הגדולה והאטרקטיבית ביותר בעולם בעזרת שירותים כמו MSN, Windows Live ו-adCenter", אומר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרסום. שוק של כ-15 מיליארד דולר
מומלצים